Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Sztuczna inteligencja w biznesie

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

6 kwietnia 2023

Sztuczna inteligencja znalazła zastosowanie w wielu dziedzinach życia i w różnych branżach. Systemy wykonują złożone czynności, które jeszcze niedawno wymagały działania człowieka. Jakie korzyści może przynieść połączenie AI z popularnymi w ostatnim czasie rozwiązaniami chmurowymi?

Sztuczna inteligencja – czym właściwie jest?

Mówiąc o sztucznej inteligencji (AI), mamy na myśli systemy i maszyny, naśladujące inteligencję człowieka. Tworzą one interakcję między algorytmami o takim samym działaniu jak ludzki umysł. Dzięki temu systemy są zdolne do wykonywania czynności i zadań podobnych do tych, które wykonuje człowiek. Nabywają one wiedzę w oparciu o doświadczenia, aby następnie dostosowywać się do nowych informacji. Sztuczna inteligencja znacząco wspomaga marketing i wspiera automatyzację wielu procesów – podobnie jak chmura obliczeniowa. AI występują w kilku formach – najpopularniejsze z nich to m.in. chatboty czy systemy rekomendacji.

Rozwiązania chmurowe Symfonii dla Twojej firmy!

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie – przykłady firm

Sztuczną inteligencję wykorzystuje obecnie coraz więcej firm – mowa głównie o dużych przedsiębiorstwach działających na ogólnoświatową skalę. To m.in. Microsoft, Facebook, Amazon czy Google. W tym przypadku AI wpływa m.in. na treści wyświetlane użytkownikom – są one związane z wcześniejszymi zachowaniami internautów w sieci. Umożliwiają one również tworzenie systemów rekomendacji. Automatyczne uczenie maszynowe pozwala na wykorzystanie AI do rozwiązywania wielu biznesowych problemów. Coraz więcej firm przechodzi także na analitykę w modelu chmurowym – to zasługa m.in. doskonałej mocy obliczeniowej i szybkich wyników analiz.

Przeczytaj także: Czy sztuczna inteligencja może poprawić procesy biznesowe?

Połączenie AI i rozwiązań chmurowych

Połączenie sztucznej inteligencji z chmurą obliczeniową może przynieść wiele korzyści. Często uznawane są one za dwie odrębne technologie, jednak razem doskonale się uzupełniają. Rozwiązania chmurowe umożliwiają przechowywanie i przetwarzanie rozmaitych danych, z kolei AI pozwala na automatyzację ręcznie wykonywanych zadań. Oznacza to, że sztuczna inteligencja może analizować dane gromadzone w chmurze obliczeniowej. Dzięki temu firmom łatwiej jest podejmować najróżniejsze decyzje, związane m.in. z projektowaniem produktów czy tworzeniem strategii. Sztuczna inteligencja nadaje się idealnie m.in. do wykonywania powtarzalnych, żmudnych zadań –  np. weryfikacji dokumentów bankowych. Pozwala ona również m.in. na tworzenie indywidualnych poleceń dla klientów sklepów. AI pomaga przewidywać zachowania konsumentów, a w połączeniu z chmurą – znacząco zmniejsza ilość błędów generowanych zarówno przez człowieka, jak i przez system. Usługi chmurowe wykorzystuje się do projektowania i wdrażania modeli AI. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w usłudze chmurowej pomaga zwiększyć ilość procesowanych informacji nawet o pięć razy! Co więcej, połączenie tych dwóch technologii pozwala na oszczędność kosztów i umożliwia znaczący wzrost wydajności oraz produktywności firmy.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

1 komentarz

  1. Marta Wloska

    Dobry artykuł!

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane kategorie

Międzynarodowa
ekspansja

Pozyskiwanie
funduszy

Pozyskiwanie
klientów

Słownik Symfonii

Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik