Długość czytania:
W ramach PPK zawierane są dwie umowy: umowa o zarządzanie PPK (zawierana między pracodawcą a instytucją finansową) oraz umowa o prowadzenie PPK (zawierana między uczestnikiem PPK, w imieniu którego działa pracodawca, a instytucją finansową). Projekty obydwu powyższych wzorów umów, każdego z usługodawców PPK, są dostępne na portalu www.mojeppk.pl. Pracodawca nie musi samodzielnie przygotowywać tych umów.
Umowa o zarządzanie PPK w postaci elektronicznej
Ustawodawca celem ułatwienia procesu zawierania umów o zarządzanie PPK przewidział, że umowa o zarządzanie PPK będzie zawierana w postaci elektronicznej. W praktyce może to na przykład przybrać formę wypełnienia danymi aplikacji internetowej lub wydrukowania, podpisania, a następnie przesłania drogą poczty elektronicznej skanów umowy. W praktyce dopuszczalne też powinno być zawierane umów o zarządzanie PPK na piśmie, z tym, że podmioty zatrudniające powinny pamiętać o obowiązujących je terminach.
Sprawdź czy Twoja firma jest w pełni przygotowana do wdrożenia PPK: POBIERZ CHECKLISTĘ
Co z tym PPK? - Pracownicze Plany Kapitałowe
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Zawarcie umowy o prowadzenie PPK i zapisanie uczestników
Natomiast forma zawarcia umowy o prowadzenie PPK nie została określona w przepisach. Z uwagi na fakt, że ma ona kluczowe znaczenie dla powstania obowiązku naliczania wpłat, rekomendowanym jest zawieranie jej na piśmie, a kluczowe znaczenie ma załącznik do tej umowy – lista uczestników PPK wraz z ich danymi.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy