Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Pipedrive – dlaczego użytkownicy doceniają ten CRM?

Redakcja

Redakcja

Długość czytania:

29 kwietnia 2024

Pipedrive to obecnie jeden z najpopularniejszych systemów klasy CRM na rynku.  Dobrze sprawdza się zarówno w zarządzaniu lejkami sprzedażowymi, jak i automatyzacji działań marketingowych. Zastanawiasz się, jakie zaawansowane funkcje oferuje to rozwiązanie? Przeczytaj ten poradnik i sprawdź, co to jest Pipedrive oraz poznaj jego najważniejsze zalety!

Spis treści:

 

Co to jest Pipedrive?

Pipedrive to platforma, która zadebiutowała na rynku w 2010 r. Początkowo miała stanowić narzędzie wspomagające pracę handlowców. Z czasem wzbogaciła się jednak o szereg funkcjonalności ułatwiających zarządzanie całym procesem sprzedaży. Jak działa Pipedrive? System pozwala na tworzenie wirtualnych lejków sprzedażowych, wyznaczanie celów dla handlowców, a także zarządzanie kontaktami z kontrahentami. Nie zabrakło w nim również funkcji umożliwiających automatyzację rutynowych czynności z zakresu obsługi klienta czy marketingu. Algorytmy oparte na sztucznej inteligencji sprawiają z kolei, że za pomocą platformy można tworzyć prognozy sprzedaży oraz różnego rodzaju raporty. To wszystko ma duże znaczenie z perspektywy optymalizacji procesów handlowych.

 

Zalety Pipedrive – dlaczego użytkownicy doceniają ten CRM?

Głównym wyróżnikiem Pipedrive, jest łatwość obsługi. Oprogramowanie zostało stworzone z myślą o handlowcach, dlatego oferuje konkretne narzędzia do komunikacji z klientami oraz zarządzania procesami sprzedażowymi – bez zbędnych dodatków. Dzięki temu użytkownicy mogą skupić się na skalowaniu sprzedaży, nie tracąc przy tym czasu na procesy wdrażania i szkolenia. Pipedrive wyróżnia się także kompleksowością swoich rozwiązań. Oprócz podstawowych funkcji CRM, takich jak zarządzanie kontaktami czy tworzenie lejka sprzedażowego, platforma oferuje także szereg dodatkowych możliwości. Wśród nich warto wspomnieć np. o prognozowaniu sprzedaży czy monitorowaniu procesów z zakresu obsługi klienta.  Dzięki temu sprzedawcy korzystający z Pipedrive  mogą osiągać coraz lepsze wyniki.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że Pipedrive to oprogramowanie działające w chmurze. Aby zacząć z niego korzystać nie trzeba instalować oprogramowania – wystarczy założyć konto i odpowiednio je skonfigurować. Dostęp do danych możliwy jest zarówno za pomocą przeglądarki internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Otwarte API umożliwia z kolei integrację Pipedrive z innymi narzędziami biznesowymi.

Przyszłość księgowości: AI i chmura w programach Symfonii

Pobierz bezpłatny poradnik

 

Jakie funkcje oferuje Pipedrive?

Pipedrive to nie tylko prosty i intuicyjny system CRM, ale także platforma pełna różnorodnych funkcjonalności, które mogą znacznie ułatwić zarządzanie sprzedażą i obsługą klienta. Jedną z jej głównych funkcji jest tworzenie wizualnego lejka sprzedażowego, który pozwala określać priorytety i przypisywać cele handlowe do konkretnych kontaktów, a także monitorować stopień ich realizacji. Użytkownicy Pipedrive otrzymują również alerty o nowych zdarzeniach, co znacząco ułatwia im zarządzanie czasem i zadaniami.

W systemie nie zabrakło też wielu modułów i narzędzi, które znacząco ułatwiają obsługę klienta. Za ich pomocą można w prosty sposób automatyzować powtarzalne czynności, takie jak wysyłka spersonalizowanych e-maili do kontrahentów czy tworzenie raportów bezpośrednio z poziomu interaktywnego pulpitu menadżera. To jednak nie wszystko, po Pipedrive wyposażony został także w narzędzia służące do śledzenia komunikacji, takie jak otwarcia maili, kliknięcia w linki czy wskaźnik odrzuceń. Dzięki temu pozwala lepiej rozumieć zachowania klientów i dostosowywać do nich działania marketingowe.

Wdrożenie Pipedrive – jak zacząć korzystać z tego systemu?

Proces wdrożenia Pipedrive w firmie można podzielić na kilka etapów. Tym pierwszym jest konfiguracja systemu, która polega na dostosowaniu specyfiki jego działania do potrzeb przedsiębiorstwa. Po jej zakończeniu można zaprojektować lejki sprzedażowe oraz zaimportować dane kontaktowe – np. z innego systemu lub arkusza kalkulacyjnego. Obsługa Pipedrive jest bardzo prosta, dlatego z reguły nie wymaga przeprowadzania czasochłonnych szkoleń. Jeśli jednak pojawią się problemy, warto skorzystać z materiałów edukacyjnych dostępnych na stronie producenta oprogramowania.

Integracje Pipedrive – jak połączyć CRM z innymi aplikacjami?

Niewątpliwą zaletą Pipedrive jest możliwość integracji platformy z innymi systemami, a w tym np.  aplikacjami Google Workspace czy oprogramowaniem do zarządzania projektami (jak np.  Asana i Trello). Dzięki temu  można łatwo synchronizować przepływ danych pomiędzy Pipedrive  i pozostałymi narzędziami wykorzystywanymi w firmie. To z kolei eliminuje potrzebę ręcznego przepisywania informacji oraz zapobiega błędom. Korzyścią wynikającą z integracji jest także możliwość zautomatyzowania powtarzalnych czynności, takich jak np. tworzenie zadań dla handlowców czy  wysyłanie powiadomień do klientów.

Na uwagę zasługuje także Pipedrive Marketplace, czyli platforma, w ramach której można znaleźć aplikacje i narzędzia, które po zintegrowaniu z systemem CRM mogą skutecznie wspomagać realizację różnego rodzaju zadań, związanych np. z:

  • tworzeniem bazy leadów na podstawie zgłoszeń z formularzy internetowych,
  • obsługą kampanii mailingowych,
  • przypisywaniem zadań do konkretnych handlowców.

 

Co to jest Pipedrive? Teraz już wiesz!

Pipedrive to wszechstronne oprogramowanie CRM, które już od kilkunastu lat pomaga firmom w zarządzaniu procesami sprzedażowymi, zwiększeniu ich produktywności, a także osiąganiu coraz lepszych wyników. Dzięki wielu zaawansowanym funkcjom system dobrze sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie – niezależnie od jego wielkości, a także branży, w której działa. Zaletą oprogramowania jest również możliwość integracji z innymi narzędziami, jak chociażby firmowy system ERP.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *