Długość czytania:
Jak sprawdza się wdrażanie rozwiązań chmurowych w biurze rachunkowym, które działając w małej miejscowości, obsługuje kilkuset klientów, w tym dużej mierze mikroprzedsiębiorców? Rozmawiamy o tym z właścicielką firmy, Magdaleną Łozińską, która od kilkunastu lat korzysta w pracy z programów Symfonii.
Biuro Rachunkowe Łozińska działa od wielu lat w Prószkowie w województwie opolskim, zajmując się usługami finansowymi oraz doradztwem rachunkowym i księgowym. Większość klientów firmy prowadzi głównie działalność rolniczą i są w różnym stopniu zaawansowania w korzystaniu z nowych technologii. Właścicielka firmy podkreśla, że zdecydowała się kilka miesięcy temu na pilotażowe wprowadzenie rozwiązania Symfonia eBiuro, gdyż już wcześniej, po wprowadzeniu JPK, pomagała klientom przestawiać się na cyfrowe rozwiązania księgowe. Strategią działania Biura Rachunkowego Łozińska jest maksymalnie indywidualne podejście do klientów, dbałość o rozwój i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, w tym obecnie rozwiązań chmurowych.
Korzyści z wyboru oprogramowania Symfonia eBiuro
Magdalena Łozińska zdecydowała się na wdrożenie rozwiązanie Symfonia eBiuro w marcu 2023 roku. Początkowo z grupą chętnych klientów, którym dodatkowo umożliwiła dostęp do platformy. Szybko doceniła, że niezależnie od miejsca łatwo może mieć dostęp do wszystkich dokumentów. Także klienci zaczęli zauważać, że samodzielnie mogą wykonać zdalnie wiele czynności, wystawiać faktury, nie muszą ich wozić ani wysyłać, a w razie potrzeby pracownicy biura rachunkowego dokonują korekt. To ułatwiło im wiele spraw. Szczególnie otwarte jest młodsze pokolenie przedsiębiorców, które docenia łatwość i prostotę współpracy z biurem rachunkowym. To wszystko, jak zauważa właścicielka firmy, wpłynęło niejednokrotnie na wybór przez klientów jej biura rachunkowego a nie konkurencji.
Przewodnik po KSeF dla biur rachunkowych
Pobierz bezpłatny poradnik o KSeF dla biur rachunkowych
Wypełnij poniższy formularz, aby pobrać e-book
O pierwszych doświadczeniach po wdrożeniu usługi chmurowej tak mówi właścicielka Biura Rachunkowego Łozińska:
Testowaliśmy rozwiązanie chmurowe wspólnie z grupą naszych klientów. Chętni otrzymali ode mnie dostęp do swoich kont lub wdrożyli w swoich firmach oprogramowanie Symfonii. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą teraz wykonać wiele czynności samodzielnie np. wystawić fakturę, dodawać skany dokumentów kosztowych, a nawet monitorować płatności i przeglądać rozliczenia. Bardzo szybko okazało się, że możliwość sprawdzania i poprawiania dokumentów na bieżąco i kontakt między księgową a przedsiębiorcą to wielkie udogodnienie oraz oszczędność czasu i pieniędzy. Ponadto wszystkie niezbędne dane znajdują się w jednym miejscu, i co bardzo ważne, są skutecznie chronione przed zniszczeniem, zgubieniem czy też przed dostępem niepowołanych osób, zaś regularne aktualizacje systemu dają dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Zniknęła również konieczność drukowania dokumentów i osobistego ich dostarczania. Wszystkie ważne kwestie, o których wspomniałam, sprawiły, że po 2-3 miesiącach stosowania rozwiązań chmurowych mogę śmiało powiedzieć, że program spełnia oczekiwania klientów.
Obecnie Biuro Rachunkowe Łozińska korzysta z najwyższego pakietu Symfonia eBiuro, w tym z modułów:
- Symfonia Start 2.0 Faktura
- Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość
- Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż
- Symfonia Finanse i Księgowość
- Symfonia Handel i Środki Trwałe
Jedną z zalet wykorzystywania coraz bardziej zaawansowanych cyfrowo rozwiązań jest to, że obecnie biuro rachunkowe może pozyskiwać i obsługiwać klientów z całej Polski, oferując swoje doświadczenia szczególnie w branży rolniczej.
Wypróbuj Symfonia eBiuro za darmo!
Masz na to aż 45 dni!
Przygotowanie do KSeF, czyli plan przeniesienia wszystkich księgowań do chmury
Obecnie, kilka miesięcy po wdrożeniu, z rozwiązania chmurowego Symfonia eBiuro korzysta około 30 klientów Biura Rachunkowego Łozińska. Proces zmian jest w toku. Ze względu na to, że część klientów biura nadal operuje papierowymi fakturami, działania są prowadzone dwutorowo. Utrzymywane jest oprogramowanie desktopowe, a przejście do chmury biuro zdecydowało się rozłożyć w czasie. Zgodnie z założeniami już od początku 2024 roku tych klientów obsługiwanych dzięki rozwiązaniu chmurowemu ma być blisko 200, czyli wszyscy korzystający dotąd z Symfonia Mała Księgowość. W ten sposób Biuro Rachunkowe Łozińska przygotowuje swoich klientów na moment, gdy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.
Przeczytaj także: Jak reklamować biuro rachunkowe w internecie (symfonia.pl)
Oprogramowanie Symfonia eBiuro jest kompatybilne z nowym systemem administracji podatkowej, a praca na rozwiązaniach chmurowych już teraz ułatwi dostosowanie się do prawnych regulacji w przyszłości.
Trzeba iść z duchem czasu i prowadzić nowoczesną księgowość. Rozwiązania, jakie daje Symfonia eBiuro w chmurze, pomagają przedsiębiorcom prowadzić biznes, dają możliwość nieograniczonego dostępu do niezbędnych funkcjonalności oraz do dokumentów i danych oraz ułatwiają bieżący kontakt księgowych z klientem – mówi pani Magdalena Łozińska i dodaje: Jestem zadowolona z decyzji o przejściu z oprogramowania desktopowego do chmury. Mogę nawet powiedzieć, że stałam się orędowniczką rozwiązań chmurowych i rekomenduję to rozwiązanie moim klientom.
Magdalena Łozińska zauważa też dodatkowe korzyści z korzystania z Symfonia eBiuro. Obecnie jadąc do klienta może korzystać z urządzenia mobilnego, wykorzystać smartfon i szybko sprawdzić z klientem wyniki finansowe, dokumenty. Nie musi podróżować z laptopem, szukać sieci wifi, podłączać się i zdalnie komunikować się z programami. To jest ogromne ułatwienie, ale też korzyść wizerunkowa, gdyż biuro rachunkowe postrzegane jest przez klientów jako bardzo nowoczesne. Symfonia eBiuro wyposażone jest też w system powiadomień, wysyła informacje o zadaniach i połączenie go z kalendarzem znacznie ułatwia pracę przy dużej liczbie klientów.
Wdrożenie rozwiązań chmurowych w biurze rachunkowym – wygoda dla pracowników biur i ich klientów
Rozwiązania chmurowe w księgowości zapewniają wiele korzyści – to ogromna wygoda dla biur rachunkowych i klientów. Największą zaletą oprogramowania w chmurze jest stały dostęp do danych finansowych i dokumentów księgowych bez względu na miejsce i czas. Zniknęły ograniczenia lokalizacyjne. W każdej chwili uprawnieni użytkownicy mają wgląd w dokumenty, co ułatwia i przyspiesza pracę. Dostępność programu online daje możliwość wystawiania i księgowania faktur, wprowadzania korekt, generowania deklaracji, wysyłania JPK_V7 czy otrzymywania potwierdzeń UPO. Klient ma podgląd tworzonych dokumentów w czasie rzeczywistym.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy