Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym? Case study ŁKS Łódź

Urszula Holik

Urszula Holik

Długość czytania:

2 czerwca 2025

W dniu meczu emocje sięgają zenitu – i to nie tylko na murawie, ale także tuż obok stadionu. Kiedy sędzia odlicza minuty do pierwszego gwizdka, w klubowym sklepie ŁKS Łódź trwa zupełnie inna rozgrywka. Kibice ustawiają się w kolejkach po gadżety i klubowe pamiątki, a każda sekunda zwłoki to ryzyko straconej sprzedaży. W takich warunkach nie ma miejsca na rozwiązania, które nie są w stanie dostosować się do szybkiego tempa pracy. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasze case study i sprawdź, jak Symfonia Detal usprawnia sprzedaż w sklepie stacjonarnym ŁKS Łódź!

W sporcie gra toczy się nie tylko na boisku

Klub sportowy to dziś nie tylko miejsce treningów i duma kibiców. To także organizacja, która – jak każdy inny biznes – musi na siebie zarabiać. Doskonale wiedzą o tym władze ŁKS Łódź – najstarszego klubu sportowego w Łodzi, którego historia sięga 1908 roku.

– Dziś, obok wyników na boisku, coraz większą rolę odgrywają także te związane ze  sprzedażą klubowej odzieży, akcesoriów i pamiątek – tłumaczy Piotr Świtalski, kierownik sklepu ŁKS Łódź.

Aby taki biznes dobrze się kręcił, trzeba zadbać nie tylko o dostarczanie kibicom sportowych emocji, ale także o coś jeszcze – o błyskawiczną i bezbłędną obsługę klienta. A to prawdziwe wyzwanie szczególnie w dniu meczu, kiedy ruch w sklepie klubowym potrafi wzrosnąć nawet 30-krotnie! W takich warunkach nie ma miejsca na pomyłki – obsługa sklepu musi być szybka, jak napastnik w środku pola i pewna, jak strzał z rzutu karnego. Właśnie dlatego ŁKS Łódź poszukiwał systemu POS, który świetnie poradzi sobie także wtedy, gdy trzeba pracować pod presją czasu.

Wyzwanie – usprawnić sprzedaż w sklepie stacjonarnym

W dniu meczu dużo dzieje się nie tylko na boisku: prawdziwe oblężenie przeżywa także sklep stacjonarny ŁKS Łódź. Kibice przychodzą na stadion nie tylko po to, by wspierać drużynę i miło spędzić czas, ale również poczuć wyjątkową atmosferę. A tę świetnie budują klubowe gadżety.

– Biznes gadżetowy to nie tylko element budowania lojalności kibiców, ale także ważne źródło przychodów dla naszego klubu – komentuje Jarosław Olszowy, prezes klubu ŁKS Łódź.

Jego znaczenie szczególnie dobrze widać w dniu meczu – w ciągu kilku godzin przed pierwszym gwizdkiem sklep stacjonarny ŁKS Łódź odwiedza nawet 700 kibiców! Choć takie warunki pracy są wymagające, to jednak zespół handlowców dobrze wie, że musi zrealizować jak najwięcej transakcji i jednocześnie zadbać, by każdy klient wyszedł zadowolony. Mając pełną świadomość wyzwań, jakie się z tym wiążą, władze klubu zaczęły szukać systemu POS, który pozwoliłoby usprawnić sprzedaż stacjonarną.

– Chcieliśmy, aby sprzedaż była prowadzona szybko i bezbłędnie oraz żeby system, którego używamy do obsługi sklepu, nie przeszkadzał, a pomagał. I tak w praktyce się dzieje, jeśli chodzi o Symfonię – komentuje Piotr Świtalski.

Case study – sprawdź, jak Symfonia Detal pozwala zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym

Szukasz systemu POS do zarządzania sprzedażą stacjonarną dla swojej firmy? Obejrzyj nasze wideo case study i przekonaj się, jak Symfonia Detal wspiera klub ŁKS Łódź w obsłudze pików sprzedażowych!

Jak system POS Symfonia Detal pomaga zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Symfonia Detal to nowoczesny system POS, który stanowi integralną część ekosystemu Symfonia Handel. Aplikacja została zaprojektowana po to, by zautomatyzować i usprawnić sprzedaż towarów i usług w sklepach stacjonarnych. Jej największym atutem jest prostota – interfejs przystosowany do ekranów dotykowych sprawia, że obsługa klienta staje się instynktowna i szybka oraz nie wymaga wielogodzinnych szkoleń. Dzięki temu pracownicy sklepu mogą szybko finalizować zakupy – także podczas pików sprzedażowych.

Co to jest system POS?

POS (Point of Sale) to zintegrowany system informatyczny wykorzystywany w punktach sprzedaży detalicznej. Umożliwia rejestrowanie transakcji handlowych oraz zarządzanie sprzedażą i obsługą klienta.

Składa się z oprogramowania do obsługi sprzedaży oraz zintegrowanych z nim urządzeń, takich jak: kasy fiskalne, terminale płatnicze, drukarki fiskalne, skanery kodów kreskowych, wagi czy monitory dotykowe.

Podstawowe funkcje systemu POS to m.in.:

  • Realizacja i rejestracja transakcji – płatności gotówkowe, kartą i mobilne
  • Zarządzanie stanami magazynowymi i śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym
  • Generowanie raportów sprzedażowych i analiz biznesowych
  • Obsługa programów lojalnościowych, reklamacji oraz przyjęć towaru

– Symfonia Detal bardzo pomaga nam w codziennej pracy. Za pomocą tego systemu możemy np. podejrzeć stany magazynowe, sprzedawać karty podarunkowe, a także obsługiwać sprzedaż na tabletach, np. podczas eventów – dodaje Piotr Świtalski, kierownik sklepu.

Co więcej, system POS Symfonia Detal współpracuje z urządzeniami fiskalnymi, terminalami dotykowymi, czytnikami kodów kreskowych i terminalami płatniczymi, dzięki czemu integracja tego typu rozwiązań nie wymaga czasochłonnych konfiguracji. Aplikacja pozwala również na obsługę rabatów procentowych i wielu form płatności (w tym kartą i gotówką), a jeśli klient ma szczegółowe pytania, pracownik sklepu może błyskawicznie podejrzeć aktualne zdjęcia produktów, ich opisy i dodatkowe informacje.

– To wszystko przekłada się na większą satysfakcję klientów i lepsze wyniki sprzedażowe – dodaje Piotr Świtalski.

Nie tylko oprogramowanie do obsługi sprzedaży w sklepie stacjonarnym

Obsługa sprzedaży w punkcie stacjonarnym jest ważna, ale to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Za każdą transakcją stoi przecież szereg procesów biznesowych, związanych z księgowością, raportowaniem czy zarządzaniem magazynem.  Ten ostatni aspekt był szczególnie ważny, bo ŁKS Łódź dystrybuuje swoje produkty nie tylko w punkcie stacjonarnym przy stadionie, ale także poprzez sklep internetowy. Właśnie dlatego klub potrzebował rozwiązania, które będzie w stanie obsługiwać wszystkie wymienione wyżej procesy niezależnie od tego, w jakim kanale realizowana jest sprzedaż.

– ŁKS Łódź pracuje na oprogramowaniu finansowo-księgowym Symfonii, więc teraz – dzięki Symfonii Handel – wszystkie informacje o sprzedaży mogą przepływać w sposób automatyczny. To oszczędza nam mnóstwo czasu i daje pewność, że dane są zgodne i kompletne – wyjaśnia Jarosław Olszowy, prezes klubu.

Wybór rozwiązań od jednego dostawy ma jeszcze jedną, ważną zaletę:

– mamy jeden helpdesk i jednego partnera technologicznego. Jeśli pojawia się problem, nie musimy dzwonić do trzech różnych firm – wszystko załatwiamy szybko i w jednym miejscu – dodaje Jarosław Olszowy.

System do obsługi sprzedaży, który gra do jeden bramki z Twoim biznesem

Z pomocą Symfonii ŁKS Łódź zyskał pełną kontrolę nad procesami sprzedaży – zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Nawet gdy liczba klientów rośnie trzydziestokrotnie, system działa płynnie i wspiera zespół w obsłudze każdej transakcji. W efekcie codzienna praca staje się bardziej przewidywalna tak, jak dobrze zaplanowana taktyka na boisku.


Jeśli i Ty szukasz rozwiązania, które pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, zapoznaj się z możliwościami oprogramowania Symfonii. Przejdź na stronę Symfonii Handel, przetestuj interaktywne demo i przekonaj się, jak działa technologia, która gra do jednej bramki z Twoim biznesem!

Symfonia ERP Handel

Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *