Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

JDG a marketing internetowy – jak zwiększyć liczbę klientów i widoczność biznesu w sieci?

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

25 czerwca 2023

Jednoosobowa działalność gospodarcza to najprostsza forma prowadzenia firmy przez osoby fizyczne. Jak w każdym biznesie, tak i tutaj, aby trafić do potencjalnych klientów, trzeba zadbać o reklamę. Marketing internetowy to obecnie kluczowe źródło informacji o produktach i usługach, oferujące precyzyjne narzędzia, dzięki którym dotarcie do osób zainteresowanych jest niezwykle skuteczne.

Na czym polega marketing internetowy?

Marketing internetowy skupia się na promowaniu i budowaniu wizerunku marki w sieci. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z JDG, czy rozbudowanym biznesem, bycie widocznym w internecie niesie za sobą wiele korzyści przy stosunkowo niskich kosztach, które trzeba ponieść. Skutecznie przeprowadzona kampania internetowa pozwala dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. To jedna z jej najważniejszych zalet.

Rozwiązania chmurowe Symfonii dla Twojej firmy!

Z jakich narzędzi e-marketingu warto korzystać prowadząc JDG?

Decydując się na działania w obszarze marketingu internetowego najlepiej korzystać z wielu narzędzi jednocześnie. Taka strategia przynosi najlepsze efekty. Do najbardziej popularnych i skutecznych działań marketingowych w sieci należą:

  1. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

To jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Dobrze pozycjonowana strona generuje zdecydowanie większą liczbę odwiedzających i przyczynia się do większej rozpoznawalności i wzrostu zaufania do marki. Techniki optymalizacyjne wykorzystywane do pozycjonowania to przede wszystkim wysokiej jakości content z odpowiednim rozmieszczeniem słów kluczowych, a także tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków do witryny, mający na celu poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach.

  1. E-mail marketing

Działanie polegające na promowaniu marki poprzez wysyłanie maili zawierających określony content, np. w formie oferty promocyjnej czy newslettera. Regularne wysyłanie tego typu wiadomości ma na celu utrzymanie uwagi dotychczasowych klientów oraz zainteresowanie prezentowaną ofertą nowych osób. To jedno ze starszych narzędzi, które na przestrzeni lat ewoluowało. Dzisiejsze newslettery mają za zadanie stworzenie bliższej relacji z klientem. Wiadomości często są personalizowane i mają wartościowy content.

  1. Content marketing

Zamieszczanie wartościowych treści na stronie internetowej pomaga osiągnąć lepszą pozycję w wyszukiwarkach. Taki content skierowany do klientów ma za zadanie budować długotrwałe i intensywne relacje z określoną grupą docelową. Zaangażowani odbiorcy zaczynają w pewnym momencie sami promować markę.  Treści rozpowszechniane na zasadzie content marketingu mogą przybierać różne formy, np. bloga firmowego, na którym publikowane są artykuły branżowe. Liczy się wartość merytoryczna, która zatrzymuje użytkowników sieci na danej stronie na dłużej.

  1. Social Media marketing

Social media jeszcze nie tak dawno skupiały przede wszystkim prywatnych użytkowników. Aktualnie firma nieposiadająca profili na portalach typu Facebook, Instagram czy LinkedIn ma dużo mniejsze możliwości dotarcia ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Profile w SM to idealne miejsce do komunikacji oraz narzędzie służące do przekierowania użytkowników na stronę sklepu, produktu czy na bloga. Prowadzenie profili, które mają skutecznie spełniać te zadania, wymaga zaangażowania i regularnej interakcji z innymi użytkownikami.

Przeczytaj także: Całkowity koszt zatrudnienia pracownika – co wchodzi w skład kosztów pracodawcy?

Pierwsze kroki w marketingu internetowym

Aktywność firmy w internecie pozwala stosunkowo niskim kosztem pozyskiwać nowych klientów. Każdy biznes, nawet stacjonarny, warto promować w ten sposób. Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą, prostą kampanię reklamową można przeprowadzić samodzielnie — wykorzystując profile w mediach społecznościowych, wysyłając newsletter czy prowadząc bloga. Przydatnym narzędziem pozwalającym zobaczyć efekty takich działań są statystyki, do których mamy dostęp niemal na każdym kroku. Dzięki nim łatwo zoptymalizować kolejne przedsięwzięcia, aby dotrzeć do odbiorców, na których szczególnie nam zależy.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *