Długość czytania:
Systemy CRM to rozwiązania stosowane obecnie w wielu branżach – m.in. budowlanej. Ich wdrożenie niesie za sobą wiele korzyści dla przedsiębiorstwa i znacząco ułatwia kontakt z inwestorami czy samo zarządzanie pracami. W jaki sposób można wykorzystać CRM w branży budowlanej?
System CRM – co to takiego?
Nazwa CRM pochodzi od angielskiego wyrażenia Customer Relationship Management. System CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem, stanowiące swojego rodzaju bazę danych wszystkich kontrahentów, inwestorów czy partnerów. Narzędzie wspomaga zarówno pozyskiwanie, jak i samą obsługę klienta, włącznie z analizą jego potrzeb oraz obsługą posprzedażową. Dzięki zaawansowanym funkcjom systemu komunikacja jest wyjątkowo łatwa i szybka, a to z kolei przekłada się na warunki współpracy. Wykorzystywanie systemu CRM może znacząco wpłynąć na wizerunek danej firmy budowlanej i ułatwić codzienną pracę wielu jej działom – automatyzuje ono wiele firmowych procesów. Oprogramowanie może zostać wdrożone w jednym z trzech modeli – chmurowym, lokalnym lub hybrydowym.
Symfonia + Develogic
Kompleksowe rozwiązanie wspierające deweloperów i firmy budowlane w procesie realizacji inwestycji
Bieżący kontakt z kontrahentami
Systemy CRM w branży budowlanej służą przede wszystkim do komunikacji z klientami – wewnętrznej oraz zewnętrznej. Dzięki niej relacje na linii firma-kontrahent są jeszcze lepsze, a to wpływa na sam wizerunek przedsiębiorstwa. Ma ono ponadto stały dostęp do całej historii współprac oraz do niezbędnych danych klientów. Oprogramowanie wspiera także planowanie sprzedaży i działań marketingowych.
Nadzorowanie prac budowlanych
Rozbudowane, zaawansowane systemy CRM umożliwiają także bieżące kontrolowanie postępów prac. Nie ma wówczas potrzeby każdorazowej wizyty na placu budowy – wszystkie najważniejsze dane znajdują się w jednym miejscu w systemie. Oprogramowanie CRM pozwala również na wygodne analizowanie danych, a to z kolei daje jasny obraz na temat aktualnej sytuacji w firmie i na terenach budowy.
Przeczytaj także: Jak oprogramowanie może pomóc zaoszczędzić czas i pieniądze w branży budowlanej i deweloperskiej?
Organizacja firmowej dokumentacji
System CRM to skuteczny sposób na uporządkowanie firmowej dokumentacji. Znajduje się ona w jednym miejscu, dzięki czemu odszukanie konkretnego dokumentu nie zajmuje wiele czasu i nie wymaga przeszukiwania dziesiątek teczek oraz szuflad. Co więcej, dostęp do dokumentacji mają wyłącznie osoby uprawnione. Oprogramowanie pozwala gromadzić wszelkiego rodzaju umowy, faktury, rachunki czy sprawozdania.
Szybkie wykrywanie ewentualnych błędów
Korzystając z systemu CRM, firma budowlana ma stałą kontrolę nad aktualnymi współpracami i postępem prac. Umożliwia to niemal natychmiastowe wykrywanie ewentualnych błędów i problemów, dzięki czemu możliwa jest szybka reakcja i wdrożenie odpowiednich kroków. To z kolei umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
Oprogramowania CRM są zazwyczaj kompatybilne z innymi narzędziami i aplikacjami, co jeszcze bardziej ułatwia zarządzanie relacjami z klientami oraz samymi projektami. To innowacyjne rozwiązanie, które przynosi firmom z branży budowlanej – i nie tylko – wiele korzyści.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy