Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Symfonia Mobilny Handel – nowa jakość wsparcia technologicznego dla producenta materiałów budowlanych

Magdalena Marzec

Magdalena Marzec

Communications & Content Marketing Specialist

Długość czytania:

16 maja 2024

Zapewnienie wysokiego standardu obsługi klientów jest możliwe także wtedy, gdy sieć sprzedaży działa w modelu rozproszonym. Najlepszym dowodem na poparcie tej tezy jest firma Czamaninek. Dzięki rozbudowaniu systemu Symfonia Handel o aplikację Symfonia Mobilny Handel spółka zyskała zaawansowane narzędzie, wspomagające procesy ofertowania oraz zarządzania zamówieniami. Chcesz dowiedzieć się więcej?  Przeczytaj nasze case study i sprawdź, jak rozwiązania od Symfonii pozwoliły firmie Czamaninek zwiększyć efektywność pracy biura stacjonarnego i handlowców regionalnych.

Profil klienta

Czamaninek to przedsiębiorstwo, które z niewielkiego składu budowlanego w przeciągu zaledwie kilkunastu lat przekształciło się w czołowego polskiego producenta keramzytowych materiałów budowlanych. Dziś firma dysponuje innowacyjną, w pełni zautomatyzowaną linią produkcyjną, wykorzystując nowoczesne technologie i stałą współpracę z biurem inżynierów budownictwa, Czamaninek produkuje wysokiej jakości materiały do budowy na bazie keramzytu. Infrastrukturę przedsiębiorstwa tworzy także nowoczesna flota aut ciężarowych, co umożliwia sprawny rozładunek dostarczanego towaru.  W ofercie spółki znaleźć można m.in.  systemy fundamentowe  i ścienne, nadproża, stropy, systemy kominowe, a także zaprawy klejowe czy nawet materiały dociepleniowe.

Wyzwanie: usprawnić procesy ofertowania i zarządzania zamówieniami

Dynamiczny rozwój firmy Czamaninek na krajowym rynku stwarzał wiele wyzwań, z których część dotyczyła bezpośrednio procesów związanych z obsługą klientów. Dotychczasowe rozwiązania okazywały się bowiem nieefektywne i nie pozwalały na szybkie przetwarzanie zamówień, przeglądanie  danych czy generowanie raportów. Sprawę komplikował również fakt, że sieć sprzedaży w firmie Czamaninek działała w modelu rozproszonym. Za dystrybucję produktów odpowiadało bowiem 6 dyrektorów regionalnych obsługujących klientów w całej Polsce.

Zależało nam przede wszystkim na zwiększeniu płynności pracy biura stacjonarnego i handlowców regionalnych. Było to kluczowe dla dalszego rozwoju spółki. Dotychczasowy schemat obsługi zamówień, wymagał przesyłania danych drogą mailową pomiędzy BOK i pracownikami działu sprzedaży.  Nie pozwalał również na automatyzację rutynowych czynności, które pracownikom naszej firmy zajmowały dużo czasu. – wyjaśnia Pani Monika Olejniczak, specjalista ds. księgowych z firmy Czamaninek.

Zarząd spółki Czamaninek nieustannie dąży do rozwoju i jakości oferowanych materiałów. Przyjęte na najbliższe lata plany rozwoju firmy zaowocowały potrzebą wprowadzenia zmian w obszarze zarządzania sprzedażą. W spółce Czamaninek zaczęto wraz z tym poszukiwać systemu  do ofertowania klientów i zbierania zamówień w terenie.

Nowe rozwiązanie miało pozwalać przede wszystkim na:

  • skrócenie czasu przetwarzania zamówień,
  • zapewnienie dostępu do danych i historii negocjacji,
  • generowanie raportów handlowych.

Symfonia ERP Handel

Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami

Wdrożenie aplikacji Symfonia Mobilny Handel w firmie Czamaninek

Firma Czamaninek od 2008 roku do obsługi zamówień wykorzystywała program Symfonia Handel.

Zależało nam na znalezieniu rozwiązania, które będzie sprawne w obsłudze, kompatybilne z wykorzystywanymi w naszej firmie programami i aplikacjami, a także zaoferuje szeroki zakres funkcjonalności” –  komentuje Pani Monika Olejniczak, specjalista ds. księgowych z firmy Czamaninek.

Za radą partnera Symfonii, firmy MORE IT, spółka postanowiła rozbudować swój system ERP o narzędzie dla reprezentantów handlowych. W ten sposób rozpoczęto wdrażanie aplikacji Symfonia Mobilny Handel.

Ze względu na specyfikę procesów handlowych w firmie Czamaninek konieczne okazało się  dostosowanie aplikacji Symfonia Mobilny Handel do konkretnych potrzeb klienta. Aby było to możliwe, przeprowadziliśmy konsultacje, podczas których uważnie wysłuchaliśmy oczekiwań dotyczących funkcjonalności nowych rozwiązań. Znając potrzeby klienta mogliśmy rozpocząć prace nad modyfikacją systemu. Finalnie program został skastomizowany tak, aby jego obsługa była płynna i bezproblemowa, z uwzględnieniem specyfiki pracy całego zespołu firmy.  – wyjaśnia Tomasz Kozłowski, kierownik produktów mobilnych w Symfonii.

W wyniku współpracy zespołu handlowego z producentem oprogramowania Symfonia Mobilny Handel firma Czamaninek zyskała zaawansowane rozwiązanie do ofertowania i zbierania zamówień w terenie, rozbudowane dodatkowo o optymalizator spedycji.

 

Jak Symfonia Handel i Symfonia Mobilny Handel usprawniają procesy sprzedażowe w firmie Czamaninek?

Dzięki rozwiązaniom od Symfonii, dyrektorzy regionalni nawet podczas pracy w terenie mają swobodny dostęp do historii sprzedaży klientów oraz podgląd aktualnego stanu magazynowego wszystkich produktów. Pracownicy biura stacjonarnego mogą natomiast w każdym momencie przeglądać oferty oraz sprawdzać statusy realizacji zamówień.

– Ze względu na specyfikę branży materiałów budowlanych pracownicy biura obsługi klienta oraz działu logistyki muszą mieć stały dostęp do informacji o wadze towarów znajdujących się w ofercie i w zamówieniu. Ta  nie może bowiem przekraczać maksymalnej ładowności samochodu ciężarowego. Zastosowanie Symfonia Mobilny Handel ułatwiło pracę także w tym obszarze. – mówi Monika Olejniczak, specjalista ds. księgowych w firmie Czamaninek.

Obecnie cały zespól handlowy Czamaninek sprawnie korzysta z programów Symfonia Handel i Symfonia Mobilny Handel, zarządzając procesami ofertowania i negocjacji za pomocą nowoczesnych tabletów. Połączenie działania obu programów radykalnie przyspieszyło działalność handlową i pozwoliło na synchronizację pracy w biurze i w terenie.

Doceniam pracę zespołu programistów pod wodzą Piotra Struczko, architekta Symfonia Mobilny Handel. Pracowali z pełnym zaangażowaniem i pasją. Dzięki tej fantastycznej współpracy udało się z takim sukcesem wprowadzić program i uzyskać kolejny krok rozwojowy dla spółki – dodaje przedstawicielka Czamaninka.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *