Długość czytania:
Korzystanie z platform sprzedażowych B2B może w znacznym stopniu wpływać na konkurencyjność firmy i liczbę owocnych współprac. Co sprawia, że przedsiębiorstwa handlowe tak chętnie decydują się na to rozwiązanie?
Spis treści:
- Platforma sprzedażowa B2B – co ją wyróżnia?
- Dlaczego tak wiele firm korzysta z platform sprzedażowych B2B?
- Symfonia platforma B2B – nowoczesne narzędzie do zarządzania sprzedażą hurtową
Platforma sprzedażowa B2B – co ją wyróżnia?
Platforma B2B (business to business) to indywidualna platforma w Internecie służąca do obsługi transakcji pomiędzy firmami z sektora B2B. Spełnia ona funkcję sklepu internetowego dla przedsiębiorstw i może być zintegrowana m.in. z magazynem. To rozwiązanie popularne szczególnie wśród hurtowni, dystrybutorów oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Platformy sprzedażowe zapewniają stały dostęp do oferty produktów i umożliwiają kontrahentom wygodne składanie zamówień. Pozwalają one ponadto na prowadzenie sprzedaży bez płacenia prowizji.
Dlaczego tak wiele firm korzysta z platform sprzedażowych B2B?
Korzystanie z platform sprzedażowych B2B niesie za sobą wiele korzyści – zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony transakcji. Oto kilka głównych powodów, dla których są one tak popularne.
Dostęp do oferty sprzedażowej 24/7
Platformy B2B są dostępne dla kontrahentów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia można więc składać i przyjmować o każdej porze, z dowolnego miejsca na świecie. To dla kontrahentów ogromna elastyczność i ułatwienie.
Automatyzacja procesów sprzedażowych
Jedną z podstawowych korzyści wynikających z użytkowania platformy B2B jest też automatyzacja wielu procesów. Kontrahenci mogą sprawdzać ofertę i składać zamówienia samodzielnie, bez kontaktu ze sprzedawcą – a to znacząco redukuje koszty prowadzenia działalności i gwarantuje oszczędność czasu pracowników.
Unowocześnienie procesów biznesowych
Platformy sprzedażowe business to business umożliwiają firmom m.in. analizę danych, która jest w stanie dostarczyć cennych informacji na temat sprzedaży oraz preferencji klientów. To z kolei może przekładać się na sprzedaż w przyszłości – dzięki uzyskanym danym firma posiadająca platformę B2B może jeszcze lepiej dopasować zarówno ją samą, jak i całą ofertę, do potrzeb swoich kontrahentów.
Większa konkurencyjność
Korzystanie z platform sprzedażowych B2B pozwala w znacznym stopniu wyróżnić się na tle konkurencji. Pomagają one budować zaufanie wśród kontrahentów, usprawniają wzajemną komunikację i ułatwiają nawiązywanie kolejnych owocnych współprac na lata.
Wygodna organizacja akcji promocyjnych
Kolejną korzyścią związaną z korzystaniem z platformy B2B jest szansa na wygodną organizację akcji promocyjnych. Ze względu na to, że firma pozostaje w stałym kontakcie z klientami, w przypadku promocji odbiorcy mogą niemal natychmiast poznać jej warunki i skorzystać z niższych cen – a hurtownia jest w stanie wyprzedać wiele produktów niemal bez żadnego wysiłku. Istnieje również możliwość przydzielania indywidualnych rabatów oraz tworzenia specjalnych ofert dla konkretnych klientów (lub grup klientów).
Jak zacząć pracę z Platformą B2B?
Pobierz bezpłatną listę kontrolną
Mniej błędów w procesie sprzedaży
Platformy B2B umożliwiają także widoczną redukcję liczby pomyłek na niemal każdym etapie procesu sprzedażowego. Wynika to z tego, że zamówienia same trafiają do systemu – ryzyko popełnienia błędu spada więc do minimum, w przeciwieństwie do samodzielnego podawania danych.
Przeczytaj także: Robotyzacja powtarzalnych czynności biznesowych z wykorzystaniem RPA (symfonia.pl)
Przydatne funkcjonalności platform B2B
Platformy sprzedażowe B2B gwarantują obydwu stronom szereg funkcjonalności – szczególnie jeśli mowa o rozwiązaniach indywidualnych. Nie oznacza to jednak, że gotowe narzędzia są od nich gorsze – również dają one wiele możliwości. Mowa m.in. o opcji integracji z systemami ERP, dostępie do bazy kontrahentów wraz z historią współprac czy otrzymywaniu automatycznych raportów. Klienci zyskują stały dostęp do oferty produktowej, a hurtownia, producent czy dystrybutor – może docierać do swoich kontrahentów w szybki i wygodny sposób, m.in. za pośrednictwem komunikatora lub ogłoszeń na platformie. Wdrożenie w firmie platformy B2B zawsze wiąże się z pewnymi wyzwaniami, jednak – jak widać – już po krótkim czasie przynosi zauważalne korzyści.
Symfonia Platforma B2B – nowoczesne narzędzie do zarządzania sprzedażą hurtową
Symfonia Platforma B2B to rozwiązanie stworzone z myślą o potrzebach firm, które chcą usprawnić procesy w obszarze sprzedaży hurtowej. Integruje szereg funkcjonalności, ważnych z perspektywy podnoszenia jakości obsługi klienta oraz automatyzacji procesów w dziale handlowym. Dzięki niej można w prosty sposób tworzyć spersonalizowane oferty, a także przyjmować zamówienia składane przez klientów. Wszystkie działania wykonywane po stronie platformy są automatycznie synchronizowane z systemem Symfonia Handel. Takie rozwiązanie zapewnia pełną kontrolę nad procesami sprzedażowymi. Chcesz lepiej poznać to rozwiązanie oraz dowiedzieć się, jakie korzyści może dzięki niemu zyskać Twoja firma? Zapoznaj się z informacjami na stronie Symfonia Platforma B2B.
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy