Długość czytania:
Jak Koliber zintegrował dane ze wszystkich działów firmy dzięki rozwiązaniom Symfonii
Firma Koliber od niemal 30 lat skupia się na produkcji wysokiej jakości burgerów mięsnych oraz wegańskich. Ze względu na ciągły wzrost produkcji i asortymentu spółka potrzebowała szybkiego, wygodnego i scentralizowanego systemu dostępu do informacji produkcyjnych i magazynowych.
Dotychczas stosowane ręczne, oparte na segregatorach papierowych, metody ewidencjonowania produkcji i stanów magazynowych były niewystarczające.
Potrzeba biznesowa: automatyzacja, która zmniejsza ryzyko błędów
Zarząd firmy chciał wprowadzić rozwiązania, które pozwoliłoby na optymalizację pracy, dostarczenie narzędzi analitycznych wspomagających podejmowanie decyzji biznesowych i integrację danych ze wszystkimi działami firmy. Wprowadzanie danych przez wielu użytkowników zwiększało ryzyko popełnienia błędów. Dotarcie do wcześniej zgromadzonych informacji wymagało także żmudnego przeglądania historii działań produkcyjnych i magazynowych gromadzonych w segregatorach. Wyzwaniem było zapewnienie identyfikowalności wyrobów na każdym etapie produkcji i dostawy, aby w dowolnym momencie weryfikowalne były partie towaru i wykorzystanych surowców. Dzięki temu można szybko generować dokumenty wymagane przez instytucje kontrolne, a w razie potrzeby, sprawnie i precyzyjnie wycofać określoną partię. Istotne było też odpowiednie prowadzenie gospodarki magazynowej poprzez obsługę zapasów z uwzględnieniem terminu przydatności do spożycia. Trudność polegała na tym, że na liniach produkcyjnych firmy Koliber powstają burgery z wielu gatunków mięs, w szerokiej gamie kształtów i gramatur. Realizowane są również zamówienia według ściśle określonych receptur i wymagań stworzonych przez klientów.
„W branży spożywczej ważnym aspektem jest identyfikowalność, czyli pełne śledzenie w zakresie od surowca do wyprodukowanej partii oraz późniejsza dystrybucja do klientów. W tej chwili mamy wskazania dostaw i możemy wskazywać je kolektorami, co stanowi dodatkowy atut działania nowego systemu.” – podkreśla Sebastian Ciszek, właściciel w Koliber.
Wybór dostawcy i wdrożenie oprogramowania Wybór MAP solutions na twórcę rozwiązania, to efekt wcześniejszej współpracy i zbudowanego zaufania. Klient nie mógł sobie pozwolić na współpracę z firmą niedoświadczoną, która mogłaby narazić go na przestoje i straty z nimi związane, porównania np. kosztów w ramach różnych podmiotów
„Rozpoczęliśmy współpracę serwisową, która rozwijała się wzorowo. Nawiązaliśmy też kontakt z działem rozwiązań indywidualnych i otrzymaliśmy świetny system CMR napisany przez MAP solutions specjalnie dla naszych potrzeb. Genialne rozwiązanie pracujące bez błędów, opracowane graficznie. Udane wdrożenie systemu CMR i szeregu pomniejszych funkcjonalności utwierdziło nas w przekonaniu, że znaleźliśmy odpowiedniego partnera do współpracy.” – zaznacza Sebastian Ciszek.
Symfonia eDokumenty
Sprawdź, jak działa!
Zastosowanie kolektorów danych w firmie Koliber pozwoliło na zwiększenie szybkości pracy i redukcję kosztów, m.in. związanych z odpadami poprodukcyjnymi oraz niedostosowaniem ilości przygotowanych produktów do faktycznych potrzeb klienta i możliwości magazynowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu produkty mają optymalne właściwości i daty przydatności do spożycia, tak ważne w gastronomii.
„Zwiększyliśmy liczbę automatycznie gromadzonych informacji w programie Symfonia Handel od momentu przyjęcia, gdzie następuje drukowanie etykiet i znakowanie poszczególnych partii towarów. Dostarczyliśmy tam narzędzia pozwalające wykonywać operacje bezpośrednio na kolektorze, czyli blisko miejsca gdzie odbywa się wyładunek lub przyjęcie z produkcji. Automatycznie generowane etykiety są kierowane na pobliską drukarkę. Dzięki temu łatwiejsze jest znakowanie produktów, w miejscu, w którym towar się znajduje, co zmniejsza ilość pomyłek i późniejszych problemów z identyfikacją. Urządzenia mobilne weryfikują wprowadzane informacje ad hoc.” – mówi Zastępca Dyrektora Działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions, Sylwester Maliszewski.
Wdrożenie oprogramowania zaowocowało też spadkiem ilości dokumentów papierowych. Spółka Koliber zyskała bezpośredni dostęp do gromadzonych danych z poziomu systemu Symfonia. Oprócz działu magazynu i produkcji zwiększył się też potencjał działu sprzedaży, który otrzymuje bieżące informacje na temat stanu i ilości produkcji.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy