Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Ważna informacja dla klientów programu Symfonia R2Płatnik

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

17 lutego 2024

Informujemy o nadchodzących ważnych zmianach obowiązujących od 18 kwietnia 2024 r., które związane są z integracją systemów wewnętrznych po przejęciu spółki Reset2 przez Symfonię. Zmiany mają na celu zapewnienie sprawniejszej obsługi odnowień abonamentów.

 

Zmiana sposobu odnawiania abonamentów do licencji wieczystych Symfonia R2Płatnik

  • do 17 kwietnia 2024 r. sposób odnowienia abonamentów odbywać się będzie bez zmian
  • od 18 kwietnia 2024 r. odnowienie abonamentów będzie się odbywało na innej witrynie (dla klientów, którzy nie wyrazili jeszcze zgody na automatyczne odnowienia), a dotychczasowy e-sklep R2 przestanie funkcjonować. W tym okresie, odnowienie abonamentu będzie się odbywało ręcznie jak dotychczas. Z poziomu programu otrzymają Państwo bezpośredni link do witryny, w której będą mogli Państwo odnowić abonament. Zmienia się jedynie platforma, w której Państwo będą dokonywać odnowień.

Wprowadzone zostaną automatyczne odnowienia abonamentów dla Klientów, którzy wyrazili zgodę na automatyczne odnowienia. Dzięki funkcji automatycznego odnowienia, usługa będzie przedłużana każdorazowo bez konieczności pamiętania o ręcznym złożeniu zamówienia.

 

Dla dotychczasowych wersji abonamentowych brak możliwości rozbudowy programu

Do 17 kwietnia 2024 r. istnieje możliwość rozbudowy/rozszerzenia posiadanej licencji wieczystej programu Symfonia R2płatnik. Od 18 kwietnia 2024 r. nie będzie już można rozbudować, ani rozszerzyć posiadanej licencji R2Płatnik w licencji wieczystej o dodatkowego użytkownika lub dodatkowy moduł np. koszty, RCP, WWW. Nie będzie też można zmienić poziomu licencji (np. przejść na poziom PRO). Jeśli potrzebują Państwo rozbudować licencję, należy to zrobić do 18 kwietnia 2024 r.

Po 18 kwietnia 2024 r., jeśli będą Państwo potrzebowali rozbudować licencję, rekomendowanym scenariuszem będzie przejście na subskrypcję Symfonia R2Płatnik (dla posiadaczy licencji wieczystej przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną ofertę).

Nowy regulamin

Od 18 kwietnia 2024 r. zacznie Państwa obowiązywać nowa umowa licencyjna „Umowa licencyjna użytkownika końcowego” oraz nowy regulamin „Zasady wsparcia oraz zakres usług Wsparcia Technicznego Produktu”, które znajdą Państwo na stronie https://symfonia.pl/regulaminy/.

Jeśli nie zgadzają się Państwo na postanowienia nowych regulaminów, mogą Państwo wypowiedzieć umowę poprzez złożenie rezygnacji na minimum 45 dni przed datą odnowienia poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej.

 

Zmiana numeru seryjnego

Wprowadzane zmiany, związane z integracją procesów obsługi usług, wiążą się ze zmianą posiadanego numeru seryjnego. Zmiana ta, przebiegnie automatycznie, nowy numer seryjny znajdą Państwo w programie (sekcja Pomoc->Licencja lub w lewym dolnym rogu głównego paska) oraz otrzymają Państwo ten numer w osobnej wiadomości mailowej.

Klienci, którzy wyrazili już zgodę na automatyczne odnowienie, otrzymają nowy numer seryjny 18 kwietnia 2024 r.

Klienci, którzy nie wyrazili zgody na automatyczne odnowienie, otrzymają nowy numer seryjny po dokonaniu odnowienia na nowej platformie.

Po 18 kwietnia 2024 r., jeśli będą Państwo dzwonić na infolinię Pomocy Technicznej, będą musieli Państwo podać nowy numer seryjny, aby móc skorzystać ze wsparcia (więcej informacji w artykule: Jak dokonać poprawnej identyfikacji przed rozmową z konsultantem Działu Wsparcia Technicznego Symfonia – Symfonia – Centrum pomocy)

 

Rejestracja licencji wieczystej od 18.04.2024

Po 18 kwietnia 2024 r. nastąpi również zmiana w numeracji licencji dla licencji z wyrażoną zgodą na automatyczne odnowienie.

Prosimy o zarejestrowanie nowego numeru licencji wieczystej zgodnie z przygotowaną instrukcją:

Dla licencji bez wyrażonej zgody na automatyczne odnowienie, rejestracja licencji nastąpi po złożeniu zamówienia na przedłużenie usługi abonamentu licencji wieczystej Symfonia R2płatnik i wyrażeniu zgody na automatyczne odnowienie.

Powyższe zmiany nie mają wpływu na funkcjonowanie programu oraz na świadczone wsparcie techniczne.

Aby dowiedzieć się więcej na temat planowanych zmian, zachęcamy Państwa do odwiedzenia strony: Czytaj artykuł, gdzie przygotowaliśmy dla Państwa dodatkowe informacje.

Zapraszamy Państwa również do udziału w dedykowanym webinarze, podczas którego opowiemy o planowanych zmianach i odpowiemy na Państwa pytania.

 

Zobacz, w jaki sposób możesz samodzielnie odnowić swój abonament: POBIERZ INSTRUKCJĘ ODNOWIENIA ABONAMENTU

Najczęstsze pytania i odpowiedzi

 

Jaki jest powód wprowadzanych zmian? 

Zmiany są wprowadzone ze względu na integrację wewnętrznych systemów, procesów sprzedaży i obsługi licencji.

Jak będą wyglądały odnowienia abonamentów dla licencji wieczystej R2płatnik? 

  • do 17 kwietnia 2024 r. – sposób odnowienia abonamentów odbywać się będzie bez zmian
  • od 18 kwietnia 2024 r. – odnowienie abonamentów będzie się odbywało na innej witrynie (dla klientów, którzy nie wyrazili jeszcze zgody na automatyczne odnowienia), a dotychczasowy e-sklep R2 przestanie funkcjonować. W tym okresie odnowienie abonamentu będzie się odbywało ręcznie jak dotychczas, z poziomu programu otrzymają Państwo bezpośredni link do witryny, w której będą mogli Państwo odnowić abonament. Zmienia się jedynie platforma, w której Państwo będą dokonywać odnowień.
  • Od 18 kwietnia 2024 po 7 dniach od zakończenia daty ważności abonamentu R2płatnik w licencji wieczystej będzie możliwe tylko i wyłączenie przejście na subskrypcje.

wprowadzone zostaną automatyczne odnowienia abonamentów dla Klientów, którzy wyrazili zgodę na automatyczne odnowienia. Dzięki funkcji automatycznego odnowienia, usługa będzie przedłużana każdorazowo bez konieczności pamiętania o ręcznym złożeniu zamówienia.

Czy w ósmym i późniejszym dniu od zakończenia daty ważności abonamentu R2płatnik będzie możliwe przedłużenie abonamentu w licencji wieczystej?

W opisanej sytuacji klienci otrzymają ofertę przejścia na subskrypcję programu Symfonia R2Płatnik.

Co to jest automatyczne odnowienie? 

Automatyczne odnowienie abonamentu to dla klienta nowa wartość dodana do systemu R2płatnik. Dzięki temu usprawnieniu, użytkownik nie musi pamiętać o wykonaniu ręcznego zamówienia, abonament zostanie odnowiony automatycznie i dzięki temu Klient będzie posiadał zawsze aktualne oprogramowanie z możliwością skorzystania z wsparcia telefonicznego i otrzymania aktualizacji programu

Jak mogę zrezygnować z odnowienia abonamentu? 

Aby złożyć rezygnację należy w terminie minimum 45 dni przed planowanym odnowieniem, wypełnić formularz Rezygnacja z posiadanej usługi Symfonia dostępnego na stronie internetowej Symfonii.
Wypowiedzenie uważa się za skuteczne wraz z potwierdzeniem jego przyjęcia przez Symfonię w formie wiadomości e-mail. Rezygnacja skuteczna jest po potwierdzeniu jej przyjęcia Rezygnacje złożone w formie wiadomości e-mail lub telefonicznie nie będą uznawane za skuteczne.

Numer usługi abonamentowej dostępny jest m.in. po zalogowaniu się do swojego konta klienta eBOK Symfonia i w zakładce MOJE PRODUKTY > USŁUGI.

Sposób oraz termin złożenia rezygnacji opisany jest w Umowie Licencyjnej użytkownika końcowego lub w innym właściwym dla programu Regulaminie.

Co to jest eBOK, jakie korzyści daje mi dostęp do eBOK? 

eBOK Symfonia, czyli elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Symfonii to bezpłatna platforma internetowa, dzięki której uzyskują Państwo stały, nieograniczony dostęp przez 24 h na dobę z każdego miejsca na świecie do informacji:

  • danych aktualnego dostawcy
  • informacje o sposobie dostarczania faktur
  • przydatne linki kierujące do oferowanych przez nas portali
  • szczegółowe informacje na temat posiadanych produktów i wszystkich zrealizowanych zakupów
  • lista wystawionych faktur, wraz z możliwością ich podglądu oraz bezpośredniego pobrania w formacie .pdf
  • możliwość edytowania danych firmy
  • możliwość wysłania zgłoszenia do działu technicznego
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z działem Biura Obsługi Klienta

 

Jak założyć i aktywować konto na platformie eBOK? 

Zachęcamy do zapoznania się z kompletną instrukcją krok po kroku jak założyć i aktywować konto na eBOK: Założenie i aktywacja konta na platformie eBOK Symfonia – Instrukcja „krok po kroku” – Symfonia – Centrum pomocy i dodatkowo eBOK Symfonia – Najczęstsze pytania i odpowiedzi (FAQ) – Symfonia – Centrum pomocy

Kiedy nastąpi automatyczne odnowienie usługi? 

W pierwszym kroku klient powinien zaakceptować checkbox o przejściu na system automatycznego odnowienia (podczas odnawiania abonamentu lub zakupów w sklepie). Zgoda na automatyczne odnowienie jest wymagana by odnowić abonament lub dokonać zakupu rozszerzania. Kolejne odnowienie odbędzie się automatycznie.

Czy mogę podczas odnowienia rozbudować program? 

Do 17 kwietnia 2024 r. mogą Państwo rozbudować/rozszerzyć posiadaną licencję (w e-sklepie R2). Od 18 kwietnia 2024 r. nie będzie już można rozbudować ani rozszerzyć posiadanej licencji R2Płatnik o dodatkowego użytkownika, liczbę firm, liczbę stanowisk, poziom zatrudnienia lub dodatkowy moduł np. koszty, RCP, WWW. Nie będzie też można zmienić poziomu licencji (np. przejść na poziom PRO). Jeśli potrzebują Państwo rozbudować licencję – należy to zrobić do 17 kwietnia 2024 r.

Po 18 kwietnia 2024 r. jeśli będą Państwo potrzebowali rozbudować licencję rekomendowanym scenariuszem będzie przejście na subskrypcję Symfonia R2Płatnik (dla posiadaczy licencji wieczystej przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę).

Gdzie znajdę nowy regulamin? 

Od 18 kwietnia 2024 r. zacznie Państwa obowiązywać nowa umowa licencyjna „Umowa licencyjna użytkownika końcowego” oraz regulamin „Zasady wsparcia oraz zakres usług Wsparcia Technicznego Produktu”, które znajdą Państwo na stronie https://symfonia.pl/regulaminy/.

Co, jeśli nie zgadzam się na warunki nowego regulaminu? 

Jeśli nie zgadzają się Państwo na postanowienia nowych regulaminów mogą Państwo złożyć rezygnację. Aby złoży rezygnację należy w terminie minimum 45 dni przed planowanym odnowieniem, wypełnić formularz Rezygnacja z posiadanej usługi Symfonia dostępnego na stronie internetowej Symfonii.
Wypowiedzenie uważa się za skuteczne wraz z potwierdzeniem jego przyjęcia przez Symfonię w formie wiadomości e-mail. Rezygnacja skuteczna jest po potwierdzeniu jej przyjęcia Rezygnacje złożone w formie wiadomości e-mail lub telefonicznie nie będą uznawane za skuteczne.

Numer usługi abonamentowej dostępny jest m.in. po zalogowaniu się do swojego konta klienta eBOK Symfonia i w zakładce MOJE PRODUKTY > USŁUGI.

Sposób oraz termin złożenia rezygnacji opisany jest w Umowie Licencyjnej użytkownika końcowego

Złożona rezygnacja jest równoznaczna z wypowiedzeniem umowy i nie będą mogli Państwo odnowić abonamentu do licencji wieczystej.

Jak będzie wyglądać wsparcie telefoniczne/ zdalne po zmianie procesu odnowienia? 

Zmiana ta nie wpływa na poziom wsparcie dla klientów R2płatnik – Klienci z aktywnym abonamentem dalej będą mogli korzystać z wsparcia telefonicznego i będą mieli przypisaną Gwarancję Komfort, zapewniającą wsparcie techniczne w formie telefonicznej (infolinia).
Po 18 kwietnia 2024 r. zmieni się jedynie numer seryjny, potrzebny do autoryzacji podczas dzwonienia na infolinię. Zmiana ta przebiegnie 18 kwietnia u klientów, którzy wyrazili zgodę na automatyczne odnowienie Nowy numer seryjny znajdą Państwo w programie (sekcja Pomoc->Licencja lub w lewym dolnym rogu głównego paska), oraz otrzymają Państwo ten numer w osobnej wiadomości mailowej. Klienci, którzy nie wyrazili zgody na automatyczne odnowienie, otrzymają nowy numer seryjny po dokonaniu odnowienia na nowej platformie.

Po 18 kwietnia 2024 r. jeśli będą Państwo dzwonić na infolinię Pomocy Technicznej, będą musieli Państwo podać nowy numer seryjny, aby móc skorzystać ze wsparcia technicznego (więcej informacji w artykule). Zadzwoń pod numer telefonu +48 22 455 56 66. Dokonaj identyfikacji wybierając na klawiaturze telefonu właściwe cyfry odpowiadające numerowi seryjnemu posiadanego programu.
Nowy numer seryjny będzie się składać się z dwóch części: Pierwsza część numeru seryjnego zawiera litery – R2P, druga część numeru seryjnego zawiera sześć cyfr – unikalny numer licencji. Do identyfikacji przez telefon należy zamienić „R2P” na 727 i dodać pozostałe cyfry (bez myślnika). Przykład:
Posiadając numer seryjny R2P-101154, należy zamienić ten numer na 727101154 i użyć tego numeru podczas identyfikacji dzwoniąc na wsparcie techniczne.

Gdzie znajdę nowy numer seryjny? 

Po 18 kwietnia 2024 r. ulegną zmianie numery seryjne. Nowy numer seryjny znajdą Państwo w programie (sekcja Pomoc-> Licencja lub w lewym dolnym rogu głównego paska), oraz otrzymają Państwo ten numer w osobnej wiadomości mailowej.

Nowy numer seryjny będzie się składać się z dwóch części: Pierwsza część numeru seryjnego zawiera litery – R2P, druga część numeru seryjnego zawiera sześć cyfr – unikalny numer licencji (na przykład: R2P-101154)

Czy to oznacza, że nie będziecie wspierać licencji wieczystej R2płatnik? 

Licencję wieczystą R2płatnik jak najbardziej dalej wspieramy i utrzymujemy i zapewniamy zgodność z prawem.

Czym się różni licencja wieczysta od subskrypcji? 

R2Płatnik jest dostępny w dwóch opcjach – jako licencja wieczysta (dalej utrzymywana, ale niedostępna w sprzedaży dla nowego Klienta) albo jako subskrypcja. Są to dwa różne modele sprzedaży i dostarczania programu.

Licencję wieczystą jak najbardziej dalej wspieramy i utrzymujemy i zapewniamy zgodność z prawem. Natomiast priorytetem dla nas jest wersja subskrypcyjna, która ma dodatkowe korzyści (np. e-wsparcie czy dostęp do Akademii Symfonii Mini) i którą w pierwszej kolejności rozwijamy pod kątem nowych funkcjonalności i udogodnień.

Klientów posiadających licencję wieczystą zachęcamy do przejścia na subskrypcję. Mamy przygotowaną atrakcyjną ofertę przejścia na subskrypcję. Po więcej informacji zachęcam do kontaktu z Państwa Opiekunem Handlowym w Symfonii lub Partnerem albo tutaj: Przejdź na Symfonia R2Płatnik w wersji subskrypcyjnej – Symfonia

Czy muszę dodatkowo coś instalować? 

Nie, nie ma potrzeby instalowania dodatkowych komponentów.

Co trzeba zrobić, żeby przejść na nową wersję składania zamówień?  

Po stronie klienta przejście na nową wersję nastąpi automatycznie.

Czy nowa wersja składania zamówień jest lepsza? 

Zmiana nie wpływa bezpośrednio na jakość wersji systemu R2płatnik. Sam proces odnowienia abonamentu będzie dla Klienta prostszy, szybszy i wygodniejszy.

Co zmieni się po przejściu na nową wersję? 

Zmiana nie ma związku z wersjami R2Płatnik, ani ze zmianami w programie, czy dostępnymi funkcjonalnościami.

Dlaczego trzeba przejść na nową wersję? Moja mi odpowiada. 

Zmiana nie ma związku z wersjami R2płatnik.

Czy zmieni się jakoś pomoc techniczna?  

Wsparcie dla klientów R2płatnik pozostanie bez zmian niezależnie od posiadanej licencji.

Czy muszę za tę zmianę coś płacić?  

Wsparcie techniczne dla klientów R2płatnik pozostanie bez zmian niezależnie od posiadanej licencji.  Samo wdrożenie zmiany przez Symfonię nie wymaga dodatkowych płatności ze strony klienta.

Czy istnieje szansa, że utracę jakieś dane przy przejściu?  

Nie, dane klientów pozostają bezpieczne. Ich przechowywanie nie jest powiązane z wdrażaną zmianą.

Czy program będzie posiadał tę samą funkcjonalność co wcześniej (o licencji bezterminowej)? 

Tak, program R2płatnik będzie posiadał tę samą funkcjonalność.

Czy będą jakieś ograniczenia w pracy na programie? 

Nie, zmiana ta nie wpływa w żaden sposób na funkcjonowanie programu R2płatnik.

Czy koszt przedłużenia licencji wzrośnie?  

Planowane zmiany nie wpływają na koszt licencji/abonamentu do licencji wieczystej.

Dlaczego zmieniacie coś, co dobrze działało jak do tej pory, czy chcecie wygasić program jak R2FK?  

R2płatnik jest obecnie wiodącym programem płacowym w ofercie Symfonii. Obsługuje znacznie więcej procesów, niż dotychczasowe aplikacje. Zapewniamy, że nie planujemy wygaszenia produktu.

W najbliższym czasie wprowadzimy do systemu szereg usprawnień. Rozwój programu będzie przebiegać dwutorowo – część udogodnień pojawi się jedynie w wersji subskrypcyjnej systemu R2Płatnik, pozostałe będą dostępne dla wszystkich użytkowników.

Klientom, którzy chcieliby zaangażować się w proces zmian w naszych produktach, polecamy poniższy artykuł:

https://blog.symfonia.pl/aktualnosci-symfonii/jak-uzytkownicy-oprogramowania-moga-wplywac-na-jego-rozwoj/

Czy będę musiał stworzyć nową bazę danych/czy zachowam stare dane? Czy wy możecie to zrobić za mnie? 

Wprowadzana zmiana automatycznego odnowienia abonamentu nie wpływa na zakres funkcjonalności programu R2Płatnik ani nie wiąże się z tworzeniem nowej bazy czy migracji danych.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *