Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Dlaczego firmy handlowe korzystają z platform B2B we współpracy z kontrahentami?

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

28 marca 2024

Korzystanie z platform sprzedażowych B2B może w znacznym stopniu wpływać na konkurencyjność firmy i liczbę owocnych współprac. Co sprawia, że przedsiębiorstwa handlowe tak chętnie decydują się na to rozwiązanie?

 

Platforma sprzedażowa B2B – co ją wyróżnia?

Platforma B2B (business to business) to indywidualna platforma w Internecie służąca do obsługi transakcji pomiędzy firmami z sektora B2B. Spełnia ona funkcję sklepu internetowego dla przedsiębiorstw i może być zintegrowana m.in. z magazynem. To rozwiązanie popularne szczególnie wśród hurtowni, dystrybutorów oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Platformy sprzedażowe zapewniają stały dostęp do oferty produktów i umożliwiają kontrahentom wygodne składanie zamówień. Pozwalają one ponadto na prowadzenie sprzedaży bez płacenia prowizji.

 

Dlaczego tak wiele firm korzysta z platform sprzedażowych B2B?

Korzystanie z platform sprzedażowych B2B niesie za sobą wiele korzyści – zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony transakcji. Oto kilka głównych powodów, dla których są one tak popularne.

 

Dostęp do oferty sprzedażowej 24/7

Platformy B2B są dostępne dla kontrahentów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia można więc składać i przyjmować o każdej porze, z dowolnego miejsca na świecie. To dla kontrahentów ogromna elastyczność i ułatwienie.

 

Automatyzacja procesów sprzedażowych

Jedną z podstawowych korzyści wynikających z użytkowania platformy B2B jest też automatyzacja wielu procesów. Kontrahenci mogą sprawdzać ofertę i składać zamówienia samodzielnie, bez kontaktu ze sprzedawcą – a to znacząco redukuje koszty prowadzenia działalności i gwarantuje oszczędność czasu pracowników.

 

Unowocześnienie procesów biznesowych

Platformy sprzedażowe business to business umożliwiają firmom m.in. analizę danych, która jest w stanie dostarczyć cennych informacji na temat sprzedaży oraz preferencji klientów. To z kolei może przekładać się na sprzedaż w przyszłości – dzięki uzyskanym danym firma posiadająca platformę B2B może jeszcze lepiej dopasować zarówno ją samą, jak i całą ofertę, do potrzeb swoich kontrahentów.

 

Większa konkurencyjność

Korzystanie z platform sprzedażowych B2B pozwala w znacznym stopniu wyróżnić się na tle konkurencji. Pomagają one budować zaufanie wśród kontrahentów, usprawniają wzajemną komunikację i ułatwiają nawiązywanie kolejnych owocnych współprac na lata.

 

Wygodna organizacja akcji promocyjnych

Kolejną korzyścią związaną z korzystaniem z platformy B2B jest szansa na wygodną organizację akcji promocyjnych. Ze względu na to, że firma pozostaje w stałym kontakcie z klientami, w przypadku promocji odbiorcy mogą niemal natychmiast poznać jej warunki i skorzystać z niższych cen – a hurtownia jest w stanie wyprzedać wiele produktów niemal bez żadnego wysiłku. Istnieje również możliwość przydzielania indywidualnych rabatów oraz tworzenia specjalnych ofert dla konkretnych klientów (lub grup klientów).

 

Mniej błędów w procesie sprzedaży

Platformy B2B umożliwiają także widoczną redukcję liczby pomyłek na niemal każdym etapie procesu sprzedażowego. Wynika to z tego, że zamówienia same trafiają do systemu – ryzyko popełnienia błędu spada więc do minimum, w przeciwieństwie do samodzielnego podawania danych.

Przeczytaj także: Robotyzacja powtarzalnych czynności biznesowych z wykorzystaniem RPA (symfonia.pl)

Przydatne funkcjonalności platform B2B

Platformy sprzedażowe B2B gwarantują obydwu stronom szereg funkcjonalności – szczególnie jeśli mowa o rozwiązaniach indywidualnych. Nie oznacza to jednak, że gotowe narzędzia są od nich gorsze – również dają one wiele możliwości. Mowa m.in. o opcji integracji z systemami ERP, dostępie do bazy kontrahentów wraz z historią współprac czy otrzymywaniu automatycznych raportów. Klienci zyskują stały dostęp do oferty produktowej, a hurtownia, producent czy dystrybutor – może docierać do swoich kontrahentów w szybki i wygodny sposób, m.in. za pośrednictwem komunikatora lub ogłoszeń na platformie. Wdrożenie w firmie platformy B2B zawsze wiąże się z pewnymi wyzwaniami, jednak – jak widać – już po krótkim czasie przynosi zauważalne korzyści.

Przyszłość księgowości: AI i chmura w programach Symfonii

Pobierz bezpłatny poradnik

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *