Długość czytania:
Salesforce to obecnie jedna z najpopularniejszych platform CRM, która wspomaga procesy z zakresu obsługi klienta i zarządzania sprzedażą. Chcesz wykorzystać potencjał, jaki oferuje to rozwiązanie? Przeczytaj ten poradnik i sprawdź, czym jest Salesforce, jak korzystać z tego narzędzia oraz co dzięki niemu może zyskać Twoja firma!
Spis treści:
- Co to jest Salesforce?
- Jak korzystać z Salesforce?
- Aplikacja Salesforce – najważniejsze korzyści
- Einstiein AI – sztuczna inteligencja w systemie CRM
- Dlaczego warto korzystać z Salesforce – podsumowanie
Co to jest Salesforce?
Salesforce to obecnie jedna z najpopularniejszych platform CRM, działających w modelu chmurowym. Dzięki wielu rozbudowanym funkcjom pomaga firmom zarządzać sprzedażą i działaniami marketingowymi, a także budować partnerskie relacje z klientami. System centralizuje dane o kontrahentach, zapewniając pełny wgląd w ich interakcje z firmą. To z kolei umożliwia lepsze rozumienie ich potrzeb oraz wdrażanie bardziej spersonalizowanej obsługi.
W wielu firmach system Salesforce wykorzystywany jest jako narzędzie do automatyzacji procesów sprzedażowych. Pomaga nie tylko szybciej negocjować umowy, lecz również śledzić lejki sprzedażowe oraz zarządzać leadami. Platforma znajduje zastosowanie także w obszarze marketingu. Oprócz narzędzi do automatyzacji i śledzenia wyników kampanii, zapewnia dostęp do funkcji pozwalających zarządzać bazą klientów.
Dlaczego tak wiele przedsiębiorstw decyduje się korzystać z Salesforce? Przede wszystkim ze względu na liczne zalety tej platformy. System wyróżnia się elastycznością i skalowalnością, dzięki czemu łatwo dopasowuje się do potrzeb różnych firm – niezależnie od ich wielkości, czy branży, w której działają. Systematyczne aktualizacje platformy zapewniają jej użytkownikom dostęp do nowych, ciekawych funkcji. Niewątpliwą zaletą Salesforce jest również otwarta architektura, która umożliwia integrację z wieloma innymi firmowymi systemami jak chociażby ERP czy oprogramowanie do zarządzania magazynem. Dzięki temu dane z różnych źródeł są spójne i dostępne w jednym miejscu, co ułatwia podejmowanie trafnych decyzji biznesowych.
Jak korzystać z Salesforce? Poradnik krok po kroku
Aby wykorzystać wszystkie możliwości, jakie oferuje Salesforce, warto wiedzieć, jak prawidłowo korzystać z tej platformy. Zapoznaj się z dalszą częścią naszego poradnika, w którym tłumaczymy, jak zarejestrować konto oraz zaprogramować najważniejsze procesy.
Przygotowanie do korzystania z systemu Salesforce
By rozpocząć pracę z systemem Salesforce, musisz założyć konto. Służy do tego formularz rejestracyjny, w którym należy podać imię, nazwisko, a także dane kontaktowe. Pamiętaj, że choć Salesforce oferuje polską wersję językową, to jednak można ją włączyć dopiero po uruchomieniu konta. Po potwierdzeniu rejestracji możesz zalogować się do systemu. Jeśli chcesz poznać możliwości platformy, skorzystaj z wirtualnego przewodnika.
Importowanie danych kontaktowych do Salesforce
Kolejnym krokiem, który musisz wykonać, by zacząć korzystać z Salesforce, jest import danych klientów. System oferuje przejrzysty kreator importu ułatwiający cały ten proces. Wystarczy wybrać odpowiedni format pliku, takie jak np. CSV, a następnie wgrać dane do systemu. Przesłane informacje możesz w dowolny sposób grupować za pomocą wbudowanych filtrów. Program pozwala także tworzyć różne widoki bazy kontaktów, które ułatwią pracę z danymi. Dzięki temu będziesz mieć szybki dostęp do potrzebnych informacji i bez trudu odnajdziesz konkretne dane w systemie.
Salesforce – widok karty klienta
Symfonia ERP
Podejmuj decyzje biznesowe na podstawie wiarygodnych danych
Wykorzystanie funkcji wyzwalania procesów w Salesforce
System Salesforce oferuje zaawansowane funkcje wyzwalania procesów, które umożliwiają odróżnienie bazy firm i kontaktów od bazy leadów. Dzięki temu możesz planować i realizować rozmaite działania prospectingowe, a następnie płynnie przechodzić do procesu sprzedaży. Aby na bieżąco monitorować postępy w realizacji celów sprzedażowych, warto korzystać z różnych widoków, a w tym tablic kanban, widoku listy czy widoku szczegółowego. Dodatkowo, dzięki funkcji zarządzania zadaniami, system Salesforce umożliwia śledzenie aktywności. Możesz przy tym dodawać zadania powiązane z firmą lub osobą – zarówno jednorazowe, jak i cykliczne. To wszystko znacząco ułatwia zarządzanie działaniami sprzedażowymi.
Salesforce widok zadania
Tworzenie raportów w Salesforce
System Salesforce oferuje szeroki zakres standardowych raportów, które umożliwiają analizę danych i monitorowanie wyników sprzedażowych. Za ich pomocą sprawdzisz takie informacje, jak przychody kwartalne, zadania, wydarzenia czy wsparcie asystenta. Możesz również tworzyć własne raporty, dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. To jednak nie wszystko. Poszczególne zestawienia da się łączyć w dashboardy, a następnie udostępniać innym użytkownikom. Do dobry sposób, by dzielić się informacjami zespołowymi i monitorować postęp w działaniach sprzedażowych.
Salesforce widok raporty
Zarządzanie zadaniami w Salesforce
Funkcja zarządzania zadaniami w systemie Salesforce pozwala dodawać, przypisywać i śledzić różne aktywności powiązane z firmą lub osobą. Dzięki temu będziesz mieć pełną kontrolę na działaniami sprzedażowymi. Warto pamiętać, że w Salesforce możesz dodawać różne typy zadań, a w tym spotkania, rozmowy telefoniczne czy wysyłanie wiadomości e-mail. Dla każdego z nich da się przypisać określony termin, status oraz rodzaj, co pozwala na lepsze monitorowanie ich postępu. W systemie nie zabrakło także opcji służących do oznaczania zadań jako otwarte lub wykonane, a także ustalania ich priorytetów. To wszystko zapewnia lepszą kontrolę nad procesami związanymi ze sprzedażą czy obsługą klienta.
Aplikacja Salesforce – najważniejsze korzyści
Aplikacja mobilna Salesforce to niezwykle przydatne narzędzie dla osób, które chcą mieć dostęp do swoich danych i aktywności biznesowych w każdej chwili i w dowolnym miejscu. Wyposażona w intuicyjny interfejs, zapewnia szybki i łatwy dostęp do kontaktów oraz zadań. Za jej pomocą sprawdzisz najważniejsze informacje o klientach. Możesz z niej korzystać także po to, by wysyłać wiadomości e-mail i przeglądać dokumenty.
Einstein AI – sztuczna inteligencja w Salesforce
Salesforce intensywnie rozwija również badania nad sztuczną inteligencją, a owocem tych działań jest Einstein AI. To rozwiązanie wykorzystuje uczenie maszynowe do przetwarzania ogromnych ilości danych i wyciągania z nich cennych wniosków. Dzięki Einstein AI możesz m.in.:
- tworzyć spersonalizowane rekomendacje produktów dla swoich klientów, zwiększając ich satysfakcję i lojalność.
- przewidywać ryzyko, np. churnu klientów czy spadku zysków, pozwalając na proaktywne działania zapobiegawcze.
- opracowywać długoterminowe strategie biznesowe oparte na rzetelnych danych i prognozach.
Einstein AI zmienia sposób patrzenia na lejki sprzedażowe, kampanie marketingowe i konwersje. Motto tego produktu – „turn data into insight” – doskonale odzwierciedla jego cel, jakim jest pomoc firmom w wyciąganiu trafnych wniosków z analizy danych.
Dlaczego warto korzystać z Salesforce – podsumowanie
Salesforce to kompleksowe rozwiązanie CRM, które oferuje szeroki wachlarz narzędzi pomagających firmom w zarządzaniu sprzedażą i budowaniu relacji z klientami. Moduł zadania pozwala monitorować przebieg poszczególnych procesów, a przejrzyste dashboardy ułatwiają raportowanie i śledzenie kluczowych wskaźników wydajności, zapewniając szczegółowy wgląd w działanie firmy. System skutecznie automatyzuje również wiele procesów biznesowych, takich jak lead nurturing, zarządzanie kampaniami marketingowymi czy obsługa klienta, co oszczędza czas i zwiększa produktywność zespołu handlowego.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy