Długość czytania:
Dlaczego informacja jest ważna w e-commerce?
Walka o klientów w sieci trwa, jej orężem są nie tylko ceny, jakość produktów, dodatkowe usługi (jak wydłużone gwarancje, dodatkowy serwis) czy czas dostawy. Poza najwyższej jakości obsługą w korzystnej cenie klienci oczekują od dostawców także rzetelnych informacji.
Mówimy tutaj nie tylko o zamieszczaniu wszelkich niezbędnych i wymaganych prawem informacji odnośnie do polityki dotyczącej danych osobowych czy informacji o prawie do odstąpienia od umowy.
Symfonia ERP Handel – sprzedaż i e-commerce w jednym miejscu!Nie chodzi też tylko o informację dotyczącą samego towaru. Dzisiaj nie wystarczy już wystawić produkt w sklepie internetowym, podać cenę i liczyć na zyski. Klienci oczekują m.in. rozbudowanych informacji o pochodzeniu surowców, z jakich został wyprodukowany towar. W przypadku sklepów oferujących asortyment spożywczy ważne jest podawanie składu produktów oraz określenie producenta. Oczekiwania konsumentów dotyczą także takich kwestii, jak to, czy dany towar został wyprodukowany bądź nabyty zgodnie z etycznymi zasadami (fair trade) lub czy np. w procesie produkcji nie stosowano testów na zwierzętach bądź nie pochodzi on z pracy przymusowej.
Jak założyć własny sklep internetowy?
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Możesz oferować znakomity produkt lub usługę w niezwykle atrakcyjnej cenie, ale niewiele wskórasz, jeżeli realizujesz źle przemyślaną strategię komunikacyjną. Sprawdź, jaki rodzaj komunikatów jest najbardziej skuteczny – czy nieustanne przypominanie klientom o ich bolączkach i kłopotach? Zalewanie ich nieustannymi przekazami sprzedażowymi i promocjami? Czy może przypominanie, w jaki sposób Twój produkt pomoże im w rozwiązywaniu ich problemów? W tym celu wracaj do opracowanych modeli person, by upewniać się, że Twoja komunikacja podąża właściwymi torami.
Być może znalazłeś grupę docelową, której jeszcze nikt nie oferował takiego produktu? Być może jesteś w stanie zaproponować nowe, atrakcyjne sposoby finansowania zakupu? Co poza sprzedażą dasz swoim klientom? Wsparcie merytoryczne (zdalne bądź osobiste), materiały edukacyjne lub instruktażowe, poradniki, dostęp do bazy wiedzy? Przeprowadź burze mózgów w swoim zespole, by wyłuskać wartości dodane, dzięki którym Twoja oferta będzie bardziej atrakcyjna od konkurencji.
Znajdź ofertę na oprogramowanie Symfonia ERP HandelJeżeli oferujesz towary lub usługi podobne do tych od innych dostawców, musisz mieć świadomość, że sama obecność online nie wystarczy. Musisz się wyróżnić i pokazać, że Twoja oferta jest atrakcyjna (cenowo, wizualnie, konkurencyjna pod względem szybkości dostawy).
Konsument, gdy już obejrzał witrynę, oczekuje zwięzłych i wyczerpujących informacji na temat oferty. Podobnie jak w tradycyjnym sklepie – gdy jest zainteresowany, wejdzie do środka i zapyta o konkretną rzecz. Jeżeli informacje, które znajdują się w opisie towaru nie są dla niego wystarczające, zada pytanie poprzez komunikator (chat), formularz kontaktowy, e-mail bądź przez social media. Już niemal połowa klientów e-commerce oczekuje, że dostawca udzieli im wyczerpujących informacji poprzez kanały społecznościowe w czasie nie dłuższym niż 60 minut. Musisz być więc przygotowany na konieczność udzielania rzetelnych odpowiedzi na pytania klientów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Ponadto warto też mieć na uwadze, że jeżeli powtarzają się pytania na temat tych samych elementów oferty, być może warto uzupełnić opisy w Twoim sklepie internetowym. Nie wystarczy wiec uruchomić e-sklep i czekać na zyski. Trzeba nieustannie trzymać rękę na pulsie i stale być gotowym do odpowiadania na sygnały płynące ze strony potencjalnych nabywców. O ile jednak w tradycyjnym sklepie sprzedawca po skończeniu dnia pracy może po prostu zamknąć kasę, drzwi i zwyczajnie zakończyć prace, to w przypadku sklepu online dzień pracy trwa właśnie przez całą dobę. Klienci oczekują, że sklep internetowy nigdy się nie zamyka, mogą z niego korzystać o każdej porze dnia i nocy. I być może nie oczekują odpowiedzi na każde pytanie o 3 nad ranem, ale możesz się spodziewać, że w standardowych godzinach pracy już tak.
Sprzedaż w Internecie to nie tylko posiadanie ładnej witryny e-sklepu, profesjonalnie wyeksponowanych i opisanych towarów i łatwość dokonania zamówienia. Dla współczesnych konsumentów niezwykle istotne są dwie kwestie związane z logistyką magazynową sprzedawanych towarów. Po pierwsze, chcą mieć pewność, że towar pokazywany w e-sklepie na pewno będzie dostępny po zamówieniu. Nikt nie lubi po złożeniu zamówienia otrzymywać informacji o konieczności wydłużonego oczekiwania z powodu braku towaru w magazynie. Po drugie, konsumenci docenią sprawnie zarządzany proces wysyłkowy wraz z bieżącym podawaniem informacji o statusie wysyłki.
Symfonia ERP Handel – optymalny program do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynemAby móc zapewnić klientom satysfakcjonujący poziom obsługi w dwóch wyżej opisanych przypadkach, najlepiej, by Twój e-sklep był zintegrowany z oprogramowaniem sprzedażowym oraz magazynowym, a także z systemem wysyłkowym (np. firmy kurierskiej). Taka integracja będzie oznaczała, że będziesz miał cały proces sprzedaży online pod kontrolą, dzięki temu, że wszystkie informacje sprzedażowe, magazynowe, wysyłkowe będą zgromadzone w jednym miejscu. O wiele łatwiej jest spójnie zarządzać transakcjami w sieci, gdy nie musisz poświęcać czasu i uwagi choćby na sprawdzanie stanów magazynowych czy komunikowanie klientom opóźnień związanych z aktualnym brakiem zamówionych towarów. Wyjątkowo korzystna jest sytuacja, gdy możesz zarządzać całym swoim obszarem handlowym (łącznie z e-commerce, logistyką, magazynem, fakturowaniem itd.) za pomocą jednego systemu ERP. Dzięki temu masz pod ręką zawsze aktualne i spójne dane, nie tracisz czasu na ręczne przepisywanie informacji z jednej aplikacji do drugiej, eliminujesz ryzyko kosztownych pomyłek, a przy tym możesz zaoferować klientom najwyższy poziom usług.
Sprzedaż towarów bądź usług w Internecie nie może ograniczać się jedynie do zaprezentowania i sfinalizowania swojej oferty. Na poszczególnych etapach decyzji a później transakcji klienci oczekują pełnej specyfikacji techniczno-użytkowej oraz informacji, na jakim etapie jest realizacja transakcji. Dostarczając im pełnię informacji o produkcie, sposobach jego wykorzystania, a następnie o każdym z procesów dostępności i wysyłki – znacznie zwiększasz szanse na pozytywne doświadczenie, które w przyszłości może zaowocować powrotem klienta do Twojego e-sklepu.
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy