Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak pozyskiwać nowych klientów w biurach rachunkowych?

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

24 kwietnia 2024

Na współpracę z biurem rachunkowym decyduje się w Polsce wielu przedsiębiorców – zarówno większych, jak i mniejszych. W jaki sposób pozyskiwać nowych klientów i budować z nimi trwałe relacje? Co oprócz reklamy biura rachunkowego warto uwzględnić w strategii marketingowej? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym poradniku!

 

Spis treści:
Pozyskanie nowego klienta – dlaczego to takie ważne?
Jak pozyskiwać nowych klientów do biura rachunkowego – 5 skutecznych metod
Jak przyciągnąć nowych klientów do swojego biura rachunkowego – podsumowanie

Pozyskanie nowego klienta – dlaczego to takie ważne?

Zwiększanie bazy klientów to jeden z najlepszych sposobów na rozwój biznesu. Ta zasada dotyczy także biur rachunkowych. Warto jednak pamiętać, że nowi kontrahenci to nie tylko źródło dodatkowych przychodów. To właśnie oni, poprzez zgłaszanie swoich potrzeb i oczekiwań, pozwalają firmom się rozwijać i budować swoją konkurencyjność na rynku. Dzięki temu biuro rachunkowe może poszerzać i doskonalić swoją ofertę tak, by jeszcze lepiej spełniała ona wymagania klientów. To z kolei stanowi fundament do budowania trwałych relacji.

Pozyskiwanie nowych klientów staje się jednak coraz trudniejsze, o czym często przekonują się właściciele biur rachunkowych. Choć outsourcing usług księgowych cieszy się dużą popularnością, także w segmencie mikro- i małych przedsiębiorstw, to jednak konkurencja na rynku jest dziś ogromna. Z szacunków GUS wynika, że w Polsce działa obecnie ponad 70 tys. biur rachunkowych, wśród których spora część oferuje swoje usługi także w modelu online. Takie podmioty, dzięki wykorzystaniu rozwiązań cyfrowych, są w stanie obsługiwać klientów także spoza swojego regionu.

Jak pozyskiwać nowych klientów do biura rachunkowego – 7 skutecznych metod

Prowadzisz biuro rachunkowe i zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów? Przychodzimy z pomocą! Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym uda Ci się zwiększyć konkurencyjność oraz przyciągnąć przedsiębiorców, którzy zdecydują się nawiązać stałą współpracę.

 

Udział w eventach, targach i konferencjach

Jednym z najłatwiejszych sposobów, aby biuro zostało zauważone przez nowe osoby, jest udział w różnego rodzaju targach i konferencjach. Ważne, aby były to wydarzenia, na których pojawiają się potencjalni klienci. Równie dobre efekty może przynieść samodzielne organizowanie spotkań i warsztatów. Wszystko to pozwala dotrzeć do nowych osób, które mogą być zainteresowane nawiązaniem współpracy.

 

Stały kontakt z obecnymi klientami

Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient to najlepsza reklama biura rachunkowego. Właśnie dlatego, aby pozyskać nowych kontrahentów, warto zadbać także o relacje z tymi obecnymi. Bieżący kontakt oraz szybka pomoc w razie ewentualnych problemów wpływają na zadowolenie i lojalność klientów. Utrzymywanie dobrych kontaktów z osobami, które już korzystają z usług biura, to szansa na rekomendacje – a stąd już prosta droga do powitania nowych osób. Przedsiębiorców, którzy współpracują z biurem od jakiegoś czasu, warto poprosić o pozostawienie opinii na temat współpracy – np. w Google Moja Firma. Można wykorzystać je później również na stronie internetowej biura.

Wypróbuj Symfonia eBiuro za darmo!

Masz na to aż 45 dni!

Odpowiedni marketing internetowy

Ważnym krokiem podczas pozyskiwania klientów w biurach rachunkowych jest również dobry marketing internetowy. Firmy posiadające stronę internetową pełną merytorycznych treści cieszą się większym zainteresowaniem niż te, które takiej nie posiadają. Potencjalnych klientów może przyciągnąć również firmowy blog z treściami z zakresu księgowości i rachunkowości, a także aktywność w mediach społecznościowych. Warto pamiętać także o założeniu wizytówki biura rachunkowego w Google. To dobry i – co najważniejsze – darmowy sposób na zwiększenie widoczności biura w wyszukiwarce. Chcąc zadbać o skuteczną promocję w sieci, warto postawić też na reklamę w branżowych serwisach czy skorzystać z GoogleAds lub innych podobnych narzędzi.

 

Duży zakres usług

Przedsiębiorcy i inni klienci poszukują biur rachunkowych, które mają im do zaoferowania coś więcej niż zarządzanie firmową księgowością. Duże znaczenie może mieć dla nich współpraca z doradcą podatkowym czy radcą prawnym. Aby pozyskać nowych klientów i nawiązać z nimi długofalowe relacje, warto więc rozważyć rozszerzenie usług biura.

 

Potwierdzone kwalifikacje

Wybierając biuro rachunkowe do dłuższej współpracy, potencjalni klienci zwracają uwagę na wykwalifikowanie oraz doświadczenie personelu. Dobrze więc jeśli podczas osobistej wizyty lub w trakcie przeglądania strony internetowej mogą oni zobaczyć certyfikaty poszczególnych pracowników biura. Warto powiesić je na ścianach w siedzibie i umieścić na witrynie internetowej – tak, aby każda osoba zainteresowana usługami mogła się z nimi zapoznać.  Zaświadczenia, certyfikaty i dyplomy to dla wielu osób potwierdzenie profesjonalizmu oraz wysokiej jakości usług.

 

Przejście na elektroniczny obieg dokumentów

Obecnie znacznie większym zainteresowaniem cieszą się biura rachunkowe, które stawiają na elektroniczny obieg dokumentów. Rezygnacja z papierowej dokumentacji wiąże się zarówno z przyspieszeniem wielu procesów, jak i z mniejszą liczbą błędów w prowadzonej dokumentacji. Znaczenie ma również korzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, dzięki którym codzienny kontakt jest znacznie szybszy i wygodniejszy. Zdalna księgowość i komunikacja przy użyciu takich narzędzi jak WhatsApp, Messenger czy poczta e-mail to duży wyróżnik na tle konkurencyjnych biur.

 Przeczytaj także: E-faktura w Europie. Pozytywne i negatywne skutki wprowadzenia – Symfonia 

 

Gwarancja bezpieczeństwa dokumentów

Dla klientów biur rachunkowych bardzo duże znaczenie ma kwestia bezpieczeństwa ich dokumentacji. Dobre biura rachunkowe zapewniają maksymalną ochronę przechowywanych danych – np. w elektronicznej chmurze, która szyfruje dokumenty i ogranicza dostęp nieuprawnionych osób. Dokumentacja jest wówczas skutecznie zabezpieczona również przed uszkodzeniem lub utratą. Warto zatem rozważyć wdrożenie rozwiązania chmurowego, które da klientom dodatkową gwarancję bezpieczeństwa.

 

Jak przyciągnąć nowych klientów do swojego biura rachunkowego– podsumowanie

Pozyskiwanie nowych klientów to długi i złożony proces, do którego warto się dobrze przygotować. Przemyśl, jakie działania możesz prowadzić, do kogo dokładnie chcesz dotrzeć oraz jakimi kanałami zamierzasz się posługiwać. Pamiętaj, że sama reklama biura rachunkowego może okazać się nieskuteczna, jeśli nie będziesz stale poszerzać swojej oferty i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom różnych grup klientów. Nie bagatelizuj również działań budujących wizerunek Twojego biura. Prowadzenie bloga czy budowanie społeczności na Facebooku to dobre sposoby na to, by wykreować image eksperta, któremu  warto zaufać.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *