Obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych
Symfonia ułatwia obsługę PPK łącząc siły z Aviva Investors TFI Poland, AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. i TFI Allianz Polska S.A.
Co z tym PPK? - Pracownicze Plany Kapitałowe
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Co zyskujesz dzięki integracji systemów Symfonia i AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, Aviva Investors TFI Poland oraz TFI Allianz Polska S.A.?
- Dokumenty i dane niezbędne do prowadzenia PPK (m.in. umowy o przystąpieniu do programu, deklaracje pracowników, wskazania wysokości składek) będą przesyłane bezpośrednio z oprogramowania kadrowo-płacowego Symfonia Kadry i Płace do systemów informatycznych Aviva Investors TFI Poland, AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. oraz TFI Allianz Polska S.A.
- Specjalnie zaprojektowany interfejs (API) ułatwi korzystanie z usługi i sprawi, że będzie to bardziej intuicyjne.
- Większa automatyzacja obsługi PPK przez działy kadrowe w firmach.
- Brak konieczności zatrudniania nowych pracowników do obsługi PPK.
– Współpraca z Aviva Investors TFI Poland, AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. oraz TFI Allianz Polska S.A. dzięki automatyzacji części administracyjnej związanej z obsługą programu PPK to przede wszystkim odciążenie naszych klientów i ich pracowników w działach kadrowych oraz HR. To nie tylko ułatwienie dla dużych firm, ale także przedsiębiorstw z sektora MŚP, gdzie praktycznie nie ma możliwości zatrudnienia dodatkowych pracowników do obsługi programu – komentuje Piotr Ciski, prezes zarządu Symfonii.
Osiem kroków by przygotować firmę do PPK
- Zweryfikuj, od kiedy Twoja firma ma obowiązek utworzenia PPK.
- Sprawdź i dokonaj analizy czy istniejący już i prowadzony program PPE spełnia warunki nietworzenia PPK.
- Wybierz instytucję finansową do obsługi i zarządzania PPK.
- Dokonaj analizy grup pracowników, dla których zachodzi obowiązek utworzenia PPK i ustal ewentualne wysokości składek dodatkowych (dobrowolnych).
- Zweryfikuj procesy w organizacji i ewentualne wprowadź konieczne zmian.
- Podpisz umowę o zarządzanie PPK z wybranym partnerem.
- Sfinalizuj umowę o prowadzenie PPK.
- Zaplanuj dodatkowe koszty w przyszłych budżetach.
W 2020 program obejmie także MŚP
Pracownicze Plany Kapitałowe wprowadzane są stopniowo. Na pierwszy ogień poszły duże przedsiębiorstwa, które przystąpiły do programu w 2019 r.
Ze względu na epidemię COVID-19 zmieniły się terminy dotyczące średnich oraz małych przedsiębiorstw.
Aktualnie firmy zatrudniające na dzień 30.06.2019 co najmniej 50 osób, mają czas na zawarcie umowy o zarządzanie PPK do 27.10.2020 r., a na zawarcie umowy o prowadzenie PPK – do 10.11.2020 r. Identyczne terminy obowiązują firmy zatrudniające co najmniej 20 osób (na dzień 31.12.2019 r.).
Pozostałe firmy (bez względu na stan zatrudnienia) mają obowiązek podpisania umowy o zarządzanie PPK do 23.04.2021 r., a umowy o prowadzenie PPK do 10.05.2021 r.
Jednostki sektora finansów publicznych obowiązują następujące terminy:
- podpisanie umowy o zarządzanie PPK: do 26.03.2021 r.
- podpisanie umowy o prowadzenie PPK: do 10.04.2021 r.
Wybierz instytucję finansową:
https://www.aviva.pl/pracownicze-plany-kapitalowe/
https://axa.pl/emerytura-i-inwestycje/ppk/
https://www.allianz.pl/dla-ciebie/fundusze-inwestycyjne/programy-w-tfi/ppk/