Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Recenzja Zendesk Sell – systemu CRM dla nowoczesnych organizacji

Redakcja

Redakcja

Długość czytania:

20 czerwca 2024

Zendesk Sell to zaawansowany system CRM, który oferuje wiele ciekawych funkcji, pozwalających m.in. na zarządzanie leadami, ocenę szans sprzedaży czy raportowanie wyników.  Nie dziwi zatem fakt, że dziś korzysta z niego wiele zespołów handlowych, którym zależy na optymalizacji własnej pracy. Jak jednak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce? Przeczytaj naszą recenzję Zendesk Sell i poznaj najważniejsze zalety i wady tej platformy!

Spis treści:

Co to jest Zendesk Sell? Kluczowe funkcjonalności tego systemu

Zendesk Sell to jedna z aplikacji działających w ramach systemu Zendesk Suite. Jej podstawową funkcją jest wspieranie procesów z zakresu obsługi klienta, sprzedaży, a także prospectingu. Program oferuje wiele modułów, charakterystycznych dla systemów klasy CRM, takich jak np.:

  • zarządzanie zadaniami,
  • definiowanie i monitorowanie celów sprzedażowych,
  • zarządzanie leadami,
  • podgląd zawieranych transakcji,
  • kalendarz,
  • raporty.

Jedną z ciekawszych funkcji systemu CRM Zendesk Sell jest zarządzanie potencjalnymi klientami. Moduł pozwala nie tylko rejestrować nowe leady, ale również przypisywać je do odpowiednich przedstawicieli handlowych oraz monitorować postępy w procesie sprzedaży. Mamy tu również możliwość tworzenia własnych pól i procesów, dzięki czemu jego działanie łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb firmy.

Zendesk Sell – moduł do zarządzania potencjalnymi klientami

zendesk sell

Całkiem ciekawie przedstawia się również moduł służący do prospectingu. Za jego pomocą, w ramach zgromadzonej w systemie bazy, można wyszukiwać klientów spełniających określone kryteria, takie jak branża, lokalizacja czy wielkość firmy.

W recenzji Zendesk Sell nie może zabraknąć także informacji o funkcjach, które odróżniają ten program od innych rozwiązań dostępnych na rynku. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje moduł do tworzenia własnych niestandardowych obiektów. To z pewnością okaże się dużym plusem, szczególnie dla tych organizacji, w których proces sprzedaży składa się z wielu etapów, wymagających systematycznego monitorowania.

Przeczytaj również: Recenzja HubSpot: poznaj najważniejsze plusy i minusy tego systemu

Procesy sprzedażowe w Zendesk Sell – jak zacząć pracę z tym systemem?

Zendesk Sell oferuje szeroki zakres funkcji, które umożliwiają skuteczne zarządzanie procesami sprzedażowymi – od prospectingu, poprzez rejestrowanie leadów i konwertowanie ich na szanse sprzedaży, aż po obsługę i rozliczenie danej transakcji. Dzięki temu zyskujemy pełną kontrolę nad działaniami handlowców. Sam proces sprzedaży w Zendesk Sell przedstawiony jest w formie tablicy kanban, co ułatwia śledzenie realizacji celów. To jednak nie wszystko, bo mamy tu również możliwość wprowadzenia własnych widoków, a także etapów do poszczególnych procesów. Nie zabrakło tu także mechanizmów do automatyzacji. Warto z nich korzystać, by usprawnić obsługę klientów.

Pracę z systemem Zendesk Sell warto zacząć od ustawienia wszystkich niezbędnych konfiguracji, a w tym integracji firmowej poczty z platformą oraz importu bazy klientów (z innego systemu czy pliku excel). Tyle w zasadzie wystarczy, by za pomocą platformy rozpocząć proces sprzedaży. System pozwala także konfigurować procesy handlowe, tak by zyskać kontrolę nad przepływem pracy oraz realizacją celów. Każde z większych zadań można tu dodatkowo podzielić na etapy – zarówno te skonfigurowane już w programie, jak i dodane samodzielnie.

Symfonia ERP Handel

Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami

Integracje w Zendesk Sell

Jedną z najważniejszych zalet systemu CRM Zendesk Sell jest możliwość jego integracji z innymi narzędziami i platformami wykorzystywanymi w firmie. Dzięki temu możemy rozbudować platformę o dodatkowe funkcje i usprawnić procesy biznesowe. Warto rozważyć w szczególności rozbudowanie platformy Zendesk Sell o chat. To rozwiązanie zapewni nam szybką komunikację z potencjalnymi klientami. Za pomocą komunikatora będziemy mogli udzielać odpowiedzi na ich pytania, rozwiązywać problemy i przekazywać informacje o produktach lub usługach. Platformę można również zintegrować z narzędziami do analiz sprzedażowych. Dzięki tej opcji zyskamy możliwość śledzenia efektywności działań sprzedażowych, analizowania trendów i prognozowania wyników. Warto również wiedzieć, że Zendesk Sell udostępnia moduł API, który pozwala tworzyć niestandardowe integracje z innymi narzędziami lub platformami, z których korzystają handlowcy.

Przeczytaj również: Livespace – recenzja. Czy warto korzystać z tego systemu?

Zalety i wady Zendesk Sell

Jedną z najważniejszych zalet Zendesk Sell jest bardzo przejrzysty kokpit. Tę cechę dobrze widać chociażby w zakładce zadania. Taski wyświetlają się w formie listy z terminem realizacji oraz przypisaną do nich osobą. Co ważne można je filtrować i sortować tak, by jeszcze szybciej docierać do interesujących nas informacji.

Zendesk Sell okno zadania

zendesk sell zadania

 

Na korzyść rozwiązania przemawia również wsparcie w języku polskim. Ułatwia to nie tylko rozwiązywanie ewentualnych problemów, lecz również wdrożenie nowych pracowników do pracy z platformą. Kolejną z zalet jest rozbudowany moduł produktów, pozwalający na tworzenie katalogów, ofert oraz monitorowanie stanu magazynowego. Dzięki temu możemy skutecznie zarządzać naszymi produktami i usługami, co przekłada się na lepszą obsługę klienta i większe szanse sprzedażowe. Wśród innych atutów tej platformy warto wymienić jeszcze moduł do zarządzania leadami, a także dopracowaną aplikację mobilną, która zapewnia zdalny dostęp do systemu.

Recenzja Zendesk Sell nie byłaby jednak obiektywna bez informacji na temat minusów tego systemu. Tych, na szczęście, jest niewiele. Do najważniejszych wad z pewnością należy zaliczyć brak modułu ofertowania. Ta niedogodność może okazać się sporym utrudnieniem dla firm, które często przygotowują oferty handlowe dla swoich klientów. By je stworzyć, trzeba korzystać z dodatkowych narzędzi lub zintegrować system z zewnętrznymi aplikacjami.

Podsumowanie recenzji Zendesk Sell – dla kogo przeznaczony jest ten program?

System CRM Zendesk Sell jest wszechstronnym narzędziem, które może być wykorzystywane w różnych organizacjach – zarówno tych małych, jak i bardzo dużych. Dla tych pierwszych może on stanowić podstawowe narzędzie do zarządzania kontaktami i szansami sprzedaży, umożliwiając im skuteczne śledzenie i konwertowanie leadów. Duże firmy z pewnością docenią natomiast bardziej zaawansowane funkcje systemu, takie jak tworzenie niestandardowych obiektów czy automatyzacja działań. Ponadto Zendesk Sell jest szczególnie przydatny dla firm oferujących usługi lub produkty abonamentowe. System posiada bowiem funkcje pozwalające na zarządzanie subskrypcjami. Organizacje zainteresowane przepływem leadów również znajdą w Zendesk Sell wartościowe narzędzie do monitorowania i śledzenia potencjalnych klientów.

Podsumowując naszą recenzję, trzeba przyznać, że system CRM Zendesk Sell dostarcza wiele wartościowych funkcji i narzędzi, które mogą znacznie ułatwić zarządzanie procesami sprzedażowymi w nowoczesnych organizacjach. Jedną z najważniejszych zalet jest możliwość kreowania niestandardowych procesów i obiektów. Dzięki temu możemy dostosować działanie tej platformy do indywidualnych potrzeb naszej firmy i efektywnie zarządzać wszystkimi aspektami sprzedaży. Kolejnym atutem Zendesk Sell jest polska wersja językowa, która została naprawdę dobrze wykonana. To istotne dla firm, które cenią wysoką jakość obsługi i chcą mieć pewność, że będą mogły skorzystać z pełnego wsparcia w swoim języku.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *