Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Obowiązki biura rachunkowego w 2025 roku 

Redakcja

Redakcja

Długość czytania:

15 listopada 2024

Biuro rachunkowe to osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą lub spółka, która świadczy usługi podmiotom gospodarczym w zakresie prowadzenia księgowości oraz dokumentacji kadrowej i płacowej. W dziedzinie tej regularnie zmieniają się przepisy prawne, zaś kolejne zmiany wynikają z dynamicznego rozwoju technologii. Jak będą wyglądały obowiązki biura rachunkowego w 2025 roku? Poniżej znajdują się szczegółowe informacje na ten temat. 

Wprowadzenie do roli biura rachunkowego w 2025 roku

Usługi oferowane przez biura rachunkowe dzielą się na trzy kategorie: usługi księgowe, usługi kadrowo-płacowe oraz usługi dodatkowe.  

Usługi księgowe obejmują: 

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych, sporządzanie sprawozdań finansowych, realizacja polityki rachunkowości oraz aktualizacja planu kont.  
  • Weryfikacja formalnej poprawności dowodów operacji gospodarczych. 
  • Obsługa rozrachunków i rozliczeń. 
  • Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, ewidencji ryczałtowej. 
  • Prowadzenie ewidencji wyposażenia i środków trwałych.  
  • Prowadzenie ewidencji VAT oraz sporządzanie deklaracji podatkowych PIT, CIT i JPK_VAT.  
  • Wysyłanie deklaracji podatkowych w imieniu klienta w terminie określonym przez przepisy podatkowe.  

 

Usługi kadrowo-płacowe obejmują: 

  • Kalkulację wynagrodzeń nowo zatrudnianych pracowników lub aktualizowanych umów.  
  • Przygotowywanie dokumentacji do akt osobowych pracowników.  
  • Prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz ewidencji nieobecności (w tym urlopów wypoczynkowych, zwolnień lekarskich czy urlopów macierzyńskich i ojcowskich). 
  • Sporządzanie list płac wszystkich pracowników zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę.   
  • Przekazywanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wniosków o zasiłki oraz innej dokumentacji dotyczącej pracowników oraz właściciela firmy.  
  • Sporządzenie raportów rozliczeniowych, które są przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych drogą elektroniczną raz w miesiącu oraz dokumentów poświadczających rejestrację i wyrejestrowanie pracowników i członków ich rodzin.  
  • Sporządzanie dokumentacji dotyczącej wpłat na PFRON i przygotowywanie wniosków o dofinansowanie osób niepełnosprawnych.  

 

Usługi dodatkowe obejmują: 

  • Doradztwo gospodarcze dotyczące zakładania działalności gospodarczej lub przedsiębiorstwa w formie spółki. 
  • Kontakt z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Inspektoratem Pracy i innymi instytucjami.  
  • Sporządzanie analiz finansowych dotyczących potrzeb inwestycyjnych danego przedsiębiorstwa.  
  • Przygotowywanie dla firmy dokumentacji niezbędnej podczas ubiegania się o kredyt, leasing lub pożyczkę.  
  •  lub  
  • Przechowywanie oraz archiwizacja dokumentacji.  
  • Wystawianie faktur w imieniu klientów.  
  • Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie w imieniu danej firmy.  
  • Przygotowywanie i przedstawianie analiz zarządczych właścicielom i zarządom firm. 

Jakie zmiany czekają biura rachunkowe w nadchodzącym roku?

Nowe regulacje dla biur rachunkowych dotyczą między innymi informacji, które będą musiały obowiązkowo znaleźć się w księgach rachunkowych oraz sposobu ich przekazywania. Od 1 stycznia 2025 roku firmy będą miały obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych za pomocą programów komputerowych. Wyciągi z zapisów w księgach rachunkowych będą przekazywanie do właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego w postaci plików elektronicznych, zgodne z ściśle określoną strukturą przekazywanych informacji. Poszczególne grupy podatników będą musiały wdrażać nowe rozwiązania w różnych terminach. Duzi podatnicy CIT i podatkowe grupy kapitałowe już od początku 2025 roku będą musiały uwzględnić w księgach znaczniki identyfikujące konta ksiąg. A dodatkowo od stycznia 2026 roku będą musiały wskazywać numer NIP kontrahenta związanego z daną operacją, numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, a także wysokość i typ ewentualnej różnicy między ujęciem bilansowym a podatkowym każdej operacji ujawnionej w księgach. Kolejne grupy podatników zostaną zobowiązane do komputerowego prowadzenia ksiąg i ewidencji według nowych zasad dopiero od początku 2026 oraz 2027 roku.  

Dlaczego obowiązki biur rachunkowych ewoluują?

Zmiany w zakresie pracy współczesnych biur rachunkowych mają związek nie tylko z próbą dostosowania przepisów do potrzeb przedsiębiorców, ale przede wszystkim z dynamicznym rozwojem technologii. Biuro rachunkowe w 2025 roku będzie mogło korzystać z innowacyjnych rozwiązań technologicznych, a także z cieszącej się coraz większą popularnością sztucznej inteligencji. Dzięki temu można znacząco przyśpieszyć wszelkie procesy i odciążyć pracowników, ale również zredukować ryzyko popełnienia błędu do minimum. Cyfryzacja księgowości umożliwia automatyzację wielu rutynowych zadań, które są czasochłonne i wymagają skupienia, a także rozszerzenie oferty. Przy okazji nowoczesne rozwiązania, takie jak elektroniczny obieg dokumentów, mają wielki wpływ na przejrzystość w zakresie księgowości danej firmy. 

Kluczowe obowiązki biura rachunkowego w 2025 roku

Biura rachunkowe od wielu lat słusznie kojarzą się ze wspomnianymi wyżej usługami księgowymi i kadrowo-płacowymi. Nieustannie zmieniają się jednak przepisy prawne, a restrykcyjne zasady wpływają na oblicze księgowości w każdej firmie. Zmieniające się prawo, w ramach którego działają biura rachunkowe dotyczy między innymi prowadzenia ksiąg rachunkowych, sprawozdawczości czy też obsługi podatkowej i ewidencji.  

Prowadzenie ksiąg rachunkowych

Od 1 stycznia 2025 roku wejdą w życie przepisy dotyczące limitu przychodów, który zobowiązuje do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wspólnicy spółek cywilnych, spółki partnerskie, spółki jawne osób fizycznych oraz osoby fizyczne będą musiały prowadzić księgi rachunkowe, jeśli ich przychody netto osiągną co najmniej 2,5 miliona euro, podczas gdy na dzień dzisiejszy limit ten wynosi 2 miliony euro. Jeśli przychód za poprzedni rok mieści się w limicie, to można wciąż prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów. Przewidywane jest również podwyższenie limitów badania sprawozdań finansowych przez biegłego rewidenta. Ponadto od 1 stycznia 2025 pierwsza grupa przedsiębiorstw będzie miała obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych za pomocą programów komputerowych oraz przekazywania zapisów w formie plików elektronicznych, w ustalonej przez Ministra Finansów strukturze logicznej. 

Sprawozdawczość finansowa

Sprawozdania finansowe bazują na określonych terminach, warunkach oraz zasadach składania, które warto znać i stosować, aby uniknąć stresu i wysokich kar. Do 31 marca 2025 roku konieczne będzie sporządzenie sprawozdania finansowego, a więc firmy będą miały trzy miesiące na jego przygotowanie od dnia bilansowego, jak do tej pory. Roczne sprawozdanie finansowe powinno zostać zatwierdzone w sześć miesięcy od dnia bilansowego, czyli do 30 czerwca, dla spółek, których rok obrotowy jest zgodny z rokiem kalendarzowym, Warto również pamiętać o tym, że termin na złożenie zatwierdzonego sprawozdania finansowego w odpowiednim rejestrze sądowym mija 15 lipca. Sprawozdania finansowe muszą być wysyłane do Krajowego Rejestru Sądowego w formie elektronicznej i zgodnie z formatem oraz strukturą zatwierdzoną przez Ministerstwo Finansów. Jeśli w sprawozdaniu zostaną wykryte istotne błędy, konieczne będzie wprowadzenie korekty do ksiąg rachunkowych oraz stworzenie nowego sprawozdania.

Każde sprawozdanie finansowe w 2025 roku będzie musiało być podpisane elektronicznie przez kierownika jednostki. A co, jeśli ustawowe terminy zostaną przekroczone? Wówczas może na przedsiębiorstwo zostać nałożona grzywną, a w dalszej kolejności również inne sankcje celem doprowadzenia do publikacji sprawozdania finansowego w powszechnie dostępnym repozytorium danych finansowych KRS, tak aby zagwarantować nieskrępowany dostęp do podstawowej informacji o kondycji finansowej dla kontrahentów lub inwestorów. 

Obsługa podatkowa

Zmiany w prawie podatkowym regularnie budzą wielkie zainteresowanie wśród przedsiębiorców i osób fizycznych. Od 1 stycznia 2025 roku wprowadzona zostanie opcja rozliczania PIT metodą kasową dla niektórych przedsiębiorców, dzięki czemu podatek dochodowy będzie można płacić dopiero po otrzymaniu płatności od kontrahenta. Jednocześnie kosztem podatkowym będą zapłacone wydatki udokumentowane fakturami. Rezultatem tego rozwiązania będzie stabilniejsza sytuacja firmy i większa płynność finansowa. Przepisy te dotyczą jednak tylko osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyły limitu przychodów wynoszącego 1 milion złotych. Prawo do wybrania tej formy rozliczeń mają przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów. Progi podatkowe i stawki podatku PIT nie ulegną zmianom, a kwota wolna od podatku na skali podatkowej wciąż będzie wynosiła 30 tysięcy złotych. Nie przewiduje się również nowych ulg i preferencji podatkowych, co oznacza, że wciąż będzie można korzystać w tym zakresie z wariantów dostępnych do tej pory. Warto jednak zauważyć, że do poprawnej obsługi kasowego PIT niezbędne jest prowadzenie na wysokim poziomie rozrachunków i rozliczeń, co może być wyzwaniem dla małych podmiotów obsługiwanych przez biura rachunkowe. 

Ewidencja i rozliczanie VAT

W 2025 roku limit podmiotowego zwolnienia z VAT będzie wynosił 200 000 złotych, a więc w tym zakresie nie zostaną wprowadzone żadne zmiany. Ministerstwo Finansów postanowiło nie dokonywać tu zmian, powołując się na możliwość rezygnacji z wdrażania tej opcji oraz na średnią w całej Unii Europejskiej. Jednocześnie na terenie UE, w tym w Polsce zostaną wprowadzone zmiany dla małych przedsiębiorstw, pozwalające na korzystanie ze zwolnienia VAT w innym kraju zgodnie z właściwymi na danym terenie limitami. Wystarczy, że przedsiębiorstwo ma siedzibę np. Polsce i zgłosi do KAS zamiar skorzystania z limitów zwolnienia w innym kraju np. w Niemczech oraz nie przekroczy łącznego limitu przychodów w UE wynoszącego 100 tys. EUR. Skorzystanie ze zwolnienia jest możliwe tylko w przypadku firm, które mają zarejestrowaną w UE siedzibę działalności gospodarczej i zobligują się do składania raz na kwartał informacji o obrotach osiąganych w każdym państwie Unii Europejskiej. 

Digitalizacja i automatyzacja w pracy biur rachunkowych

Nowe technologie szturmem podbijają wszelkie dziedziny życia i nie inaczej jest w przypadku księgowości. Ich celem jest przyśpieszenie wielu procesów, odciążenie pracowników biur rachunkowych, zapewnienie większej przejrzystości, a także redukcja błędów. 

Nowe technologie wspierające księgowość

Transformacja w branży księgowej wynika dziś przede wszystkim z rozwoju technologii, która zapewnia biurom rachunkowym efektywne narzędzia do pracy. Cyfryzacja i automatyzacja procesów księgowych są dziś na porządku dziennym. W nadchodzącym roku coraz więcej biur rachunkowych będzie korzystało z programów tworzących schematy księgowe, które pozwolą automatyzować pracę, a także z chmur obliczeniowych, elektronicznego obiegu dokumentów oraz sztucznej inteligencji. Wiele emocji budzi przede wszystkim wspomniana sztuczna inteligencja, dzięki której będzie można szybciej wyszukiwać potrzebne lub niespójne informacje, analizować dane, tworzyć prognozy finansowe czy też przeprowadzać audyty. Ciekawe rozwiązania oferują systemy księgowe, takie jak Symfonia Biuro czy Symfonia Finanse i Księgowość, które umożliwiają automatyzację wielu rutynowych czynności. 

Obowiązki związane z JPK i e-fakturami

JPK CIT, czyli Jednolity Plik Kontrolny CIT, to struktura raportowania podatkowego stworzona z myślą o podatnikach CIT, która zostanie wprowadzona w 2025 roku. Celem tego innowacyjnego rozwiązania jest zwiększenie skuteczności kontroli podatkowych dzięki umożliwieniu organom skarbowym automatycznego i szczegółowego wglądu do danych z ksiąg rachunkowych danego przedsiębiorstwa. Od 2025 roku wszyscy podatnicy CIT muszą składać JPK CIT do 31 marca lub w 3 miesiące od zakończenia roku podatkowego. Ustawa wymaga dostosowania używanych do tej pory systemów księgowych do nowych wymagań, ponieważ zgodnie z nią konieczne będzie przesyłanie większej ilości danych. Podatnicy będą zobowiązani do podania numeru NIP kontrahenta, numeru faktury z Krajowego Systemu e-Faktur oraz informacji dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych oraz różnic między wynikiem podatkowym a bilansowym.  

Zbliża się również termin wprowadzenia obowiązkowego KSeF. Obowiązek ten zgodnie ze zmienioną ustawą zostanie wprowadzony w 2026 roku, jednak przygotowanie do prawidłowej obsługi misi zostać przeprowadzone wcześniej, już 2025 roku. Największym wyzwaniem jest zmiana nawyków w obsłudze klientów przez biura rachunkowe, przejście na cyfrowy model przekazywania do BR danych o operacjach gospodarczych, głównie fakturach. Ta zmiana modelu pracy nie jest indywidualną decyzją biura, musi się dokonać w ścisłej współpracy z klientem i na to potrzeba czasu. Automatyzacja procesów księgowych – wyzwania i korzyści 

Automatyzacja procesów księgowych to nieuchronne następstwo rozwoju technologii, które wiąże się z wieloma korzyściami, ale też stanowi wyzwanie dla biur rachunkowych. Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość zaoszczędzenia mnóstwa czasu, do tej pory poświęcanego na rutynowe czynności. Te zautomatyzowane zostaną wykonane znacznie szybciej i bez obciążania pracowników biura. Kolejną kwestią jest to, że komputery są mniej podatne na błąd niż czynnik ludzki, a ponadto nowoczesne systemy zapewniają większą przejrzystość w gromadzonej dokumentacji. Wdrażanie ich wymaga jednak odpowiednich szkoleń i modyfikacji systemów używanych do tej pory w taki sposób, aby spełniały one wymogi współczesnego rynku i działały zgodnie z aktualnymi przepisami. 

Jak przyciągnąć klientów do biura rachunkowego i osiągnąć sukces w branży księgowej?

Pobierz bezpłatny poradnik

Zmiany w przepisach prawnych w 2025 roku, które wpłyną na biura rachunkowe

Prawo ewoluuje, a w związku z tym każdego roku prezentowane są projekty nowych ustaw i przepisów, które mają realny wpływ na wszystkie dziedziny życia. Siłą rzeczy dotyczy to również zasad działania biur rachunkowych. Jakie zmiany czekają je w 2025 roku? 

Kasowy PIT

Ma być stosowany od stycznia 2025 roku, jest to rozwiązanie fakultatywne ma pomóc w zachowaniu płynności finansowych małych przedsiębiorstw. Problem utrzymania płynności dotyka wielu drobnych przedsiębiorców dostarczających swoje produkty klientom biznesowym, a opóźnienia w płatnościach doprowadziły do upadłości dużą grupę przedsiębiorców. Rozliczanie podatków tą metodą jest dużo trudniejsze od rozliczeń memoriałowych, czego doświadczyło każde biuro rachunkowe rozliczające klientów w metodzie kasowego VAT. Niezbędna jest ścisła współpraca między biurem, a klientem oraz bardzo wysoka jakość prowadzonych rozliczeń. 

Wakacje składkowe ZUS

Można je zastosować raz w roku pierwszy raz już za grudzień 2024 roku, pod warunkiem złożenia odpowiedniego wniosku do ZUS jeszcze w listopadzie. Wniosek jaki trzeba złożyć do ZUS jest dość skomplikowany głownie z tego powodu, że ulga w zapłacie składek na ubezpieczenia społeczne właściciela JDG stanowi pomoc de minimis w rozumieniu przepisów UE i jest limitowana. Przedsiębiorcy będą zapewne oczekiwać pomocy biur rachunkowych w weryfikacji kryteriów ograniczających możliwość skorzystania z tej formy pomocy w prowadzeniu działalności gospodarczej jak i w złożeniu wniosku do ZUS oraz w odpowiednim rozliczeniu składek za miesiąc ulgi. W 2025 roku zapewne większa grupa przedsiębiorców będzie chciała skorzystać z nowej ulgi. 

Nowe regulacje dotyczące rozliczeń międzynarodowych

1 stycznia 2025 roku wejdzie w życie nowa ustawa o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych. Projekt ten zakłada dostosowanie krajowego systemu podatkowego do standardów Unii Europejskiej, które zakładają zapewnienie globalnego minimalnego poziomu opodatkowania międzynarodowych grup przedsiębiorstw. Będzie to wymagało dostosowania wewnętrznych procedur firm w zakresie gromadzenia informacji rachunkowych i podatkowych. System ten zostanie oparty na trzech rodzajach podatku wyrównawczego, a mianowicie krajowym, globalnym oraz podatku od niedostatecznie opodatkowanych zysków 

Zmiany w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych

W 2025 roku wysokość minimalnego wynagrodzenia wzrośnie z 4300 złotych do 4626 złotych, co oznacza wzrost o ponad siedem procent, zaś minimalna stawka wzrośnie z 28,10 złotych do 30,20 złotych. Proporcjonalnie wzrośnie również dodatek nocny, wynagrodzenie za czas gotowości do pracy, przestój czy wynagrodzenie za czas choroby. Zmiany dotyczą również odszkodowań dla pracowników, którzy w miejscu pracy doświadczyli mobbingu czy też właśnie z tej przyczyny zrezygnowali z pracy w danej firmie. Wyższe koszty prowadzenia działalności związane będą również z podwyższeniem składek ZUS, które naliczane są od kwoty wynagrodzeń pracowniczych. Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych (RODO) w księgowości 

Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych przez biura rachunkowe to priorytetowa kwestia, a nieprzestrzeganie prawa w tym zakresie grozi wysoką grzywną lub nawet pozbawieniem wolności na okres od dwóch do trzech lat. Biuro rachunkowe musi wdrożyć system ochrony danych osobowych klientów i ich pracowników, w porozumieniu w klientem określić cel i zakres przetwarzanych danych. W przypadku danych w postaci cyfrowej, a takie dane przetwarzają systemy informatyczne do obsługi kadr i płac dochodzi do tego obowiązek zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji.   W przypadku cyberataku lub wycieku danych biuro rachunkowe ma obowiązek powiadomić zarówno klientów, jak i organy nadzoru. 

Wymagania w zakresie szkoleń i podnoszenia kwalifikacji księgowych

Praca na stanowisku księgowego wymaga ukończenia studiów ekonomicznych, finansów i rachunkowości lub specjalnego kursu. W całym kraju odbywają się dodatkowe szkolenia, które pozwalają księgowym iść z duchem czasu i być na bieżąco z nowinkami technologicznymi, ale również ze zmieniającymi się przepisami. Warto więc poszerzać kwalifikacje związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji czy też nowoczesnych systemów, aby prowadzić biuro w sposób efektywny i spełniający wymogi klientów. 

Jakie szkolenia będą obowiązkowe w 2025 roku?

Ustawa o deregulacji niektórych zawodów doprowadziła do tego, że w dzisiejszych czasach księgowi nie potrzebują żadnych certyfikatów i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Mimo to Stowarzyszenie Księgowych w Polsce wciąż funkcjonuje, a wydawane przez nie certyfikaty dzielą stopień kwalifikacji na cztery etapy, a mianowicie: 

  • Księgowy  
  • Specjalista ds. rachunkowości  
  • Główny księgowy  
  • Dyplomowany księgowy.  

Za obowiązkowy kurs powszechnie uważa się kurs podatkowy, dzięki któremu kursanci zdobywają rozległą wiedzą na temat podatków w kraju i na terenie Unii Europejskiej. 

Certyfikacje i licencje – co warto wiedzieć?

Ustawa o deregulacji niektórych zawodów doprowadziła do tego, że kompetencje księgowych nie są już potwierdzane przez Ministerstwo Finansów. Posiadanie certyfikatu nie jest więc koniecznością, ale wciąż korzystnie wpływa na wizerunek biura rachunkowego. W zależności od stopnia wykształcenia Stowarzyszenie Księgowych w Polsce wydaje certyfikat potwierdzający konkretne umiejętności i doświadczenie. 

Nowe kompetencje cyfrowe dla księgowych

Automatyzacja procesów księgowych doprowadziła do tego, że księgowi muszą poszerzać swoje kwalifikacje i poznawać nowe systemy. Cyfryzacja danych jest już standardem w większości biur rachunkowych, ale w najbliższych latach coraz więcej firm tego rodzaju będzie korzystało ze sztucznej inteligencji, technologii chmurowych oraz robotyzacji wielu procesów. Współcześni księgowi muszą nie tylko sprawnie analizować dane, ale również umiejętnie korzystać z najnowocześniejszych narzędzi. 

Jak biura rachunkowe mogą dostosować się do nowych wyzwań w 2025 roku?

Kluczem do sukcesu jest czujność, baczne obserwowanie pojawiających się w branży trendów, a przede wszystkim nadążanie za nimi. Wielką pomocą dla księgowych są kursy organizowane przez firmy zewnętrzne, dzięki którym można poznać w teorii i praktyce innowacyjne systemy dla biur rachunkowych. Dzięki temu pracownicy biur będą mogli z powodzeniem wykorzystywać nowe rozwiązania, przyśpieszyć wiele czynności i zadbać o to, aby generować jak najmniej błędów podczas pracy. 

Wdrożenie odpowiednich systemów informatycznych

Wdrożenie nowoczesnych systemów informatycznych w biurach rachunkowych przekłada się nie tylko na sprawniejszą pracę, ale również na obsługę klienta na wyższym poziomie. Dzięki wielu systemom i programom tworzonym z myślą o biurach rachunkowych można archiwizować komunikację mailową pomiędzy wszystkimi podmiotami, zautomatyzować rutynowe czynności, monitorować na bieżąco wyniki pracy czy zatroszczyć się o to, aby nie przegapić żadnych obowiązujących terminów dotyczących na przykład deklaracji podatkowych. 

Zatrudnienie specjalistów z wiedzą o nowych przepisach

Zatrudnienie specjalistów, którzy znają aktualne prawa i obowiązki biur rachunkowych oraz nowoczesne technologie, to kolejny sposób na to, aby rozwinąć własną firmę. Okazuje się, że nie ma konieczności wysyłania poszczególnych pracowników na specjalistyczne kursy, a wystarczy zatrudnić przeszkolonych i wysoce wykwalifikowanych pracowników, którzy już je przeszli. Dzięki temu zespół zostaje wzbogacony o ogromną wiedzę, w której łączą się aktualne przepisy prawne, ale również nowinki technologiczne. 

Tworzenie strategii ciągłego rozwoju i adaptacji

Tempo zmian zachodzących w świecie księgowości sprawia, że firmy pragnące utrzymać się na powierzchni muszą nie tylko stale poszerzać swoje kwalifikacje, ale również posiadać umiejętność dostosowywania się do rynku i rządzących nim trendów. Strategia powinna być tworzona na bieżąco i modyfikowana, jeśli zajdzie taka konieczność. Warto egzekwować założone plany, wdrażać nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę, zatrudniać doświadczonych i przeszkolonych specjalistów oraz obserwować zmiany w prawie. 

Testuj Symfonia eBiuro za darmo przez 45 dni!

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *