Długość czytania:
Firmy, które poszukują systemu do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami prędzej czy później natkną się na produkt firmy Livespace. Platforma kusi dużą funkcjonalnością, przejrzystym interfejsem, możliwością integracji z innymi narzędziami i usługami Google, a także dostępnością aplikacji mobilnej. Jak jednak działa ten CRM w praktyce? Mamy nadzieję, że recenzja Livespace, którą znajdziesz w tym poradniku, przybliży Ci najważniejsze funkcje, a także plusy i minusy tego systemu.
Spis treści:
- Co to jest Livespace? Poznaj kompleksowe narzędzie do zarządzania sprzedażą
- Dlaczego warto korzystać z systemu CRM Livespace
- Funkcje aplikacji mobilnej
- Zarządzanie procesem sprzedaży w Livespace
- Nowości w modelu raportowania
- Podsumowanie recenzji Livespace – plusy i minusy narzędzia
Co to jest Livespace? Poznaj kompleksowe narzędzie do zarządzania sprzedażą
Livespace to nowoczesny system CRM oferujący wiele narzędzi do zarządzania sprzedażą czy komunikacją z klientami. Nie brakuje w nim również rozwiązań, które pozwalają lepiej zorganizować pracę zespołu handlowego i zoptymalizować procesy związane z prowadzeniem negocjacji czy obsługą danej umowy. Warto również wiedzieć, że Livespace to polska platforma, którą można kupić w modelu abonamentowym. Użytkownicy cenią ją przede wszystkim za bardzo intuicyjny pulpit, dużą funkcjonalność, możliwość analizy działań na różnych etapach lejka, a także łatwość integracji z innymi systemami wykorzystywanymi na co dzień w firmie. Tu warto podkreślić, że Livespace całkiem dobrze współpracuje z narzędziami do marketing automation czy usługami Google.
Dlaczego warto korzystać z systemu CRM od Livespace?
System CRM Livespace powstał głównie z myślą o wspieraniu handlowców w obsłudze procesów sprzedażowych. Producent zadbał w związku z tym o to, by nie zabrakło w nim narzędzi, które pozwalają skuteczniej monitorować procesy handlowe, a także zarządzać pracą zespołu. Za pomocą platformy można łatwo odwzorować ścieżkę zakupową klienta, by następnie za jej pomocą śledzić realizację celów sprzedażowych. Handlowcy mogą korzystać także z narzędzi pozwalających na raportowanie własnej pracy, segmentowanie klientów czy ocenianie szans zakupowych. System posiada również mechanizmy automatyzujące wiele czynności, co pozwala zaoszczędzić czas i skupić się na najważniejszych zadaniach.
Livespace – pulpit handlowca
Dużą zaletą tej platformy jest też rozbudowana karta kontaktu z klientami. Za jej pomocą można sprawdzać dane klienta, statusy szans sprzedaży, a po zintegrowaniu platformy z narzędziami do marketing automation również informacje na temat tego, czy klient zapoznał się już z przesłaną mu ofertą. Tym, co wyróżnia Livespace na tle innych systemów CRM, jest też możliwość dostosowania działania platformy do potrzeb i specyfiki danej firmy. Bez trudu zmodyfikujemy tu układ interfejsu, stworzymy spersonalizowane raporty czy zaprojektujemy procesy sprzedażowe. Całkiem dobrze spisuje się również wbudowany moduł do raportowania. Pozwala on przeprowadzić szczegółową analizę statystyk sprzedażowych, które następnie można wykorzystać do monitorowania realizacji celów czy prognozowania przyszłych wyników. Co ciekawe narzędzie dostarcza też rekomendacje, które pomagają handlowcom osiągać coraz lepsze rezultaty.
Zobacz również: Jak korzystać z systemu Salesforce – poradnik dla początkujących – Symfonia
Ile kosztuje Livespace?
Dostęp do platformy można wykupić wyłącznie w modelu subskrypcyjnym. Do wyboru są 4 pakiety różniące się zakresem oferowanych funkcji. Ten podstawowy, przeznaczony dla małych firm, pozwala m.in. zarządzać lejkiem zakupowym, śledzić szanse sprzedażowe, monitorować procesy, a także tworzyć raporty handlowe. Firmy, które zdecydują się na najdroższy pakiet, będą mogły natomiast samodzielnie projektować procesy sprzedażowe, a także zarządzać celami w podziale na konkretne grupy produktów czy zespoły handlowców. Dużym wsparciem w ich przypadku może okazać się również sales bot, czyli aplikacja, która automatycznie rozdziela spływające leady.
Funkcje aplikacji mobilnej
Aplikacja mobilna Livespace okaże się dużym ułatwieniem dla handlowców, którzy pracują w terenie. Za jej pomocą zyskają dostęp do aktualnych informacji na temat szans sprzedaży czy zadań zaplanowanych w danym dniu. Znajdziemy w niej również Call Trackera, który pozwala na rejestrowanie połączeń i ich synchronizację z kontem handlowca na Livespace. Dzięki temu danych nie trzeba przepisywać do systemu. Można również szybko odnaleźć informacje np. o wcześniejszych rozmowach. To nie tylko znacząco oszczędza czas, lecz również pomaga budować lepsze relacje z klientami.
Symfonia ERP Handel
Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami
Zarządzanie procesem sprzedaży w Livespace
W recenzji Livespace nie może zabraknąć także kilku informacji na temat samego zarządzania procesem sprzedaży. A to nie sprawia większych trudności – nawet osobom, które nie mają dużego doświadczenia w tym obszarze. Platforma oferuje bowiem gotowe szablony procesów, które w razie potrzeby można dostosować do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Szanse sprzedażowe prezentowane w formie tablicy kanban, da się łatwo przesuwać na zasadzie drag and drop pomiędzy kolejnymi etapami. To nie tylko ułatwia ich monitorowanie, lecz również rozliczanie efektów. W każdym z celów można określić dodatkowe parametry, które będą składały się na ostateczny wynik, takie jak np. liczba wykonanych telefonów, ilość wysłanych ofert czy wartość zamkniętych transakcji. Dzięki temu zyskujemy pełną kontrolę nad pracą zespołu.
Livespace – tablica kanban z szansami sprzedaży
Ważną rolę w zarządzaniu sprzedażą pełnią również statystyki, dzięki którym możemy śledzić postępy w realizacji celów, porównywać wyniki handlowców, a także identyfikować obszary, które wymagają poprawy. Platforma dostarcza nam również rekomendacje dotyczące działań, które mogą zwiększyć szanse na zamknięcie sprzedaży. Te można zresztą filtrować wg różnych kryteriów oraz opisywać za pomocą notatek. W platformie brakuje jednak narzędzi o charakterze typowo marketingowym, które pozwalałyby np. na szybkie uruchamianie akcji sprzedażowych.
Zobacz również: Recenzja HubSpot: poznaj najważniejsze plusy i minusy tego systemu! – Symfonia
Nowości w module raportowania w Livespace
Nowy moduł raportowania w systemie CRM Livespace oferuje wiele funkcji, które umożliwiają jeszcze lepszą analizę i prognozowanie wyników. Przeglądając dostępne statystyki i wykresy dotyczące zamkniętych oraz otwartych szans sprzedaży, można łatwo śledzić postępy i porównywać rezultaty handlowców. Moduł pozwala także na analizę działań, tak by jeszcze skuteczniej identyfikować problemy występujące na poszczególnych etapach procesu sprzedaży. Każdy raport da się spersonalizować, wskazując, jakie konkretnie dane mają się w nim znaleźć.
Podsumowanie recenzji Livespace – plusy i minusy narzędzia
Podsumujmy najważniejsze wnioski. Czym wyróżnia się Livespace? Przede wszystkim łatwością obsługi, dużą liczbą funkcji pozwalających na monitorowanie celów, a także dostępnością API, za pomocą którego platformę można łatwo zintegrować z innymi aplikacjami. Warto również pamiętać, że system działa w polskiej wersji językowej i oferuje całkiem funkcjonalną aplikację mobilną z modułem Call Trackera. Mimo tych zalet platforma ma jednak pewne minusy. Tym najważniejszym z perspektywy obsługi procesów sprzedażowych jest brak modułu ofertowania. Taką funkcjonalność trudno jednak znaleźć także w droższych czy bardziej rozbudowanych aplikacjach. Niektóre osoby mogą również narzekać na brak wbudowanego modułu do tworzenia landing page np. pod akcje sprzedażowe. Ten problem łatwo jednak obejść, integrując platformę za pomocą API z aplikacją Landingi.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy