Długość czytania:
Sformułowanie transformacja cyfrowa towarzyszy nam właściwie w każdym obszarze naszego życia. Czy to telefon komórkowy, który zamieniamy w smartfon, czy zegarek, który stał się smartwatchem, a w nich dziesiątki aplikacji, od budzika, przez kalkulator, kalendarze, pocztę elektroniczną, osobistego trenera, bankowość, e-tożsamość, aż po aparat fotograficzny, który wypiera starą dobrą lustrzankę, nawet tę z cyfrową matrycą…
To obecnie także ważny punkt w strategiach rozwojowych wielu firm. Cyfrowe narzędzia pracy mogą nie tylko przełamać istniejące w firmach tradycyjne podziały strukturalne, ale też poprawić wydajność i w znaczącym stopniu przyczynić się do rozwoju organizacji.
Cyfrowa transformacja to zmiany związane z zastosowaniem technologii cyfrowej we wszystkich aspektach ludzkiego społeczeństwa.
Epidemia koronawirusa zmusiła wiele firm do zmiany w podejściu do biznesu, a w efekcie – do przyspieszenia drogi do cyfrowej przyszłości. Kryzys wywołany epidemią stanowi przypomnienie, że zmiany w biznesie następują w sposób ciągły i aby sobie z nimi lepiej poradzić, zdecydowanie warto i trzeba przejść transformację cyfrową.
Firma zajmująca się badaniami rynku i konsultingiem SMB Group definiuje transformację cyfrową jako sposób, w jaki firmy wykorzystują technologie cyfrowe do tworzenia lub modyfikowania istniejących procesów biznesowych, praktyk, modeli, kultury i doświadczeń klientów, aby sprostać zmieniającej się dynamice biznesowej i rynkowej
Cyfrowe innowacje zmieniły oczekiwania klientów.
Dziś, każdy z nas, coraz częściej i więcej, chcąc czy nie chcąc, korzysta z dobrodziejstw (a – dla niektórych pewnie i przekleństw) cyfrowego świata: e-zwolnienia, e-recepty, e-skierowania, e-dowód, e-prawo jazdy, e-przelewy, itp.
Te otaczające nas cyfrowe doświadczenia, w coraz większym stopniu kształtują nasze oczekiwania, a firmom je oferującym pozwalają świadczyć je w coraz lepszej formule i jakości. Dla przykładu: usługa dostępna przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku staje się w wielu obszarach standardem, podobnie jak całodobowe linie wsparcia, czy wszechobecne usługi e-commerce. Jeszcze kilkanaście lat temu, zrobienie przelewu w banku wiązało się z koniecznością odstania w kolejce przed okienkiem i wypełnienia mnóstwa blankietów. Dzisiaj? Wystarczy smartfon z aplikacją banku i numer telefony komórkowego odbiorcy, by przelew znalazł się u odbiorcy.
Transformacja cyfrowa w polskich firmach - Raport
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Co oznacza transformacja cyfrowa dla Twojej firmy?
Transformacja cyfrowa pomoże Ci dostosować firmę tak, by zwiększyć lojalność klientów i utrzymać przewagę konkurencyjną w erze cyfrowej. Zamiast myśleć o konkretnych zastosowaniach, takich jak finanse, marketing czy HR, warto mieć strategię transformacji cyfrowej, która będzie pasować do długofalowego celu strategicznego firmy.
Transformacja cyfrowa to coś więcej niż odpowiedź na pytanie: „Jak możemy robić rzeczy, które robimy dzisiaj, tylko szybciej?”. Zamiast tego należy zadać sobie pytanie: „W jaki sposób musimy dostosować nasze procesy biznesowe, aby nadążały za nowymi realiami rynkowymi, i jak nasza strategia technologiczna musi się zmienić, aby to wspierać?”
SOD Twoje cyfrowe biuro
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Dlaczego transformacja cyfrowa jest niezbędna?
Cyfrowe innowacje pozwalają Ci dotrzymać kroku dynamicznym zmianom na rynku, co oznacza, że trafnie odpowiadasz na oczekiwania klientów, stawiasz czoła konkurencji, radzisz sobie z presją usprawniania operacji i nieprzewidzianym warunkom rynkowym.
W przeszłości, standardem był zakup oprogramowania i jego instalacja na serwerze. Dzisiaj, wraz z rozwojem tzw. ekonomii współdzielenia, możesz korzystać z oprogramowania w chmurze lub w subskrypcji, które nie wymaga już ogromnych, początkowych inwestycji i jest dostępne online z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Pozwala to na bardziej efektywne i wydajne sposoby dostarczania produktów lub usług.
Jeżeli w Twojej firmie wciąż wiele procesów jest obsługiwanych ręcznie, to najwyższy czas, byś zainteresował się nowymi technologiami, dzięki którym:
- poprawisz jakość obsługi klienta i zapewnisz sprawniejszą sprzedaż i komunikację marketingową,
- zwiększysz personalizację dzięki innowacyjnym narzędziom obsługi klienta,
- zapewnisz skuteczne gromadzenie danych i możliwości ich analizy.
Sukces biznesowy w coraz większym stopniu zależy od wykorzystania dostępnych technologii, które pozwalają lepiej wspierać cele biznesowe. Nadszedł czas, aby przemyśleć, zaplanować i zbudować strategię przekształcania pracy i procesów za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które zapewnią Twojej firmie nowe możliwości i elastyczność niezbędne do odniesienia sukcesu w erze cyfrowej.
Wypełnij poniższy formularz, aby uzyskać dostęp do wybranych materiałów
Przeglądaj tematy tego artykułu:
0 komentarzy