Długość czytania:
Obsługa zamówień, wystawianie faktur, aktualizacja stanów magazynowych – to wszystko przykłady czynności, które potrafią pochłaniać mnóstwo czasu. Nie musisz jednak więcej tracić na nie swojej energii, bo dzięki automatyzacji w e-commerce, pewne procesy mogą być realizowane także bez Twojego udziału. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten poradnik i sprawdź, jak zautomatyzować swój sklep internetowy!
Na czym polega automatyzacja e-commerce?
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością realizacji wielu czynności, bo musisz zadbać o zarządzanie asortymentem, marketing, obsługę klientów i całą logistykę. Lista obowiązków rośnie wraz z liczbą zamówień. I o ile niektóre z nich faktycznie wymagają Twojego zaangażowania, jak np. rozmowa z klientem, który dzwoni z pytaniem o produkt, to na inne, jak np. wystawianie faktur, po prostu szkoda czasu.
Tu z pomocą przychodzi automatyzacja w e-commerce, czyli proces polegający na wykorzystaniu nowoczesnych technologii do wykonywania powtarzalnych zadań. Jej możliwości są ogromne, bo w sklepie internetowym zautomatyzować da się naprawdę wiele – zaczynając od realizacji zamówień, poprzez zarządzanie zapasami i cenami, aż po rozliczenie płatności. I co najważniejsze – w wielu tych obszarach pomoże Ci zaledwie jedno narzędzie – zintegrowany z platformą e-commerce program do księgowości, taki jak np. Symfonia eBiuro.
Jak zautomatyzować sklep internetowy dzięki Symfonii eBiuro?
Symfonia eBiuro dla firm to rozwiązanie stworzone z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, którzy chcą uprościć zarządzanie finansami, sprzedażą i dokumentacją. Program działa w chmurze, więc możesz z niego korzystać z dowolnego miejsca i urządzenia – w tym także aplikacji mobilnej. Oprócz funkcji związanych z obsługą faktur, pozwala także na rozliczanie płatności, prowadzenie uproszczonej księgowości, zarządzanie magazynem, a dzięki dodatkowym modułom także na obsługę kadr i płac. Dzięki możliwości integracji z platformami e-commerce może z kolei stać się wygodnym narzędziem do obsługi sprzedaży w sklepie internetowym.
Jak zautomatyzować sklep internetowy dzięki Symfonii eBiuro?
Symfonia eBiuro dla firm to rozwiązanie stworzone z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, którzy chcą uprościć zarządzanie finansami, sprzedażą i dokumentacją. Program działa w chmurze, więc możesz z niego korzystać z dowolnego miejsca i urządzenia – w tym także aplikacji mobilnej. Oprócz funkcji związanych z obsługą faktur, pozwala także na rozliczanie płatności, prowadzenie uproszczonej księgowości, zarządzanie magazynem, a dzięki dodatkowym modułom także na obsługę kadr i płac. Dzięki możliwości integracji z platformami e-commerce może z kolei stać się wygodnym narzędziem do obsługi sprzedaży w sklepie internetowym.
Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego?
Jak działa integracja Symfonii eBiuro ze sklepem internetowym?
Integracja Symfonii eBiuro z platformami sprzedaży online, takimi jak np. Apilo, Base (dawniej BaseLinker), WooCommerce czy PrestaShop, umożliwia dwukierunkową wymianę danych między sklepem a systemem księgowym. W praktyce oznacza to, że informacje na temat zamówień, płatności, klientów czy produktów nie muszą być już przenoszone ręcznie, bo są wymieniane pomiędzy programami w sposób automatyczny.
Z platformy e-commerce do Symfonii eBiuro trafiają m.in. informacje na temat:
- zamówień i produktów,
- danych klientów,
- wartość koszyka.
Symfonia eBiuro przesyła z kolei na platformę e-commerce informacje o:
- produktach dostępnych w sprzedaży,
- aktualnych cenach,
- stanach magazynowych.
Dzięki temu dane znajdujące się w obu systemach są zawsze spójne, a codzienna obsługa sprzedaży i magazynu staje się znacznie prostsza.
Przeczytaj również: Zarządzanie zamówieniami w firmie – jaki program do obsługi zamówień wybrać?
Jakie procesy w e-commerce można zautomatyzować dzięki Symfonii eBiuro?
Choć sprzedaż online kojarzy się głównie z kampaniami marketingowymi i pracą nad konwersją, to z perspektywy zarządzania e-sklepem największe wyzwania często pojawiają się po złożeniu zamówienia. To właśnie wtedy zaczynają się procesy związane z księgowością, magazynowaniem i obsługą wysyłki. Dzięki Symfonii eBiuro wiele z nich możesz zautomatyzować. Sprawdź, jak po przeprowadzeniu integracji programu księgowego z e-commerce może wyglądać proces sprzedaży w Twoim sklepie.
Generowanie faktur
Wystawianie faktur to jeden z podstawowych procesów w każdym sklepie internetowym. Obsługa pojedynczego dokumentu to kwestia kilku minut, ale jeśli dziennie przetwarzasz kilkadziesiąt zamówień, robi się z tego kilka godzin pracy. Co więcej, nietrudno tu o pomyłkę w danych klienta, nazwie produktu czy kwocie zamówienia. Dzięki integracji e-sklepu z Symfonią eBiuro nie musisz jednak przygotowywać faktur ręcznie. Po zarejestrowaniu zamówienia dane na jego temat trafiają bezpośrednio do systemu księgowego, w którym wystawisz fakturę sprzedaży z odpowiednimi informacjami o kliencie, produktach i kwotach.
Aktualizacja stanów magazynowych
Błędy w zarządzaniu magazynem mogą kosztować wiele czasu i nerwów – szczególnie, gdy klient kupi coś, czego fizycznie nie ma już na stanie. Aby uniknąć tego typu problemów, po każdym zamówieniu trzeba ręcznie odjąć dany towar z magazynu. W praktyce łatwo tu jednak o pomyłkę – szczególnie przy większym wolumenie sprzedaży. Z Symfonia eBiuro tego typu problemy możesz jednak łatwo wyeliminować. Po przeprowadzeniu integracji z platformą e-commerce dane na temat złożonego zamówienia trafią od razu do systemu księgowego. Po wygenerowaniu za jego pomocą dokumentu magazynowego do faktury, towar automatycznie schodzi ze stanu – bez konieczności zmieniania danych ręcznie. To z kolei nie tylko zapobiega sprzedaży niedostępnych produktowe, ale także znacznie ułatwia inwentaryzację.
Synchronizacja cen i asortymentu
Zmiany cen czy produktów często wiążą się z koniecznością aktualizowania tych samych danych w dwóch różnych miejscach: panelu sklepu i w systemie księgowym. Jeśli nie zostaną wprowadzone w tym samym czasie, łatwo o rozbieżności. Aby uniknąć tego typu problemów, warto zarządzać cenami z jednego miejsca. Tak działa to w przypadku Symfonii eBiuro – dzięki integracji z platformą e-commerce zmiany dokonane po stronie programu księgowego są od razu widoczne w sklepie internetowym.
Generowanie dokumentów magazynowych
Wydanie zamówienia czy przyjęcie towaru, który został np. zwrócony przez klienta, wymaga przygotowania dokumentów magazynowych. W mniejszych sklepach internetowych, gdzie procesy nie są zautomatyzowane, wystawia się je ręcznie. Przy większej licznie zamówień tak zorganizowany proces może się jednak okazać bardzo uciążliwy. Z Symfonią eBiuro może on jednak wyglądać inaczej, bo program na podstawie dokumentu księgowego (np. faktury) pozwala zarejestrować wydanie towaru i wygenerować odpowiedni dokument (np. WZ), bez potrzeby przepisywania danych ręcznie.
Automatyzacja sklepu internetowego to mniej pracy i więcej kontroli!
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością obsługi wielu procesów. Nie wszystkie zadania musisz jednak realizować samodzielnie. Wiele z nich da się łatwo zautomatyzować – bez konieczności inwestowania w drogie i trudne w obsłudze systemy. Jeśli szukasz rozwiązania, które ułatwi Ci obsługę rozliczeń w sklepie internetowym, sprawdź możliwości Symfonii eBiuro. Przejdź na stronę i rozpocznij bezpłatny 45-dniowy okres testowy.
Wypróbuj Symfonię eBiuro
Szukasz programu do fakturowania z magazynem, który ułatwi zarządzanie sklepem internetowym? Odwiedź stronę Symfonii eBiuro i skorzystaj z bezpłatnego 45-dniowego okresu próbnego – bez zobowiązań.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy