Długość czytania:
Symfonia przedłuża okres przejściowy dla programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP)
Od 26 lat nasz system Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP) wspiera kilkadziesiąt tysięcy księgowych i właścicieli firm w Polsce. Cieszymy się i doceniamy, że ma tak duże grono wiernych użytkowników.
Musimy być jednak świadomi szybkości zmian, jakie zachodzą w otoczeniu biznesowym i technologicznym. Dziś otoczenie biznesowe, prawne i technologiczne zmienia się tak szybko, jak nigdy wcześniej. Zmiany te wymuszają na dostawcach oprogramowania dla firm wdrażanie coraz nowocześniejszych rozwiązań.
Technologia cyfrowa wspiera rozwój biznesu
Postęp technologiczny oraz rozwój cyfryzacji państwa sprawiły, że zmianie ulegają potrzeby biur rachunkowych oraz przedsiębiorców. W ostatnich latach wzrosło wykorzystanie pracy zdalnej lub hybrydowej, a poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie firmą oraz sferą kontaktów z klientami są dzisiaj standardem.
Współczesne oprogramowanie dla firm oraz biur rachunkowych opiera się na coraz bardziej nowoczesnych technologiach. Istotne są automatyczne aktualizacje, łatwość utrzymania, elastyczność oraz dostępność do danych z dowolnego miejsca w dowolnym czasie.
Ponadto, szybkość zmian legislacyjnych (takich jak np. KSeF), wymaga wdrożenia bezpiecznych rozwiązań chmurowych umożliwiających przesyłanie dokumentacji firmowej online.
W chwili wprowadzania na rynek programy z linii Symfonia Start były nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi procesy finansowo-księgowe i sprzedażowe w małych i średnich firmach. Polskie przedsiębiorstwa potrzebują jednak nowych rozwiązań, lepiej przygotowanych na współczesne wyzwania, pozwalających wykorzystać najnowsze technologie, zaprojektowanych zgodnie z potrzebami użytkowników.
Wsparcie dla programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość do 31 grudnia 2023 r.
Naszą ambicją niezmiennie jest stworzenie miejsca, gdzie polskie firmy z sektora MŚP znajdą wszystko, czego potrzebują do zarządzania biznesem.
W odpowiedzi na głosy naszych Klientów, postanowiliśmy przedłużyć okres, w którym będziemy wspierać Symfonię Start 2.0 Mała Księgowość do 31 grudnia 2023.
Przez cały ten czas nasi klienci będą mogli korzystać z rozwiązania desktopowego Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość oraz będą otrzymywać aktualizacje prawne, w tym te umożliwiające zakończenie roku podatkowego za 2023.
Nasze stanowisko dotyczy poniższych produktów i pakietów:
- Symfonia Finanse i Księgowość pakiet Start zawierające produkt Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP),
- Mała Księgowość (MKP) w systemie Symfonia Finanse i Księgowość pakiety: Ekonomiczny, Uniwersalny, Profesjonalny,
- Symfonia pakiety dla Biur Rachunkowych: Start, Standard, Standard Plus, Extra, ERP Standard, ERP Extra zawierające produkt Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP),
- Pakiet Symfonia Księgowość zawierająca produkt Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP),
- Pakiet Symfonia Księgowość Plus zawierająca produkt Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość z płacami (MKP).
Nie dotyczy natomiast pozostałych programów z linii Start 2.0: Symfonia Start 2.0 Faktura (FAL), Symfonia Start 2.0 Handel (HML), Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż (FAP). Wsparcie dla ww. programów świadczone będzie do 31 marca 2023 r.
Jednocześnie zachęcamy do testowania Symfonia eBiuro – rozwiązania opartego o najnowsze technologie, stale przez nas rozwijanego i udoskonalanego.
Symfonia eBiuro jest dostępną online aplikacją, umożliwiającą obniżenie kosztów infrastruktury informatycznej i funkcjonowania firmy czy biura rachunkowego, ułatwiającą dostęp do wszystkich danych firmowych oraz znacznie przyspieszającą pracę. Została zaprojektowana tak, aby z łatwością komunikować się z Krajowym Systemem e-Faktur.
Korzyści z korzystania z Symfonii eBiuro są niezaprzeczalne. Mówimy tutaj m.in. o:
- znacznym obniżeniu kosztów infrastruktury informatycznej
- dostępie do niezbędnych danych z każdego miejsca o dowolnej porze
- zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa
- poprawie wydajności w pracy i optymalizacji posiadanych zasobów
- zwiększeniu szybkości przetwarzania zapytań w programie.
Symfonia eBiuro wkrótce będzie zgodna z wymaganiami KSeF
Pamiętajmy, że administracja podatkowa także zmierza w kierunku pełnej cyfryzacji obiegu faktur, a Krajowy Rejestrem Faktur Elektronicznych, jako rozwiązanie chmurowe, będzie stanowił cześć ekosystemu każdego wystawcy faktur. Zależy nam, aby nasi klienci byli doskonale przygotowani do tych zmian i mogli cieszyć się bezpieczeństwem prawno-podatkowym, dzięki kompatybilności naszych systemów z systemami administracji podatkowej. Wybierając Symfonię eBiuro, nie trzeba będzie troszczyć się o dodatkowe integracje i dostosowanie obiegu faktur do wymagań KSeF.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
Symfonia ebiuro – prowadzę Biuro Rachunkowe i praca on line nie daje mi poczucia bezpieczeństwa, ponieważ uzależniona jest od dostępu do internetu. Brak internetu powoduje nie tylko brak możliwości wysyłki dokumentów do odpowiednich Urzędów, ale również wstrzymuje księgowanie.
Praca na dysku lokalny przy braku internetu daje mi możliwość zaksięgowania dokumentów do systemu księgowego i ustalenie zobowiązań podatkowych moim klientom, aby dokonali wpłaty w terminie.
Wysyłka dokumentów do Urzędów z pożnieniem z powodu przyczyn niezależnych od Biura np brak internetu zawsze można wytłumaczyć poprzez złożenie czynnego żalu lub wniosku o odroczenie terminu do złożenie deklaracji. W Biurach Rachunkowych praca na dysku lokalny jest rozwiązaniem najbezpieczniejszym i świadczy o profesjonalizmie Biura.
Świadoma jestem, ze świat idzie do przodu, są nowe technologie, cyfryzacja ale nie mogą być zastosowane w 100% w każdej branży a w Biurach Rachunkowych przede wszystkim.
Pracuje na Małej Księgowości i FK oraz innych produktach Symfoni od 11 lat, ale przeniesienie uproszczonej księgowości do eBiuro spowoduje, ze będę zmuszona przejść do innego dostawcy oprogramowania, z którym moi Klienci i Ja będę czuła się bezpieczna.
Pozdrawiam
Szanowna Pani,
rozumiemy Pani obawy i wątpliwości, ponieważ proponowana naszym Klientom zmiana jest fundamentalna, dotyczy przejścia z rozwiązań desktopowych na rozwiązanie online. Podobne rewolucje miały już miejsce, a Symfonia od takiej rewolucji rozpoczęła swoją działalność.
W 1995 roku, gdy wszystkie stosowane w Polsce programy księgowe opierały się na systemie DOS jako pierwsi zaproponowaliśmy program Symfonia Finanse i Księgowość, który działał w środowisku Windows. Ta zmiana wynikała z wiedzy o tym, jak będzie wyglądała przyszłość technologii komputerowej w nadchodzących latach.
Trochę analogicznie jest teraz – wiemy, że w bardzo niedługiej perspektywie czasowej całkowita digitalizacja dokumentów i operowanie nimi w czasie rzeczywistym online naprawdę staną się standardem. Już w 2014 r. ustawa o VAT zrównała dwie wersje faktur – papierową i elektroniczną. Od 2015 r. mamy elektroniczną deklarację podatkową, od 2018 r. raportowanie JPK. Osiem lat, a mało kto jest w stanie przypomnieć sobie analogowe czasy, a jeszcze mniej liczni chcą, aby wróciły.
Wspomniane raporty JPK wymusiły na przedsiębiorcach dostęp do Internetu, choć pojawiały się głosy, że to nadmierne uzależnienie od sieci. Od 2019 r. sprawozdania finansowe można składać w pliku xml, w 2020 r. rozpoczęły pracę kasy fiskalne operujące wyłącznie online.
Elektronizacja gwałtownie przyspiesza i zmusza nas do zmiany sposobu funkcjonowania. Co się z tym wiąże – musi zmieniać się oprogramowanie, na którym pracujemy. Musi zmienić się model, w którym współpracujemy z przedsiębiorcami – klientami, których obsługujemy.
Już teraz Ministerstwo Finansów wprowadziło dobrowolny na razie KSeF. Przejście na operowanie fakturami ustrukturyzowanymi w pełnym wymiarze postawi przed wszystkimi, w tym przed Biurami Rachunkowymi, konieczność pozostawania online przez cały czas.
Wcześniejsza ustawa o VAT pozostawiała dużą dowolność w rozumieniu, czym jest faktura elektroniczna, mógł to być np. dokument w formacie pdf, który wymagał dalszych analiz, OCRowania, nie współpracował z programami księgowymi. To ulegnie całkowitej zmianie.
Obowiązywać będzie jeden standard eFaktury. Będzie to miało gigantyczny wpływ na to, jak Biura Rachunkowe będą musiały współpracować z klientami oraz gigantyczny wpływ na firmy takie jak nasza i ich sposób rozwijania oprogramowania księgowego. KSeF oznacza, że będzie jedno miejsce, skąd będzie można pobierać faktury kosztowe klientów, a miejsce to będzie dostępne wyłącznie online. Nie będzie można pozyskać tych dokumentów fizycznie od klienta, otrzymać emailem, czy pobierać z dysków utworzonych w tym celu. Mając to na uwadze i chcąc dać naszym Klientom czas na przemodelowanie sposobu działania, które i tak będzie musiało się wydarzyć, wprowadzamy platformę Symfonia eBiuro.
Witam,
korzystam z Sage Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość, z Symfonia Start 2.0 Faktura, Symfonia Finanse i Księgowość, do tego korzystam z Symfonia Repozytorium Dokumenty, nie korzystam chociaż taki kiedyś miał być wymóg u Was z Symfonia Handel, aktualnie zakupiłam Symfonia Środki Trwałe.
Od jakiegoś czasu pojawiały się różne komunikaty w programach księgowych a ostatnie komunikaty były dla mnie dość niepokojące.
Proszę odpowiedzieć na moje wątpliwości:
1) czy rejestracja na Platformie eBiuro w chmurze zobowiązuje mnie do pracy w chmurze ? chodzi mi o to, czy rejestracja na Platformie eBiuro w chmurze jest moją deklaracją, że muszę pracować już w chmurze, a nie po staremu na dotychczasowych naszych odnawianych co roku licencjach ?
2) do 31-03-2023 będą aktualizacje MKP na dotychczasowych warunkach ?
3) do 31-12-2023 będą aktualizacje na dotychczasowych warunkach ale tylko dla grupy, która wejdzie w eBiuro w chmurze ?
4) co z programem Finanse i Księgowość 50C. ?
5) dla Symfonia Start 2.0 Faktura obowiązują takie same terminy jak dla MKP ?
6) czy bez żadnej deklaracji z mojej strony otrzymam fakturę odnowienia licencji na kolejny rok ? taką fakturę otrzymywałam w sierpniu lub we wrześniu, czyli teraz powinnam ją lada moment otrzymać, a może nie dostanę faktury ?
7) jako biuro mamy szereg opracowań, które umożliwiały nam import dokumentów klientów do Symfonii, a teraz mam wrażenie, że nasze importy przestaną być potrzebne i po prostu nie będą działały.
Te wszystkie pytania są wątpliwościami po naszej stronie. Nie czuję się bezpieczna w Waszych komunikatach. Nie ukrywam, że ja po prostu nie do końca je rozumiem. Mam świadomość tego, że technologia bardzo poszła do przodu i Wy nie chcecie zostać w tyle i musicie być o krok do przodu, a my z Wami ale mam jak widać wątpliwości.
Proszę o pisemną odpowiedź na nasze pytania.
Pozdrawiam
Agnieszka Gebel
503172788
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na Pani pytania:
1) czy rejestracja na Platformie eBiuro w chmurze zobowiązuje mnie do pracy w chmurze? chodzi mi o to, czy rejestracja na Platformie eBiuro w chmurze jest moją deklaracją, że muszę pracować już w chmurze, a nie po staremu na dotychczasowych naszych odnawianych co roku licencjach?
Rejestracja na platformie Symfonia eBiuro nie wiąże się z zobowiązaniem się użytkownika do pracy tylko na rozwiązaniu chmurowym. Użytkownicy, którzy posiadają dotychczasowy produkt (lista produktów wymieniona na stronie http://www.symfonia.pl/przejdznaebiuro:
• w subskrypcji: mogą pracować na rozwiązaniach do 31.03.2023 roku,
• jako licencję bezterminową: mogą pracować na rozwiązaniach według własnego uznania, natomiast muszą być świadomi, że po 31.03.2023 roku oprogramowanie nie będzie miało wydawanych aktualizacji oraz nie będzie udzielane wsparcie technicznego do produktów,
• uwaga, jeżeli użytkownik posiada rozwiązanie Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość może wydłużyć dostęp do produktu oraz wsparcie do 31.12.2023 roku – należy wypełnić i przesłać do nas formularz – https://symfonia.pl/przeluzenie-mkp?utm_source=salesmanago&utm_medium=microsite&utm_campaign=default&_ga=2.190439855.52454166.1661891671-2121223965.1645397687&_gl=1*1bcx0ex*_ga*MjEyMTIyMzk2NS4xNjQ1Mzk3Njg3*_ga_G3P4SPM583*MTY2MTg5MTY3MS4yNC4wLjE2NjE4OTE2NzEuNjAuMC4w
Przedłużenie dostępu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość
Informujemy, że przedłużyliśmy wsparcie dla programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP) do 31 grudnia 2023 r. Wypełniając i wysyłając oświadczenie wyrażasz zgodę na przedłużenie usługi dla programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość do 31 grudnia 2023 roku.
symfonia.pl
2) do 31-03-2023 będą aktualizacje MKP na dotychczasowych warunkach ?
Tak, ale w przypadku Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP) można wydłużyć dostęp do produktu, dostęp do aktualizacji oraz wsparcie techniczne do 31.12.2023 roku, wypełniając i wysyłając formularz – – https://symfonia.pl/przeluzenie-mkp?utm_source=salesmanago&utm_medium=microsite&utm_campaign=default&_ga=2.190439855.52454166.1661891671-2121223965.1645397687&_gl=1*1bcx0ex*_ga*MjEyMTIyMzk2NS4xNjQ1Mzk3Njg3*_ga_G3P4SPM583*MTY2MTg5MTY3MS4yNC4wLjE2NjE4OTE2NzEuNjAuMC4w
3) do 31-12-2023 będą aktualizacje na dotychczasowych warunkach ale tylko dla grupy, która wejdzie w eBiuro w chmurze?
Nie, tylko jeden produkt będzie aktualizowany do 31 grudnia 2023 roku. Jest to Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość (MKP). Pozostałe produkty będą miały wydawane aktualizacje oraz świadczone wsparcie techniczne do 31.03.2023 roku. Wsparcie techniczne do Symfonia Start 2.0 Małej Księgowości (MKP) można wydłużyć wypełniając formularz – https://symfonia.pl/przeluzenie-mkp?utm_source=salesmanago&utm_medium=microsite&utm_campaign=default&_ga=2.190439855.52454166.1661891671-2121223965.1645397687&_gl=1*1bcx0ex*_ga*MjEyMTIyMzk2NS4xNjQ1Mzk3Njg3*_ga_G3P4SPM583*MTY2MTg5MTY3MS4yNC4wLjE2NjE4OTE2NzEuNjAuMC4w
Wypełnienie i wysłanie formularza jest warunkiem otrzymania aktualizacji oraz wsparcia do MKP do 31.12.2023 roku. Klient nie musi kupować dostępu do platformy Symfonia eBiuro aby skorzystać z dłuższego terminu wsparcia do MKP.
4) co z programem Finanse i Księgowość 50C?
Symfonia Finanse i Księgowość 50c pozostaje w naszej ofercie. Produkty, które wycofujemy z naszej oferty zostały wymienione na stronie http://www.symfonia.pl/przejdznaebiuro
5) dla Symfonia Start 2.0 Faktura obowiązują takie same terminy jak dla MKP ?
Dla Symfonii Start 2.0 Faktura obowiązuje termin 31 marca 2023 roku. Do tego dnia będą wydawane aktualizacje oprogramowania oraz będzie świadczone wsparcie dla produktu. Ten produkt nie ma wydłużonego terminu wsparcia jak w przypadku Symfonii Start 2.0 Mała Księgowość (MKP).
6) czy bez żadnej deklaracji z mojej strony otrzymam fakturę odnowienia licencji na kolejny rok? taką fakturę otrzymywałam w sierpniu lub we wrześniu, czyli teraz powinnam ją lada moment otrzymać, a może nie dostanę faktury?
Otrzyma Pani fakturę odnowieniową. Jeżeli posiada Pani pojedyncze licencje to faktura będzie proporcjonalnie pomniejszona na produktach, które zamykamy. W przypadku pakietów dla biur rachunkowych wartości odnowień będą mniejsze dla Klientów, którym termin odnowienia przypada od 10 września 2022 roku.
7) jako biuro mamy szereg opracowań, które umożliwiały nam import dokumentów klientów do Symfonii, a teraz mam wrażenie, że nasze importy przestaną być potrzebne i po prostu nie będą działały.
Bardzo prosimy o informację, o jakie dokładnie importy chodzi, wtedy będziemy mogli potwierdzić, czy są one dostępne w Symfonia eBiuro.