Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Recenzja HubSpot: poznaj najważniejsze plusy i minusy tego systemu!

Redakcja

Redakcja

Długość czytania:

20 maja 2024

HubSpot to obecnie jeden z najpopularniejszych systemów CRM. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę wszystkie jego możliwości. Dzięki wielu zintegrowanym modułom platforma skutecznie automatyzuje procesy z zakresu sprzedaży, lead generation oraz obsługi klienta. Chcesz poznać jej najważniejsze plusy i minusy? Zapoznaj się z naszą recenzją HubSpot i sprawdź, czy to rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie!

Spis treści:

 

HubSpot – narzędzie do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta

HubSpot to rozwiązanie, z którego pod koniec 2023 r. korzystało ponad 205 tys. firm z 135 krajów na świecie. Skąd tak duża popularność tego narzędzia? Przede wszystkim ze względu na jego rozbudowane funkcje – a tych jest naprawdę sporo. HubSpot jest bowiem kompleksową platformą CRM, która oferuje wiele narzędzi wpierających różne procesy biznesowe, takie jak np. sprzedaż, marketing, obsługa klienta czy e-commerce. Dzięki integracji tzw. hubów umożliwia skuteczne zarządzanie wszystkimi aspektami działalności firmy z poziomu jednego systemu. W ramach HubSpota możemy korzystać z takich modułów, jak np.:

  • HubSpot Sales Hub – narzędzie wspomagające procesy sprzedażowe,
  • HubSpot Marketing Hub – moduł  przeznaczony do automatyzacji marketingu (ang. marketing automation),
  • HubSpot Service Hub – rozwiązanie służące do zarządzania procesami związanymi z obsługą klienta, a także rozpatrywania zgłoszeń serwisowych czy reklamacji.

System CRM wyróżnia także bardzo intuicyjny interfejs, dzięki czemu obsługa oprogramowania nie sprawia większych trudności.

Najważniejsze funkcje HubSpot – co dzięki temu rozwiązaniu możesz zyskać Twoja firma?

Już darmowa wersja systemu oferuje szereg narzędzi, które warto wykorzystać do automatyzacji procesów zachodzących w firmie.  Za pomocą platformy można m.in. przechowywać i organizować dane kontaktowe,  przeprowadzać segmentację baz danych, monitorować szanse sprzedażowe, planować kontakty z klientami oraz generować raporty. W dziale marketingu HubSpot przyda się do zbierania danych dotyczących potencjalnych klientów, tworzenia landing page’ów czy planowania kampanii marketingowych. Modułem adresowanym do pracowników działu obsługi klienta jest natomiast Service Hub. Służy on do obsługi zgłoszeń serwisowych i reklamacji, a także monitorowania interakcji z klientami. Z możliwości platformy skorzystają również firmy działające w branży e-commerce. HubSpot oferuje bowiem narzędzia do zarządzania sklepem internetowym, analizy danych zakupowych i personalizacji doświadczenia klienta.

Symfonia ERP

Podejmuj decyzje biznesowe na podstawie wiarygodnych danych

 

Sprzedaż, marketing, zarządzanie relacjami – najważniejsze funkcje systemu CRM

Proces sprzedaży jest kluczowym elementem działalności każdej firmy. Właśnie dlatego w HubSpot CRM można znaleźć tak wiele narzędzi służących do jego obsługi. Na uwagę zasługują w szczególności te, wspomagające zadania z zakresu prospectingu, takie jak zbieranie danych kontaktowych czy monitorowanie aktywności klientów na stronie internetowej. Oprócz tego, za pomocą platformy da się przeprowadzić ocenę szans sprzedaży, prześledzić przebieg transakcji, a następnie zapisać tego typu informacje w ramach karty kontaktu.

HubSpot – widok karty kontaktu

HubSpot - karta kontaktu

To jednak nie wszystko, bo listę kontaktów można filtrować z zastosowaniem rozmaitych kryteriów, np. po to, aby wyszukać klientów znajdujących się na określonym etapie lejka sprzedażowego.

Wśród funkcji oferowanych przez CRM na uwagę zasługują także te przydatne podczas zarządzania komunikacją. Warto wiedzieć, że HubSpot jest platformą, która pozwala skonfigurować własny chatbot, a także wysyłać wiadomości poprzez formularze, pocztę e-mail czy Messenger. Dzięki temu zapewnia bardzo szybki kontakt z klientami. Niewątpliwą zaletą tego rozwiania są wreszcie moduły służące do zaawansowanej analizy i raportowania działań marketingowych i sprzedażowych. Za ich pomocą można nie tylko śledzić efektywność poszczególnych kampanii, lecz również uzyskać cenne informacje na temat klientów.

Integracje w HubSpot: rozszerzanie możliwości systemu CRM

Funkcje platformy, które i tak są niemałe, można jeszcze rozbudować dzięki dostępnym integracjom. W Marketplace HubSpot udostępnia wiele gotowych wtyczek i narzędzi, służących do prowadzenia kampanii reklamowych, automatyzacji obsługi klienta czy analizy danych. Platforma okaże się także korzystnym rozwiązaniem dla firm korzystających z własnego systemu ERP czy contact center. Rozbudowane API HubSpota pozwala bowiem na tworzenie niestandardowych integracji, tak aby zapewnić natychmiastową synchronizację danych między różnymi systemami, z których firma korzysta na co dzień.

Symfonia ERP Handel

Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami

Zalety i wady HubSpot: czy warto inwestować w ten CRM?

Po zapoznaniu się z podstawowymi funkcjonalnościami platformy HubSpot, warto przyjrzeć się jej plusom i minusom. Niewątpliwie jedną z najważniejszych zalet jest wspomniana już wcześniej możliwość integracji z wieloma systemami i aplikacjami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie. Dzięki temu  łatwo rozbudować funkcjonalność narzędzia oraz dostosować je do specyficznych potrzeb danego biznesu. Nawet bez dodatkowych aplikacji rozwiązanie jest jednak bardzo obszerne. Pozwala m.in. na:

  • zarządzanie komunikacją mailową ze swoimi klientami z poziomu jednego systemu,
  • generowanie ofert, a także monitorowanie szans sprzedaży czy historii kontaktu z klientami,
  • tworzenie formularzy na stronę internetową,
  • dostęp do modułu zadań, który ułatwia zarządzanie zespołami sprzedażowymi,
  • generowanie raportów z zakresu marketingu i sprzedaży.

System oferuje także częste aktualizacje, podczas których wprowadzane są nowe ciekawe funkcje. Ważną korzyścią wynikającą z wdrożenia HubSpot jest dostęp do platformy edukacyjnej, która oferuje wiele przewodników po funkcjonalnościach systemu i poradników na temat możliwości integracji z zewnętrznymi aplikacjami. Dzięki temu zyskujemy szansę, by poszerzyć naszą wiedzę na temat platformy tak, by skutecznie wykorzystać jej potencjał.

Jak każde inne rozwiązanie, także i HubSpot posiada kilka istotnych wad. To najważniejszą jest złożoność rozwiązania. Wielość funkcji, jakie oferuje system, może sprawiać, że nie będzie on dobrym rozwiązaniem dla małych firm lub jednoosobowych działalności. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się w średnich przedsiębiorstwach, które poszukują kompleksowej platformy do zarządzania relacjami z klientami. Minusem jest również cena. Choć podstawowa wersja systemu jest darmowa, to jednak chcąc korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji, trzeba się liczyć z koniecznością zakupu abonamentu. Wśród wad systemu HubSpot warto wspomnieć jeszcze o braku natywnej integracji z GUS (Główny Urząd Statystyczny). Dla niektórych firm może to być istotne ograniczenie, szczególnie jeśli potrzebują bezpośredniego dostępu do danych statystycznych.

Recenzja HubSpot – czy to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?

Czas podsumować naszą receznję. HubSpot to system, który dobrze sprawdza się zarówno w przypadku małych firm, które potrzebują prostego i skutecznego narzędzia do wysyłania ofert do klientów, jak również większych organizacji potrzebujących platformy pozwalającej prześledzić całą drogę klienta – od momentu pierwszego kontaktu, aż po finalizację transakcji. Rozwiązanie ciągle się rozwija, wzbogacając się o nowe narzędzia – także te, oparte na sztucznej inteligencji. Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu tego rozwiązania, warto jednak dokładnie przeanalizować potrzeby oraz możliwości finansowe swojej organizacji.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *