Długość czytania:
Nowoczesne mobilne rozwiązania ułatwiają wykonywanie codziennych – często żmudnych – zadań, pozostawiając pracownikom działu kadr i HR więcej czasu na pracę kreatywną.
Według danych Deloitte ponad połowa firm modernizuje oprogramowanie w obszarze HR, aby dać pracownikom więcej możliwości samodzielnego korzystania z mobilnych narzędzi. [tweet]Co trzecia firma już korzysta z nowoczesnych rozwiązań, takich jak aplikacje oparte na sztucznej inteligencji.[/tweet] Na świecie wyraźnie rysuje się trend SMAC, którego nazwa pochodzi od słów Social, Mobile, Analytics i Cloud. W tym duchu powstała m.in. aplikacja Symfonia HRcloud, której zadaniem jest zwiększenie efektywności pracy działów HR.
Organizacje, które sięgają po technologie SMAC, efektywniej funkcjonują w cyfrowym świecie – i dotyczy to także działów HR. Najważniejszym rezultatem wdrażania nowych technologii jest wzrost produktywności i redukcja kosztów, ale patrząc na różne historie wdrożeń możemy stwierdzić, że korzyści jest znacznie więcej – od większego zaangażowania pracowników, przez odciążenie działów HR dzięki ułatwieniu uciążliwych i powtarzalnych operacji, po większy prestiż pracodawcy wynikający z udostępniania pracownikom wygodnych w obsłudze narzędzi. W jakich obszarach technologie oszczędzają czas i przynoszą najwięcej korzyści?
Kilkadziesiąt godzin pracy w kilkadziesiąt sekund
Współczesne technologie pozwalają udostępniać użytkownikom elastyczne środowiska do analizowania danych. Aplikacje mogą nie tylko analizować nieustrukturyzowane dane, ale także uczą się. W rezultacie dział HR może w ciągu kilkudziesięciu sekund poddać weryfikacji stos CV, co odpowiada dziennej pracy kilkunastu osób.
Cyfrowy asystent redukuje wizyty w kadrach
Jednym z wyraźnych trendów w HR jest wdrażanie rozwiązań, z których mogą korzystać sami pracownicy, przejmując odpowiedzialność za część procesów realizowanych w obszarze HR. Rozwiązania te pełnią rolę cyfrowych asystentów lub platform wymiany danych między pracownikami a HR, np. w zakresie wypełniania wniosków urlopowych, pobierania różnego rodzaju dokumentów lub po prostu pozyskiwania informacji dostępnych w dziale kadr. Zaangażowanie pracowników w system HR pozwala ograniczyć czas poświęcany na udzielanie informacji. Dodatkową korzyścią jest oszczędność związana zarówno z wprowadzaniem danych (np. wnioski urlopowe zaakceptowane przez przełożonych znajdują się od razu w systemie bez udziału pracownika działu kadr), jak i z ich przetwarzaniem (pracownik po autoryzacji w systemie może samodzielnie pobrać potrzebne mu dokumenty, materiały czy informacje – bez angażowania w to działu kadr). Ponadto dostęp do wszystkich danych kadrowo-płacowych w chmurze pozwala pracownikom działu kadr obsługiwać procesy niezależnie od miejsca i czasu.
Wsparcie pracy zdalnej
Jednym z popularniejszych trendów jest umożliwianie pracownikom pracy zdalnej. Nie byłaby ona w pełni możliwa bez rozwiązań mobilnych pozwalających na zdalne współdzielenie dokumentów, przesyłanie informacji i komunikowanie się.
Przyszłość technologii w HR – jakie inne trendy widać w tym obszarze?
- chatboty – są coraz bardziej popularnym narzędziem wspierającym rekrutację na pierwszych etapach selekcji kandydatów. Pozwalają zebrać na temat potencjalnych pracowników dodatkowe informacje i przedstawiają je w formie uporządkowanych danych, które można poddać dalszej analizie;
- platformy komunikacyjne – ich celem jest nie tylko komunikacja między pracownikami, ale także umożliwienie zdalnego uczestnictwa w procesach biznesowych, usprawnienie obiegu informacji i dokumentów oraz wsparcie w zarządzaniu wiedzą w organizacji;
- ocena nagrań wideo – sztuczna inteligencja na podstawie nagrań z rozmów kwalifikacyjnych ocenia osobowość kandydata;
- wirtualna/ rozszerzona rzeczywistość – umożliwia prowadzenie symulacji lub gier sytuacyjnych, np. spotkania z klientem, pracy w zespole. Narzędzia te stanowią dodatkowy element weryfikacji kandydatów (w procesach asessment center i rekrutacyjnych) lub są wykorzystywane do rozwoju pracowników;
- prognozowanie – za pomocą modeli predykcyjnych można przewidywać, kiedy rośnie prawdopodobieństwo, że pracownik może opuścić firmę. Te same technologie służą już dziś do typowania potencjalnych kandydatów do pracy na podstawie analizy ich aktywności w sieci – opcja bardzo przydatna w branżach, w których trudno o wykwalifikowaną kadrę.
PPK w małych firmach
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Nowe technologie od Symfonii dla HR
Symfonia HRcloud to nowoczesne, mobilne i szybkie rozwiązanie wspierające zarządzanie zasobami ludzkimi. Dzięki chmurze jest ono dostępne dla wszystkich pracowników i nie wymaga dodatkowej infrastruktury technicznej – aplikację można obsługiwać na dowolnym urządzeniu. Symfonia HRcloud poprawia efektywność zarządzania procesami w takich obszarach, jak: wnioski urlopowe, wnioski pracownicze, informacje o nieobecnościach i delegacjach, udostępnianie dokumentów z działu kadr (np. regulaminy, polityki, zalecenia itp.). Aplikacja daje też możliwość komunikacji ze współpracownikami dzięki książce kontaktowej.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy