Ekosystem Handel
Sprawdź, jak oprogramowanie handlowe ułatwia zarządzanie sprzedażą, magazynem i produkcją. Przetestuj online – bez instalacji!
Kup Symfonię Handel i zyskaj dostęp do darmowych szkoleń. Zamów już teraz w naszym sklepie internetowym.

Pracuj tak, jak Ci wygodnie!
Większa mobilność czy 100% kontrola nad systemem? Symfonia Handel daje Ci swobodę wyboru!
Wybierz wersję chmurową i ciesz się dostępem do danych 24/7, możliwością pracy z dowolnego urządzenia i automatycznymi aktualizacjami.
Chcesz mieć pełną kontrolę nad systemem i infrastrukturą IT, pracując stacjonarnie? Z Symfonii Handel możesz korzystać także w wersji desktopowej lub na Androidzie.
Wybierz rozwiązanie, które najbardziej Ci odpowiada i pracuj tak, jak Ci wygodnie – w biurze lub w chmurze!
Symfonia Handel to program gotowy na KSeF!
Symfonię Handel możesz zintegrować z aplikacją Symfonia KSeF Plus, która wspiera wymianę danych z Krajowym Systemem e-Faktur. Dzięki temu faktury wystawione w programie wyślesz od razu na platformę Ministerstwa Finansów i do swoich kontrahentów – bez dodatkowych formalności.
Symfonia Handel z KSeF to rozwiązanie dla Ciebie, jeśli:

wystawiasz dużą liczbę faktur miesięcznie

chcesz zautomatyzować procesy fakturowania

potrzebujesz łatwej konfiguracji zakresu danych na fakturze

zależy Ci na pełnej zgodności z Krajowym Systemem e-Faktur
Wybierz oprogramowanie dla swojej firmy
Duże firmy
Linia profesjonalna

Masz złożone procesy biznesowe i szukasz rozwiązania dostosowanego do specyfiki Twojej branży? Chcesz mieć pewność, że system nadąży za Twoimi potrzebami i oczekiwaniami, będzie otwarty na integrację z dowolnym programem zewnętrznym i zapewni rozbudowaną analitykę biznesową. Mamy dla Ciebie idealną propozycję!
Średnie firmy
Linia profesjonalna i uniwersalna

Potrzebujesz rozwiązania, które w kompleksowy sposób usprawni procesy sprzedaży i zakupów, zoptymalizuje gospodarkę magazynową i zapewni efektywny system rozliczeń z kontrahentami – wszystko to przy zachowaniu niskich kosztów? Mamy odpowiedź na Twoje potrzeby!
Małe firmy
Linia ekonomiczna

Prowadzisz jednoodziałową firmę handlową lub usługową z jednym magazynem, która posiada do 1000 pozycji w kartotece towarowej? Działasz w oparciu o proste procesy biznesowe i szukasz rozwiązania, które zautomatyzuje codzienne obowiązki i zapewni oszczędność czasu? Poznaj oprogramowanie dla handlu, z którym zarządzanie sprzedażą stanie się proste!
Prowadzisz mikrofirmę i potrzebujesz wystawić kilka usługowych faktur w miesiącu?
Dostosowujemy się do Ciebie, nie Ty do nas
Oprogramowanie handlowe Symfonii nie tylko dostosuje się do specyfiki Twojego biznesu, lecz również zapewni Ci komfort pracy bez obaw o kwestie prawne i podatkowe. Nasi klienci cenią naszą elastyczność i to, że to Symfonia podąża za klientem, a nie odwrotnie. Jak możemy Ci pomóc?

Przyspiesz procesy handlowe
Z oprogramowaniem do zarządzania sprzedażą od Symfonii uporządkujesz informacje o towarach, klientach, transakcjach i płatnościach. Dzięki temu będziesz w stanie szybciej przygotowywać oferty i realizować zamówienia w wielu kanałach sprzedaży.

Wszystkie źródła sprzedaży masz w jednym miejscu
Rozbudowane procesy handlowe wymuszają potrzebę ewidencji bardzo dużej ilości danych. Z Symfonią Ekosystem Handel widzisz wszystkie źródła sprzedaży z poziomu jednego systemu.

Zyskujesz pełną kontrolę nad magazynem
Z naszym oprogramowaniem handlowym wszystkie informacje na temat przepływów magazynowych i wartości towarów możesz śledzić w czasie rzeczywistym. Nawet jeśli w tym samym czasie obsługujesz wiele zamówień, nic Cię nie zaskoczy. Masz też pewność, że dane znajdą się w systemie ERP.

Zarządzasz sprzedażą zgodnie z przepisami
Program do zarządzania sprzedażą od Symfonii działa zawsze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i podlega systematycznym aktualizacjom. Możesz mieć zatem pewność, że wszystkie zarejestrowane w nim transakcje są poprawnie rozliczone.
„Od systemu ERP oczekujemy, że to on dostosuje się do nas, a nie my do niego. Symfonia daje nam taką szansę, a przy okazji gwarantuje nam pełną zgodność z wymaganiami prawnymi czy podatkowymi.”
Paweł Łysień,
dyrektor operacyjny w Highway Automotive

Oprogramowanie handlowe
dopasowane do Twojej branży!
Handel hurtowy i detaliczny
Z oprogramowaniem handlowym Symfonii możesz zarządzać wszystkimi kluczowymi procesami zakupu i sprzedaży w jednym systemie.
Za jego pomocą zautomatyzujesz również działania związane z obsługą ofert, zamówień czy obiegiem dokumentów rozliczeniowych.

W programie handlowym Symfonii wystawisz różne dokumenty sprzedaży, takie jak faktury krajowe, zagraniczne, paragony, rachunki, zaliczki, kontrakty sprzedaży. W razie potrzeby przygotujesz również korekty tych dokumentów.

Moduł magazynowy pozwoli Ci przeanalizować zapotrzebowanie na towary tak, by zoptymalizować poziom zapasów oraz ograniczyć koszty związane z prowadzeniem gospodarki magazynowej.

Oprogramowanie handlowe Symfonii to rozwiązanie o szerokim spektrum zastosowań biznesowych. Korzystając z poszczególnych programów i aplikacji, zyskasz wgląd we wszystkie działania sprzedażowe – od momentu zapytania o ofertę aż po rozliczenie transakcji.

Z Symfonią sprzedaż w Internecie jest prosta. Dzięki Platformie B2B zapewnisz swoim klientom dostęp do aktualnej oferty, a także indywidualnych cenników, rabatów i upustów.
Symfonia Handel
program klasy MRP do obsługi zakupów-magazynu-sprzedaży
Mobilny Handel
aplikacja SFA do zarządzania sprzedażą w terenie
Mobilny Magazyn
aplikacja WMS do zarządzania logistyką magazynową
Integrator-ecommerce
narzędzie łączące system ERP z e‑sklepem lub platformą marketplace
Symfonia Detal
aplikacja typu POS do obsługi sprzedaży w sklepie stacjonarnym
Platforma B2B
platforma internetowa do zarządzania handlem pomiędzy firmami
Branża e-commerce
Integrator Symfonia Handel z e-Commerce to narzędzie, które umożliwia płynną wymianę danych pomiędzy programem Symfonia Handel a aż 13 najpopularniejszymi platformami e-commerce oraz 2 platformami typu marketpace (Allegro, eBay). Dzięki niemu obsłużysz cały proces sprzedaży online, a dane na temat zamówień od razu pojawią się w Twoim systemie ERP.

Nasze oprogramowanie dla e-commerce będzie Cię wspierać na wszystkich etapach procesu sprzedaży – od momentu zarejestrowania zamówienia w systemie, poprzez wystawienie dokumentów sprzedaży i wydanie z magazynu, aż pośledzenie drogi przesyłki.

Procesami handlowymi w e-commerce możesz zarządzać z poziomu systemu ERP Symfonia Handel. Dzięki temu szybko uruchomisz sprzedaż w kanale internetowym Z łatwością dodasz też do oferty nowe produkty.

Zyskasz również możliwość monitorowania gospodarki magazynowej w czasie rzeczywistym. Gdy klient złoży zamówienie w sklepie internetowym, towar automatycznie zostanie zarezerwowany lub zdjęty ze stanu w systemie magazynowym.
Symfonia Handel
program klasy MRP do obsługi zakupów-magazynu-sprzedaży
Integrator-ecommerce
narzędzie łączące system ERP z e‑sklepem lub platformą marketplace
Branża budowlana
Oprogramowanie dla firm budowlanych, deweloperów, generalnych wykonawców , podwykonawców oraz inwestorów Symfonia + Develogic to kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje swoim zakresem cały proces realizacji inwestycji ze szczególnym naciskiem na analizę i kontrolę. Dzięki niemu możesz zarządzać wszystkimi etapami realizacji projektu – od planowania, poprzez obsługę finansów i księgowości, aż po rozliczenie inwestycji.
Z naszym oprogramowaniem dla budownictwa zautomatyzujesz przepływ informacji oraz wyeliminujesz konieczność ręcznego wprowadzania danych do systemu.
Dzięki modułom finansowym zyskasz natomiast pełną kontrolę nad marżą oraz przepływami finansowymi w czasie rzeczywistym.
Oprogramowanie dla firm budowlanych od Symfonii pozwoli Ci także usprawnić procesy związane z zarządzaniem nieruchomościami – od zawierania umów z najemcami, poprzez sprawozdawczość rachunkowo-podatkową, aż po obsługę reklamacji.
Symfonia Handel
program klasy MRP do obsługi zakupów-magazynu-sprzedaży
Symfonia Finanse i Księgowość
program finansowo-księgowy
Develogic
oprogramowanie dla budownictwa
Branża produkcja
Z oprogramowaniem dla firm produkcyjnych od Symfonii możesz zarządzać kluczowymi procesami zakupu, produkcji i sprzedaży w modelu zintegrowanym. Z łatwością przeprowadzisz kalkulację ceny wyrobu końcowego, zaplanujesz zlecenia produkcyjne w oparciu o zamówienia klientów, minima logistyczne i plan sprzedaży, rozliczysz materiały, odpady, braki i czas pracy, a także zyskasz wgląd w realizację stopnia zaawansowania zleceń i planu produkcji. Dzięki niemu będziesz mieć pełną kontrolę nad przebiegiem produkcji, zoptymalizujesz koszty oraz zwiększysz wydajność procesów.
Oprogramowanie do zarządzania produkcją do Symfonii pomoże Ci tworzyć zlecenia i plany produkcyjne tak, aby cały proces przebiegał bez opóźnień i nie generował nadprogramowych kosztów.
Za jego pomocą przygotujesz kilka wariantów planu produkcyjnego oraz zyskasz wgląd w bilans dostępności surowców, półproduktów i normaliów. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zdecydować, jaką strategię produkcyjną wybrać.
Z naszym oprogramowaniem dla firmy produkcyjnej zapobiegniesz również pomyłkom w wycenach. Program pomoże Ci oszacować koszt produkcji na podstawie kalkulacji technicznego kosztu wytworzenia.
Z Symfonią to, co dzieje się w Twoim zakładzie, będziesz mieć pod kontrolą! Wśród modułów do zarządzania produkcją znajdziesz narzędzia klasy MES do planowania, egzekwowania i kontroli pracy na hali produkcyjnej.
Sprawdź dla
Dopasuj produkty Symfonii Handel i zbuduj swój własny ekosystem, który odpowie na potrzeby Twojego biznesu
Symfonia Mobilny Handel
Integrator
e-Commerce
Symfonia
+ Develogic
Poznaj historie sukcesu naszych klientów!
Jak Symfonia Handel ERP odpowiedziała na potrzeby branży paliwowej?
15 lat z Symfonią – Jak systemy ERP i WMS zoptymalizowały logistykę w Highway Automotive
Jak Symfonia wspiera sprzedaż w e‑commerce
[Case study Uptrend Polska]
Współpracujemy z:







Blog
FAQ
Czym jest oprogramowanie Symfonia Handel?
Symfonia Handel to oprogramowanie stworzone z myślą o potrzebach firm z branży handlowej, usługowej i produkcyjnej. Zawiera 16 modułów funkcjonalnych, które zapewnią Ci dostęp do informacji o towarach, klientach, transakcjach i płatnościach, niezależnie od tego, czy znajdujesz się w firmie, czy poza biurem. Z aplikacjami i programami do zakupów, sprzedaży i magazynowania od Symfonii masz kontrolę nad wszystkimi etapami procesu sprzedaży – od ofertowania aż po rozliczenie transakcji.
Jakie są główne funkcje oprogramowania Symfonia Handel?
Oprogramowanie dla firm handlowych od Symfonii to kompleksowe rozwiązanie, z którym możesz skutecznie zarządzać obsługą zamówień, gospodarką magazynową, planowaniem i realizacją produkcji czy rozliczaniem sprzedaży.
Główne funkcje ekosystemu Symfonia Handel to:
- Zarządzanie sprzedażą: obsługa sprzedaży detalicznej, hurtowej i internetowej, wystawianie faktur, paragonów, korekt, oraz innych dokumentów sprzedażowych;
- Zarządzanie magazynem: prowadzenie ewidencji stanów magazynowych, obsługa przyjęć, wydań, przesunięć i inwentaryzacji towarów. Również za pomocą urządzeń mobilnych;
- Analiza i raportowanie: tworzenie raportów sprzedaży, stanów magazynowych, analiz marż, obrotów oraz innych wskaźników biznesowych;
- Cyfryzacja i automatyzacja procesu obiegu dokumentów handlowych, takich jak zamówienia, faktury, dokumenty magazynowe z ich akceptacją finansową i merytoryczną;
- Integracja z innymi systemami, np. branżowymi czy popularnymi platformami e-commerce;
- Zarządzanie relacjami z klientami: monitorowanie historii ofert, zamówień, zakupów, obsługa klientów i promocji, naliczanie rabatów;
- Obsługa magazynów i punktów sprzedaży w różnych lokalizacjach;
- Zarządzanie produkcją: planowanie i harmonogramowanie produkcji, zarządzanie zleceniami produkcyjnymi, ewidencja i kontrola zużycia stanów magazynowych surowców, półproduktów, materiałów eksploatacyjnych, narzędzi. Planowanie zapotrzebowania, kalkulacja kosztów produkcji, analizy wydajności i efektywności produkcji;
- Zarządzanie projektami budowlanymi: planowanie inwestycji i zakupów, zarządzanie sprzedażą i najmem powierzchni, budżetowanie.
Dla kogo jest przeznaczone oprogramowanie Symfonia Handel?
Oprogramowanie magazynowo-sprzedażowe Symfonia Handel jest przeznaczone dla firm reprezentujących branżę handlową, usługową, budowlaną i produkcyjną. Dzięki modułowej strukturze, dostępności różnych pakietów i dodatków, a także szerokim możliwościom konfiguracji, łatwo dopasujesz je do specyfiki swojej firmy, niezależnie od jej wielkości.
Czy oprogramowanie Symfonia Handel wspiera zarządzanie magazynem?
Oprogramowanie handlowe od Symfonii zostało wyposażone w rozbudowany moduł magazynowy WMS – Symfonia Mobilny Magazyn. Pozwala on na obsługę w czasie rzeczywistym na urządzeniach mobilnych z systemem Android operacji magazynowych, takich jak przyjęcia, wydania zewnętrzne i wewnętrzne, czy przesunięcia towarów. Moduł wyposażony został także w funkcje umożliwiające przeprowadzanie inwentaryzacji czy analizy obrotu towarami.
Jakie korzyści oferuje Symfonia Handel w zarządzaniu sprzedażą?
Oprogramowanie handlowe i magazynowe od Symfonii automatyzuje wiele zadań, związanych m.in. z obsługą zamówień, wystawianiem faktur czy zarządzaniem stanami magazynowymi. Zapewnia również pełną kontrolę nad wszystkimi etapami sprzedaży – od przygotowania oferty po rozliczenie transakcji (zapłatę i księgowanie). Dzięki modułom e-commerce oraz aplikacjom mobilnym umożliwia obsługę zamówień w wielu kanałach sprzedaży — zarówno tradycyjnych (np. hurtownia, sklep detaliczny, produkcja na zamówienie, handlowcy i oferenci terenowi), jak i internetowych (np. e-sklep, sprzedaż B2B, marketplace). System magazynowo-sprzedażowy Symfonia Handel wyróżnia się także modułową budową, która pozwala na dopasowanie jego funkcjonalności do indywidualnych potrzeb każdej firmy.
Czy Symfonia Handel jest kompatybilna z innymi systemami Symfonii?
Tak – Symfonia Handel jest integralną częścią systemu Symfonia, obsługującego wszystkie obszary zarządzania przedsiębiorstwem: kadry, płace, majątek, finanse, księgowość. To z kolei zapewnia szybszy przepływ informacji i zgodność danych oraz ułatwia współpracę pomiędzy różnymi działami.
Czy system Symfonia Handel jest dostępny w wersji mobilnej?
Ekosystem Symfonii Handel obejmuje również aplikacje mobilne, takie jak Symfonia Mobilny Handel i Symfonia Mobilny Magazyn, które umożliwiają pracę na smartfonach, tabletach i kolektorach danych korzystających z systemu Android.
Czy Symfonia Handel oferuje funkcje e-commerce?
Oprogramowanie handlowe Symfonia, choć samo w sobie nie jest platformą e-commerce, to jednak oferuje funkcje, które umożliwiają łatwą integrację z popularnymi rozwiązaniami, takimi jak WooCommerce, PrestaShop, Shopify czy Allegro. Dzięki automatycznej synchronizacji danych o produktach, stanach magazynowych i zamówieniach, pozwala skutecznie zarządzać sprzedażą online. Symfonia Handel wspiera również obsługę dokumentów sprzedażowych, zarządzanie cenami i promocjami oraz oferuje zaawansowane narzędzia do raportowania i analizy.
Jakie są możliwości integracji Symfonia Handel z innymi narzędziami biznesowymi?
Moduł Symfonia ERP WebAPI Handel daje szerokie możliwości integracji Symfonii ERP Handel z innymi systemami biznesowymi obsługującymi specjalistyczne procesy biznesowe, np. w handlu paliwami i olejami silnikowymi, w szpitalach, szkołach i uczelniach wyższych, stacjach diagnostycznych, bankach, kombinatach i korporacjach, warsztatach i salonach samochodowych czy super i hipermarketach. Dzięki temu możesz zautomatyzować wiele procesów i dostosować działanie systemu do indywidualnych wymagań Twojego przedsiębiorstwa.
Czy Symfonia Handel obsługuje różne metody płatności?
Korzystając z Symfonii Handel, możesz przyjmować płatność gotówką, przelewem, kartą płatniczą, czekiem oraz BLIK-iem w złotówkach lub walutach, których kursy zaktualizujesz bezpośrednio z tabelą kursów NBP.
Jak często aktualizowane jest oprogramowanie Symfonia Handel?
Aktualizacje systemu Symfonia Handel są udostępniane użytkownikom kilka razy w roku. Ich częstotliwość i zakres możesz śledzić na stronie https://pomoc.symfonia.pl/Help/hm/ERP/2024_2/31245.
Czy istnieje możliwość dostosowania Symfonia Handel do specyficznych potrzeb firmy?
Tak, oprogramowanie handlowe i magazynowe Symfonia Handel oferuje szerokie możliwości konfiguracji. Jego modułowa budowa pozwala na wybór tylko tych funkcji, które są Ci niezbędne. Możliwość tworzenia niestandardowych raportów zapewnia lepszy wgląd w procesy biznesowe, a integracja z innymi systemami gwarantuje szybki i bezbłędny przepływ informacji.
Czy Symfonia Handel wspiera zarządzanie promocjami i rabatami?
W systemie Symfonia Handel znajdziesz narzędzia, które pozwolą Ci zarządzać promocjami i rabatami, a także planować działania marketingowe tak, aby zwiększyć sprzedaż, budować lojalność klientów i realizować cele handlowe. Oprogramowanie obsługuje m.in.:
- promocje cenowe, ilościowe, okresowe i krzyżowe (cross-selling)
- rabaty ilościowe i wartościowe, również z podziałem na produkty i grupy klientów;
- dynamiczne zarządzanie cenami.
Znajdziesz w nim także moduły analityczne, dzięki którym będziesz w stanie ocenić skuteczność działań promocyjnych.
Jakie szkolenia są dostępne dla użytkowników Symfonia Handel?
Wybierając oprogramowanie handlowe Symfonii otrzymasz kompleksowe wsparcie, obejmujące m.in. szkolenia organizowane przez ekspertów z Akademii Symfonii, czy pomoc ze strony Działu Wsparcia Technicznego. Możesz także skorzystać z przewodników i instrukcji udostępnianych w formie nagrań wideo na stronie: Jak wystawić paragon w programie Symfonia Handel? (youtube.com). Wiele cennych informacji znajdziesz także na stronie dokumentacji technicznej: Symfonia Handel – Symfonia Handel – Symfonia Pomoc Online


