Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Transformacja cyfrowa w polskich firmach [RAPORT]

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

23 stycznia 2021

Transformacja cyfrowa jest rzeczywistością. Epidemia koronawirusa zmusiła wiele firm do przyspieszenia drogi do cyfrowej przyszłości, która już wcześniej była na horyzoncie. Kryzys wywołany pandemią przypomniał, że zmiany w biznesie następują w sposób ciągły i aby sobie z nimi poradzić, trzeba przejść transformację cyfrową. Tym razem w przyspieszonym tempie.

Transformacja cyfrowa zajmuje obecnie ważne miejsce w strategiach rozwojowych wielu firm. Cyfrowe narzędzia pracy mogą nie tylko przełamać istniejące w firmach działowe silosy, ale w znaczącym stopniu przyczynić się do rozwoju organizacji, szczególnie w rzeczywistości pracy zdalnej.

Warto korzystać ze zmian technologicznych, aby firma była jeszcze bardziej wydajna. Tym bardziej, że nowoczesne narzędzia wspierające cyfryzację są dzisiaj znacznie bardziej dostępne.

Tymczasem, jak pokazują wyniki badania przedsiębiorców, przeprowadzone przez Symfonię oraz Chartered Institute of Management Accountants (Instytut Rachunkowości Zarządczej, CIMA), wciąż w wielu organizacjach dominują procesy oparte o obieg dokumentów papierowych.

Niemal połowa zbadanych firm przyznaje, że miesięcznie zużywa 10 ryz papieru, a prawie co czwarta – nawet do 100 ryz. Jednocześnie widać także, że przedsiębiorcy dostrzegają potrzebę przejścia cyfrowej transformacji – 43% ankietowanych przyznało, że transformacja cyfrowa będzie mieć duże lub bardzo duże znaczenie dla przyszłości ich firm.

Więcej danych, opinii i informacji o tym, jak polscy przedsiębiorcy postrzegają cyfrową transformację, znajdziesz w darmowym raporcie z badania CIMA i Symfonia „Transformacja cyfrowa w polskich firmach”.

Transformacja cyfrowa w polskich firmach - Raport

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowany kolejny artykuł:

Nowy pracownik a PPK

Nowy pracownik a PPK

Zatrudnianie nowego pracownika w firmie wiąże się z kilkoma obowiązkami dotyczącymi PPK. Dotyczy to zarówno pracodawcy, jak i samego pracownika. Dowiedz się, co musi zrobić pracownik, a co pracodawca w takiej sytuacji.

czytaj dalej

Więcej na ten temat:

Strategia biznesowa firmy krok po kroku – przewodnik dla przedsiębiorców

Strategia biznesowa firmy krok po kroku – przewodnik dla przedsiębiorców

Jak stworzyć strategię biznesową, która pomoże Ci przetrwać trudne czasy, takie jak wybuch epidemii koronawirusa (COVID-19) lub okres przejściowy? Jak osiągnąć swoje cele? Najważniejsze, by nie panikować i mieć plan. Przeczytaj ten artykuł, aby uzyskać wskazówki dotyczące tworzenia strategii biznesowej.

Jak sprawnie zarządzać wnioskami urlopowymi?

Jak sprawnie zarządzać wnioskami urlopowymi?

Wciąż jeszcze w wielu organizacjach składa się wnioski urlopowe w formie papierowej do swojego kierownika, który następnie przekazuje wniosek do dział kadr. Organizacje, które przeszły przynajmniej częściową transformację cyfrową, wdrożyły obsługę wniosków za pomocą poczty e-mail. Nawet jednak ta druga metoda nie jest w pełni optymalna pod kątem szybkości i odciążenia działu kadr od zbędnych czynności administracyjnych.

Jak wygląda obieg dokumentów w firmie?

Jak wygląda obieg dokumentów w firmie?

Obieg dokumentów ma na celu uprościć przepływ informacji krążących po firmie. Pozwala zaoszczędzić czas, przypisać koszty do właściwego projektu i miejsca w organizacji, ocenić potencjał przepływu pieniędzy (tzw. cashflow), ale też monitorować procesy przepływu informacji. Jak przepływ dokumentów wygląda w praktyce? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym materiale.

Powiązane kategorie

Lidery
innowacji

Technologia
dzisiaj

Technologia
jutra

Słownik Symfonii

Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik