Długość czytania:
Podobnie jak w przypadku kampanii realizowanych w każdym innym medium, na Instagramie do efektywnego działania potrzebna jest strategia oraz jej konsekwentna realizacja. O czym pamiętać w trakcie planowania strategii?
1. Bądź aktywny i działaj konsekwentnie
Jednym z błędów najczęściej popełnianych przez firmy zainteresowane aktywnością w mediach społecznościowych jest utworzenie profilu, a następnie zaniedbywanie go. Takie martwe, nieaktywne profile mogą wyrządzić firmie więcej wizerunkowych szkód niż sytuacja, w której firma w ogóle nie ma profilu. Jeśli więc zastanawiasz się nad Instagramem, zacznij od planowania treści – jakie wiadomości i z jaką częstotliwością możesz i będziesz udostępniać. Jaki jest Twój „kapitał informacyjny”? Czy wystarczy go na aktywne i konsekwentne działania? Czy w firmie jest osoba, która o te działania zadba i ich dopilnuje?
2. Zorganizuj źródło zdjęć
Kolejna rzecz to źródło zdjęć i filmów. Instagram to przede wszystkim komunikowanie się za pośrednictwem obrazu – wystylizowanych fotografii oraz krótkich filmów. W tym serwisie nie ma przestrzeni na publikowanie długich tekstów, artykułów czy postów tekstowych – tu komunikujesz się poprzez obraz, krótki opis i hasztagi. Strategia powinna to uwzględniać, co oznacza, że powinieneś wiedzieć, skąd weźmiesz autorskie fotografie i filmy. Czy to wyklucza pewne branże z prowadzenia profilu na Instagramie? Raczej nie. Nawet jeśli nie oferujesz żadnych produktów a jedynie niematerialne usługi, możesz opowiadać o nich obrazem lub filmem. Pomyśl o krótkich wypowiedziach, anegdotach, komentowaniu obrazem problematyki związanej z Twoją branżą, pokazywaniu zadowolonych klientów lub rezultatów pracy (np. zrealizowanych projektów) wykonanej przez Twoją firmę. Tylko na koniec – zadbaj o zasoby, które umożliwią systematyczne generowanie tych obrazów i uzupełniających ich treści!
3. Pamiętaj o spójnej komunikacji
Z różnego rodzaju badań konsumenckich wynika, że dla klientów ważnym kryterium decydującym o zadowoleniu ze współpracy z firmą oraz o lojalności jest zachowanie przez przedsiębiorstwo spójnej komunikacji we wszystkich wykorzystywanych kanałach (lub punktach styku klienta z firmą). Prowadząc konto na Instagramie w rzeczywistości uruchamiasz pełnoprawny kanał komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami. Powinieneś zatem zachować spójność z przekazem w pozostałych kanałach i punktach styku. Opublikowałeś wpis nowy w aktualnościach na stronie internetowej, film w kanale YouTube lub może nowy post na Facebooku? Działając konsekwentnie, wygeneruj na tej podstawie posty na Instagramie.
4. Analizuj rezultaty kampanii
Analiza danych (zasięgu, zaangażowania, przyrostu obserwujących) z kolejnych postów, w tym wykorzystania płatnych narzędzi, pozwoli Ci doskonalić swoje działania, tak by każdy kolejny wpis był możliwie najbardziej skuteczny.
Twoja firma na Instagramie - Poradnik
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy