Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Zawieranie umów w ramach PPK – jak robić to prawidłowo?

Rafał Szwabo

Rafał Szwabo

Dyrektor ds. Planów Emerytalnych w TFI Allianz Polska SA

Długość czytania:

10 stycznia 2020

W ramach PPK zawierane są dwie umowy: umowa o zarządzanie PPK (zawierana między pracodawcą a instytucją finansową) oraz umowa o prowadzenie PPK (zawierana między uczestnikiem PPK, w imieniu którego działa pracodawca, a instytucją finansową). Projekty obydwu powyższych wzorów umów, każdego z usługodawców PPK, są dostępne na portalu www.mojeppk.pl. Pracodawca nie musi samodzielnie przygotowywać tych umów.

Umowa o zarządzanie PPK w postaci elektronicznej

Ustawodawca celem ułatwienia procesu zawierania umów o zarządzanie PPK przewidział, że umowa o zarządzanie PPK będzie zawierana w postaci elektronicznej. W prakty­ce może to na przykład przybrać formę wypełnienia danymi aplikacji internetowej lub wydrukowania, podpisa­nia, a następnie przesłania drogą poczty elektronicznej skanów umowy. W praktyce dopuszczalne też powinno być zawierane umów o zarządzanie PPK na piśmie, z tym, że podmioty zatrudniające powinny pamiętać o obowiązu­jących je terminach.

Sprawdź czy Twoja firma jest w pełni przygotowana do wdrożenia PPK: POBIERZ CHECKLISTĘ

Co z tym PPK? - Pracownicze Plany Kapitałowe

Zawarcie umowy o prowadzenie PPK i zapisanie uczestników

Natomiast forma zawarcia umowy o prowadzenie PPK nie została określona w przepisach. Z uwagi na fakt, że ma ona kluczowe znaczenie dla powstania obowiązku nali­czania wpłat, rekomendowanym jest zawieranie jej na piśmie, a kluczowe znaczenie ma załącznik do tej umowy – lista uczestników PPK wraz z ich danymi.

 

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowany kolejny artykuł:

Więcej na ten temat:

ERP – co to jest i do czego służy takie oprogramowanie?

ERP – co to jest i do czego służy takie oprogramowanie?

Polskie przedsiębiorstwa mierzące się z wyzwaniami związanymi z transformacją cyfrową coraz chętniej decydują się na wdrożenie systemów ERP. Okazuje się, że oprogramowanie, które jeszcze do niedawna było kojarzone z dużymi korporacjami i sporymi wydatkami, jest coraz bardziej dostępne cenowo także dla małych i średnich firm. I właśnie sektor MŚP może wiele zyskać, korzystając z nowoczesnego oprogramowania ERP. Czym jest ERP, do czego służy i czy rzeczywiście jest to skomplikowany system?

Strategia biznesowa firmy krok po kroku – przewodnik dla przedsiębiorców

Strategia biznesowa firmy krok po kroku – przewodnik dla przedsiębiorców

Jak stworzyć strategię biznesową, która pomoże Ci przetrwać trudne czasy, takie jak wybuch epidemii koronawirusa (COVID-19) lub okres przejściowy? Jak osiągnąć swoje cele? Najważniejsze, by nie panikować i mieć plan. Przeczytaj ten artykuł, aby uzyskać wskazówki dotyczące tworzenia strategii biznesowej.

Powiązane kategorie

Planowanie
długoterminowe

Planowanie
globalne

Procesy
biznesowe

Zgodność
z prawem

Słownik Symfonii

Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik