Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Najlepsze systemy CRM – poznaj najpopularniejsze platformy do zarządzania relacjami z klientami

Urszula Holik

Urszula Holik

Długość czytania:

7 maja 2024

Systemy CRM to innowacyjne rozwiązania stosowane w wielu przedsiębiorstwach do zarządzania procesami z zakresu obsługi klientów. Ich zalety trudno przecenić – nie dość, że skutecznie wspomagają komunikację z kontrahentami, to jeszcze ułatwiają  śledzenie postępów w realizacji celów sprzedażowych. Jakie inne korzyści może dzięki nim zyskać przedsiębiorstwo? Które platformy cieszą się obecnie największą popularnością? Przeczytaj ten poradnik i poznaj najlepsze systemy CRM.

 

Spis treści:

 

Najważniejsze informacje w skrócie:

  • Systemy CRM (Customer Relationship Management) pomagają firmom zarządzać komunikacją z klientami oraz procesami sprzedaży. Niektóre rozwiązania skutecznie wspomagają również automatyzację działań z zakresu marketingu.
  • Korzystanie z tego typu rozwiązań przynosi wiele korzyści. Umożliwia m.in. lepsze zrozumienie potrzeb klientów, a także monitorowanie efektywności pracowników działu handlowego.
  • Na rynku dostępnych jest wiele platform do zarządzania relacjami z klientami. Chcesz je poznać? W tym poradniku przedstawiamy najlepsze systemy CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw.

 

System CRM – co to takiego?

CRM to skrót od angielskiego wyrażenia Customer Relationship Management. Odnosi się ono do tych wszystkich procesów biznesowych, które są związane ze sprzedażą i komunikacją z kontrahentami. Aby zapewnić ich odpowiednią koordynację, w wielu organizacjach stosuje się systemy CRM. Co to takiego? Najprościej mówiąc, to oprogramowanie służące do zarządzania relacjami z klientem. Oferuje ono bardzo szeroki zbiór narzędzi, które zapewniają kontrolę nad przebiegiem procesów sprzedażowych oraz tych związanych z realizacją zamówień. Dzięki modułom analitycznym pozwala monitorować wybrane wskaźniki tak, aby na tej podstawie zwiększyć efektywność różnych projektów biznesowych.

Podstawowym elementem systemów CRM są bazy danych, w których zgromadzone są informacje na temat klientów i partnerów. Te można łatwo filtrować, biorąc pod uwagę wartość danego kontrahenta, czy realizowane kampanie sprzedażowe. Oprogramowanie tej klasy często łączy się także z innymi narzędziami do zarządzania przedsiębiorstwem, jak chociażby systemy ERP. Dzięki takiej integracji system CRM może znacząco zautomatyzować procesy sprzedaży i przyspieszyć wymianę informacji, wpływając tym samym na jakość współpracy.

Choć jeszcze do niedawna rozwiązania tego typu działały głównie w wersji desktopowej, to jednak dziś coraz częściej przyjmują także postać aplikacji mobilnych. Tak zmiana niesie ze sobą szereg zalet. Tą najważniejszą jest szybki dostęp do danych na temat klientów – o dowolnej porze i z każdego miejsca.

 

Korzyści z wdrożenia systemu CRM

Wdrożenie systemu CRM może przynieść firmie korzyści uwidaczniające się na różnych poziomach.  Poniżej znajdziesz zaledwie kilka najważniejszych zalet tego typu rozwiązań.

Podniesienie jakości obsługi klienta

Systemy CRM, poprzez gromadzenie dużej ilości danych na temat klientów, pozwalają lepiej poznać ich potrzeby, zwyczaje zakupowe, a także wymagania w zakresie jakości obsługi. Dzięki temu nawet pod nieobecność opiekuna handlowego, który odpowiada za kontakt z danym kontrahentem, można prześledzić dotychczasowe zamówienia czy sprawdzić, na jakim etapie zakończył się proces negocjacji.

Eliminacja błędów podczas kontaktu z klientem

W firmach, w których dział sprzedaży ma rozbudowaną strukturę, może dochodzić do sytuacji, że z tym samym klientem kontaktuje się kilku handlowców. Systemy CRM pozwalają uniknąć tego typu problemów. W bazie kontaktów łatwo bowiem sprawdzić, czy kontrahent otrzymał już daną ofertę.

Symfonia ERP

Podejmuj decyzje biznesowe na podstawie wiarygodnych danych

Obsługa lejka sprzedażowego

Ważną zaletą najlepszych systemów CRM jest możliwość monitorowania tego, które kanały pozwalają wygenerować najwięcej leadów lub odznaczają się najwyższym potencjałem konwersji. To z kolei ułatwia planowanie kampanii marketingowych tak, by odznaczały się najwyższą efektywnością. Korzyści z wdrożenia CRM uwidaczniają się także na płaszczyźnie analitycznej. Zgromadzone w systemie dane mogą okazać się bardzo przydatne podczas podejmowania ważnych decyzji biznesowych, np. tych dotyczących zmian w ofercie.

Zapobieganie utracie ważnych informacji

Rotacja personelu zatrudnionego w dziale handlowym to duży problem dla przedsiębiorstw, które nie korzystają z takich rozwiązań, jak system CRM. Co to oznacza dla firmy? Najczęściej utratę ważnych informacji, bo te „znikają” z organizacji wraz z odchodzącym pracownikiem, lub mają na tyle niespójny charakter, że pozostałym handlowcom trudno się w nich połapać. Oprogramowanie klasy CRM pozwala zapobiegać tego typu sytuacjom. Wszystkie dane na temat klientów zgormadzone są bowiem w jednym miejscu i mają jednolitą strukturę. Dzięki temu  nowe osoby mogą szybko przejąć kontakt z klientem i utrzymać dotychczasowy standard obsługi.

Analiza efektywności działań sprzedażowych

Informacje zgromadzone w systemie CRM pozwalają skutecznie analizować efektywność prowadzonych kampanii marketingowych czy aktywność poszczególnych handlowców. Dzięki temu można łatwo znaleźć obszary wymagające doskonalenia oraz planować takie działania, które przyniosą firmie i jej klientom najwięcej korzyści.

Najlepsze systemy CRM – krótki przegląd dostępnych rozwiązań

Na rynku dostępnych jest wiele platform do zarządzania relacjami z klientem, a każda z nich odznacza się innymi zaletami. Chcesz lepiej poznać te rozwiązania? Poniżej znajdziesz krótki przegląd najlepszych systemów CRM na rynku.

Pipedrive

Pipedrive to niewątpliwie jeden z najpopularniejszych systemów CRM na rynku. Jego główną zaletą jest możliwość integracji z ponad 350 aplikacjami, takimi jak Slack, Zoom, Asana, Trello czy Gmail. Z tych względów jest on chętnie wybierany przez mniejsze i średnie firmy, którym zależy na automatyzacji procesu sprzedaży. Pipedrive, dzięki algorytmom opartym na AI, pozwala na wygodne zarządzanie lejkami sprzedażowymi czy generowanie raportów w czasie rzeczywistym. Umożliwia również ocenę wydajności zespołu i gwarantuje potencjalnym klientom szybkie, terminowe odpowiedzi.

Monday

Innym popularnym systemem do zarządzania relacjami z klientem jest program Monday. Dobrze sprawdza się zarówno podczas tworzenia lejków sprzedażowych, jak i obsługi aktualnych projektów w formie online. Oprogramowanie umożliwia m.in. obsługę klientów, zarządzanie leadami, kontrolę projektów zespołowych, a nawet prowadzenie działań marketingowych. Co więcej, jest ono kompatybilne z ponad 50 aplikacjami. Monday zapewnia również bieżący wgląd w stan transakcji, wydajność pracowników czy oczekiwane przychody – a to tylko kilka spośród wielu funkcjonalności tego systemu.

HubSpot

Poszukując sprawdzonego systemu CRM, warto zwrócić uwagę również na HubSpot. To przydatne narzędzie do obsługi klienta, zarządzania sprzedażą oraz automatyzacji marketingu. Oprogramowanie umożliwia pracę na kilku modułach jednocześnie i integrację z używanymi na co dzień aplikacjami – a przegląd lejka sprzedaży jest możliwy przy użyciu jednego przejrzystego panelu.

Livespace

Kolejnym popularnym systemem do zarządzania relacjami z klientem jest Livespace. Program pozwala na optymalizację procesów sprzedaży, a przy tym gwarantuje użytkownikom niezwykle przyjazny interfejs. To prosty sposób na wygodną komunikację z klientami, efektywne zarządzanie lejkiem sprzedaży i monitorowanie działań zespołów sprzedażowych. Wśród innych ciekawych funkcjonalności tego oprogramowania można wymienić jeszcze zarządzanie sprzedażą, segmentację klientów, pracę na tablicach Kanban, zaawansowane raportowanie czy automatyczną wysyłkę maili. Livespace również na analizę statystyk związanych z otwartymi i zamkniętymi szansami sprzedaży oraz integrację z kilkunastoma innymi narzędziami.

Firmao

Wśród najlepszych systemów CRM wymienia się również Firmao – program, który dopasowuje się do potrzeb przedsiębiorstwa. Gwarantuje on kompleksowe zarządzanie bazą klientów, wygodne kierowanie zespołem i zdobywanie leadów z wielu różnych źródeł. Co więcej, system umożliwia obsługę magazynu, ewidencjonowanie czasu pracy czy samo fakturowanie. To wyjątkowo funkcjonalne rozwiązanie zintegrowane z ponad tysiącem innych narzędzi.

Synergius CRM

Synergius CRM to zaawansowane oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami, rozwijające się wraz z kolejnymi potrzebami przedsiębiorstwa. Komunikator ułatwiający kontakt pomiędzy członkami zespołu, kalendarz zadań, mapa – wszystko to pomaga jeszcze lepiej planować konkretne zadania i pracować nad projektami. Co ważne, Synergius zapewnia wygodną wymianę danych z systemami handlowo-magazynowymi.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *