Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Czy rynek nieruchomości jest gotowy na rewolucję cyfrową?

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

20 lipca 2023

Coraz więcej firm z branży nieruchomości stosuje w codziennej pracy zaawansowane systemy informatyczne, pomocne m.in. podczas analizy kosztów, prezentacji budynków czy zarządzania projektami. Nowe budownictwo pełne jest także inteligentnych technologii, których celem jest poprawa komfortu mieszkańców i użytkowników nieruchomości. Czy branża jest już w pełni gotowa na cyfrową rewolucję?

 

Oprogramowania do zarządzania projektami i kosztami

Na rynku nieruchomości od jakiegoś już czasu można zauważyć zainteresowanie nowoczesnymi systemami m.in. do zarządzania projektami nieruchomości, a nawet tworzenia ich wizualizacji. Możliwość projektowania budynków w cyfrowych modelach to dla deweloperów szansa na zdobycie większej ilości klientów. Tego rodzaju programy umożliwiają także wprowadzanie ewentualnych zmian w projektach – tak, aby nieruchomość spełniała wszelkie oczekiwania grupy docelowej. Wiele firm z branży nieruchomości i budownictwa stosuje także programy do analizy kosztów, zasobów i kontrolowania prac budowlanych. Umożliwiają one dużą oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu. Deweloper lub kierownik budowy może bowiem prezentować klientowi budynek bez konieczności odbywania osobistej wizyty na terenie budowy. Wykorzystanie cyfrowych narzędzi wpływa także na efektywność samej pracy na budowie, a to z kolei przekłada się na jej szybsze efekty. To z pewnością jedna z najkorzystniejszych zmian, jakie nastąpiły w ciągu minionych kilku lat.

 

Proptech i architektura wellness

Cyfrowa rewolucja przejawia się na rynku nieruchomości m.in. w architekturze wellness. Nowoczesne budynki projektowane i budowane są w taki sposób, aby sprzyjać zdrowiu fizycznemu oraz psychicznemu użytkowników, a ponadto – jeszcze bardziej ułatwiać wykonywanie codziennych czynności. Już na etapie tworzenia projektu wykorzystuje się nowoczesne cyfrowe technologie. Inteligentne, zintegrowane systemy zarządzania budynkiem wykorzystywane są w nowym budownictwie coraz częściej – obecnie stanowią nowoczesne rozwiązanie, którego poszukują klienci z pokolenia Z, a za chwilę mogą stać się już czymś całkowicie powszechnym.

Symfonia + Develogic

Kompleksowe rozwiązanie wspierające deweloperów i firmy budowlane w procesie realizacji inwestycji

Strategia omnichannel a rynek nieruchomości

Coraz więcej przedsiębiorstw działających na rynku nieruchomości decyduje się na sprzedaż wielokanałową, czyli tzw. omnichannel. Strategia ta zakłada wykorzystanie wszystkich dostępnych kanałów marketingowych w celu dotarcia do klientów. Dzięki niej deweloperzy
i firmy budowlane wyróżniają się one na tle konkurencji, pozyskują nowych klientów i są
w stanie utrzymać dobrą relację na linii klient-sprzedawca. Sprzedaż wielokanałowa
i stosowanie inteligentnych technologii to pewnego rodzaju odpowiedź na cyfryzację i krok
w stronę najemców oraz kupujących nieruchomości.

Na pytanie „Czy rynek nieruchomości jest gotowy na rewolucję cyfrową?” nie da się odpowiedzieć w sposób jednoznaczny. Jedno jest pewne – rewolucja ta już dzieje się na naszych oczach, a deweloperzy, inwestorzy i klienci czerpią z niej wiele korzyści. Pozostaje nam obserwować sytuację na rynku i czekać na jej dalszy rozwój.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *