Popularne artykuły
Polecamy:
Finanse i księgowość
ERP
HR
Kadry i Płace
Biura rachunkowe
E-booki
KSeF
Zobacz porady dopasowane do Twojej działalności
Małe firmy
Średnie firmy
Biura rachunkowe
Najnowsze artykuły
Jak wybrać narzędzia wspierające proekologiczną postawę firmy?
Głównym zadaniem rozwiązań IT jest wspieranie działalności przedsiębiorstw w różnych obszarach, przede wszystkim dla zachowania przewagi konkurencyjnej poprzez osiągnięcie jak najlepszych wyników. Nowoczesne technologie przynoszą jednak korzyści nie tylko w wymiarze biznesowym – firma, która optymalizuje zużycie zasobów, działa bardziej ekologicznie, co może wykorzystać do budowania swojego wizerunku.
Drukuj mniej, by więcej oszczędzać
Jeśli firma zabiega o środowisko naturalne i chce wokół tej misji budować swój wizerunek, jednym ze środków realizacji celu jest ograniczenie drukowania.
Wyższy poziom biznesu i korzyści dla środowiska naturalnego dzięki chmurze
Chmura wspiera rozwój firm poprzez lepszą dostępność danych, aplikacji i procesów biznesowych, możliwość pracy online oraz redukcję wydatków na IT. Oprócz tych wartości, które odnoszą się bezpośrednio do finansów i efektywności pracy, jest też pozytywny wpływ chmury na środowisko.
Sześć prostych metod na oszczędzanie energii w firmie
Energia elektryczna może stanowić od 4 do nawet 40% udziału w ogólnych kosztach przedsiębiorstwa. Co można zrobić, by obniżyć koszty jej zużycia? Jest kilka sposobów, które nawet nie wiążą się z wydatkami lub wymagają tylko niewielkich nakładów.
Jak przygotować małą i średnią firmę do PPK? [WEBINARIUM]
Pracownicze Plany Kapitałowe to obecnie niezwykle ważna kwestia dla małych i średnich firm. Firmy średnie mają obowiązek wdrożenia PPK od 1 stycznia 2020, a małe firmy od 1 lipca 2020 r. Czasu jest więc coraz mniej.
Jak krok po kroku przygotować firmę do PPK
Zanim przystąpi się do tworzenia pracowniczego planu kapitałowego (PPK) należy upewnić się, czy istnieje obowiązek utworzenia PPK oraz kiedy należy to zrobić. Zasadą jest, że o terminie powstania obowiązku podejmowania działań w zakresie PPK decyduje liczba osób zatrudnionych w danym podmiocie zatrudniającym (pracodawcy).
Konkurencyjność bazuje na ekologii
Proekologiczna postawa w biznesie przestała już być kwestią mody. W świetle tegorocznego raportu ONZ o zagrożeniach ekologicznych oraz wobec zmieniających się trendów konsumenckich wpisanie ochrony środowiska do strategii firmy staje się właściwie koniecznością.
Jak obsługiwać split payment w programach Symfonii?
Zarówno nabywcy jak i sprzedawcy towarów i usług objętych obowiązkiem split payment muszą się do niego przygotować.
Jakie zestawienia muszą przygotować firmy dla instytucji finansowych?
Ustawa nakłada na pracodawców szczególne obowiązki związane z ich udziałem w PPK.
Jak obsługiwać białą listę podatników VAT w programach Symfonii?
Programy finansowo-księgowe oraz handlowe Symfonii będą zaopatrzone w nowe funkcjonalności wspierające i ułatwiające obsługę transakcji zgodnie z rejestrem podatników VAT, tzw. białą listą. Podstawową funkcjonalnością będzie możliwość sprawdzenia statusu kontrahenta – funkcja zbliżona do tej, jakiej używamy do sprawdzania kontrahentów w rejestrach VIES czy GUS.
Obowiązkowy split payment już obowiązuje
W wybranych branżach już od listopada tego roku ma zostać wprowadzona obowiązkowa metoda płatności za faktury w formie tzw. split paymentu, co ma wyeliminować nadużycia w rozliczaniu VAT. Podzielona płatność zastąpi w tej roli obecnie stosowany mechanizm odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych.
Pięć kluczowych kwestii podczas przenoszenia działalności do chmury
Przeniesienie działalności do chmury może dać firmie księgowej wiele korzyści: od ujednoliconej listy klientów po zarządzanie i monitorowanie terminów kluczowych dla klientów w jednym miejscu oraz jeden obszar dostępu do wszystkich klientów i oferowanych im usług – to wszystko może naprawdę zmienić sposób pracy.
Urlopy – jak dział kadr pracuje w Twojej firmie?
Często zdarza się, że pracując na systemie kadrowym lub płacowym nie wykorzystujemy w pełni jego możliwości. Ze znanych praktyk, które zaobserwowaliśmy, było to tworzenie zestawień w Excelu dotyczących nieobecności pracowników. Rejestrowano tam nie tylko wykorzystanie urlopu, ale także, wymiary przysługującego urlopu.
Ile czasu i kłopotu oszczędzi elektroniczna obsługa wniosków urlopowych?
W organizacjach systematycznie będzie wzrastać rola miękkiego HR, ze względu na wiele nowych wyzwań rynkowych. Firmy będą szukać pracowników, których coraz trudniej będzie znaleźć tradycyjnymi sposobami. Coraz trudniej będzie ich utrzymać. Zwinne firmy będą coraz mocniej inwestować w miękki HR, by uwolnić jego potencjał i zoptymalizować funkcjonowanie. Z pomocą przychodzi technologia.
Jak usprawnić procesy kadrowe w firmie?
Optymalizacja procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi jest dzisiaj jednym z kilku najważniejszych czynników stanowiących o stabilnym rozwoju firmy bądź o jego zahamowaniu.
Eksperci Symfonii
Bogdan Zatorski
Tomasz Mamys
Cezary Karolczyk
Słownik Symfonii
Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik