Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jakie są najlepsze strategie promocji firm w erze cyfrowej?

Urszula Holik

Urszula Holik

Długość czytania:

11 maja 2024

Promocja firm w erze cyfrowej wygląda nieco inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś do reklamy marek wykorzystywane są nowoczesne narzędzia, internetowe platformy czy poczta elektroniczna. Marketing w sieci daje mnóstwo możliwości i pozwala dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Zaciekawił Cię ten temat? Sprawdź, które z metod i strategii promocji możesz wykorzystać w swojej firmie!

Spis treści

Marketing internetowy – czym właściwie jest?

Jak sama nazwa wskazuje, marketing internetowy opiera się na działaniach promocyjnych w sieci. Swoim zakresem obejmuje m.in. pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, content marketing czy aktywność w social media. Dostępne w Internecie narzędzia i platformy pozwalają zwiększyć sprzedaż, budować wizerunek marki, ułatwiają pozyskiwanie kolejnych klientów, a ponadto sprzyjają zacieśnianiu relacji na linii brand-konsument. Niewątpliwą zaletą tej formy promocji jest również fakt, że działania marketingowe w Internecie mogą dotyczyć zarówno produktów, jak i usług.

Cele strategii promocji – jak prawidłowo je określić?

Dobra strategia promocji powinna mieć jasno zdefiniowane cele.  Jednym z najważniejszych jest niewątpliwie budowanie świadomości marki wśród klientów tak, aby mieli oni wiedzę na temat oferowanych przez nią produktów lub usług. Marketing internetowy powinien również angażować odbiorców i motywować ich do podejmowania konkretnych działań. Te mogą dotyczyć nie tylko dokonania zakupu, lecz również wypełnienia formularza kontaktowego, zapisu do newslettera czy pobrania materiałów z firmowej strony. Skuteczna strategia promocji w Internecie musi koncentrować się również na tym, aby generować popyt i kształtować u potencjalnych klientów potrzebę zakupu. Pamiętaj, że w realizacji każdego z tych celów, lepiej sprawdzą się inne kanały marketingowe. Zanim wdrożysz konkretne działania, zastanów się, jaki dokładnie efekt chcesz osiągnąć. Jeśli zależy Ci, by klienci skorzystali z aktualnej promocji, możesz wykorzystać kampanie reklamowe w wyszukiwarce lub serwisie branżowym. Gdy natomiast Twoim celem jest wzrost retencji, postaw na e-mail marketing i działania w social media.

Zobacz również: JDG a marketing internetowy

Strategia promocji w Internecie – 6 przydatnych narzędzi

Firmy, które zdecydują się promować swoje produkty lub usługi w Internecie, mogą korzystać z różnego rodzaju narzędzi. Chcesz wiedzieć, które z nich są najbardziej efektywne? Poniżej znajdziesz krótki przegląd działań, które możesz wykorzystać w swojej firmie!

Media społecznościowe

Obecnie większość marek aktywnie wykorzystuje media społecznościowe. I słusznie, bo jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji firmy w erze cyfrowej. Obecność w takich serwisach, jak Instagram, Facebook, a w ostatnim czasie również TikTok, pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Zakładając profil w social media, marka zyskuje wiele możliwości – promocja może odbywać się przy użyciu postów, zdjęć, nagrań wideo czy tzw. stories. Zyskuje również szansę na stały kontakt z odbiorcami, m.in. za pośrednictwem komentarzy czy wiadomości. W czasach, gdy konsumentom zależy na szybkiej reakcji i odpowiedzi ze strony sprzedawcy, takie działania mają duże znaczenie.

Google Ads

W efektywnej strategii promocji ważne miejsce zajmują te działania, które pozwalają zwiększyć widoczność firmowej strony w wyszukiwarce.  Tu z pomocą przychodzi Google Ads, platforma do tworzenia płatnych reklam w Google. Użytkownik ma do wyboru kilka form promocji swojej witryny – w wynikach wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, poczcie Gmail czy platformie YouTube, a także w aplikacjach. Działania tego typu, dzięki możliwości targetowania, pozwalają szybko dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

Czy Twoja firma jest gotowa na KSeF? 

Pobierz poradnik i przygotuj się!

Pozycjonowanie SEO

Skutecznym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest pozycjonowanie w sieci, nazywane również SEO (ang. Search Engine Optimization). To działania, których celem jest poprawienie pozycji firmowej strony internetowej w wynikach organicznych. SEO zapewnia lepszą widoczność danej witryny, a to z kolei przekłada się na większy ruch z Google, wzrost liczby konwersji oraz lepszą sprzedaż. Aby dana strona znalazła się w TOP 10 wyników, musi być dostosowana do wymagań wyszukiwarek. Warto zatem zadbać o odpowiednią  optymalizację widniejących na niej treści czy pozyskiwanie zewnętrznych linków.

Influencer marketing

Marki, które chcą wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą, często wykorzystują także influencer marketing. To metoda bazująca na rekomendacjach celebrytów i innych wpływowych osób aktywnych w sieci. Główną rolę odgrywa więc w tym przypadku tzw. influencer – twórca internetowych treści. Przy użyciu kanałów cyfrowych, m.in. kont na Instagramie czy kanału w serwisie YouTube, komunikuje się on ze swoimi odbiorcami, zwiększając tym samym świadomość danej firmy i ułatwiając jej pozyskanie nowych klientów. Marki często przekazują influencerom konkretne produkty w zamian za promocję na zdjęciach, filmach czy postach blogowych – mówimy wówczas o współpracy barterowej.

Reklama w serwisach branżowych

Skuteczną formę promocji marki w erze cyfrowej stanowi też reklama w serwisach branżowych. Znacząco zwiększa ona szansę na pozyskanie klientów zainteresowanych konkretnym sektorem oraz daną kategorią produktów czy usług. Tego typu reklama może występować w różnych formach – m.in. w postaci banera, materiału wideo czy artykułu sponsorowanego.

E-mail marketing

Wysyłanie mailingu to dobry sposób, by szybko dotrzeć z konkretnym komunikatem do dużej liczby odbiorców oraz poinformować ich o nowej promocji czy produkcie, który właśnie wchodzi do sprzedaży. Takie działanie służy również budowaniu relacji z klientami, a także ratowaniu tzw. porzuconych koszyków.

Blog z wartościowymi treściami

Chcąc wpłynąć na wizerunek swojej marki i przyciągnąć nowych klientów, warto rozważyć także stworzenie bloga z wartościowymi treściami z branży. Interesujące artykuły mogą nie tylko dostarczyć odbiorcom cenną wiedzę, ale i wpływać na widoczność strony w wyszukiwarce. Firmowy blog świetnie wspomaga także działania z zakresu public relations – za jego pomocą warto informować o ważnych wydarzeniach w firmie czy zmianach w ofercie.
Zobacz również: jak promować swoją firmę przy niewielkim budżecie?

Jak sprawdzić potencjał marketingowy swojej firmy?

Może się zdarzyć, że pomimo prowadzonych działań marketingowych, ruch na stronie będzie znikomy, a samo zainteresowanie ofertą znacznie poniżej pierwotnych oczekiwań. W takiej sytuacji warto skupić się na analizie kluczowych wskaźników, ustalić źródło problemów i zaplanować działania, które pozwolą zwiększyć potencjał marketingowy przedsiębiorstwa.  Szczególnie cennym źródłem informacji będą dane pochodzące z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics. Za jego pomocą można sprawdzić źródła ruchu na stronie, wskaźnik odrzuceń czy też rodzaj urządzeń, z których korzystają klienci. Warto zastanowić się także czy wykorzystywane kanały marketingowe zostały odpowiednio dobrane do grupy odbiorców, a prezentowane treści zachęcają do zapoznania się z ofertą.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *