Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Optymalizacja wsparcia sprzedaży – jak poprawić wyniki sprzedażowe w firmie?

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

28 czerwca 2023

Na sprzedaż w firmie ma wpływ wiele czynników – m.in. spójna komunikacja marketingowa czy wsparcie procesów sprzedażowych. W jaki jeszcze sposób można poprawić wyniki sprzedażowe w przedsiębiorstwie, zwiększając tym samym przychody?

Personalizacja oferty

Tworząc ofertę firmy, warto zawsze brać pod uwagę potrzeby swoich klientów. Niezwykle ważne jest samo określenie grupy docelowej i skupienie się na jej celach zakupowych oraz wymaganiach. Personalizacja w e-commerce znacząco wpływa na satysfakcję oraz lojalność klientów, a to z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży. W tworzeniu spersonalizowanej oferty może pomóc wdrożenie systemu CRM, który odgrywa w każdej firmie sprzedażowej bardzo ważną rolę. Przedsiębiorstwa, które wdrożyły ten system, odnotowują znacznie większą sprzedaż oraz wyższe przychody. Służy on do zarządzania kontaktem z klientami i znacząco ułatwia gromadzenie informacji na ich temat. Dzięki CRM firma poznaje potrzeby klienta i jest w stanie zapewnić mu znacznie lepszą obsługę sprzedażową oraz lepiej dopasować ofertę.

Symfonia Detal

Nowoczesna aplikacja dla małych i średnich przedsiębiorstw, ułatwiająca obsługę sklepu stacjonarnego

Obsługa nawigacji po stronie internetowej

Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż są wygodne zakupy online i prosta nawigacja po stronie internetowej sklepu. Jeżeli dokonywanie zakupu jest skomplikowane i czasochłonne, klient ostatecznie może zdecydować się na skorzystanie z usług konkurencji. Intuicyjna, łatwa w obsłudze, a przy tym nowoczesna witryna internetowa skutecznie zachęca klientów do zakupów właśnie w danym miejscu. Oprócz wygody znaczenie ma także samo wsparcie procesu zakupowego – np. pomoc w razie ewentualnych problemów czy pytań. Szybki i bezproblemowy kontakt z działem obsługi klienta to jeden z czynników, dla których klienci wracają na zakupy do danego miejsca. Wsparcie sprzedaży i prawidłowa obsługa ułatwia także pozyskiwanie nowych klientów.

Przeczytaj także: Handlowcu, skup się na kliencie!

Programy do zarządzania magazynem i zapasami

Duży wpływ na wzrost sprzedaży w firmie ma również korzystanie z programów do zarządzania magazynem oraz zapasami – np. Symfonia Mobilny Magazyn. Aplikacja mobilna znacząco wpiera zarządzanie procesami magazynowymi, wspomaga automatyzację lokalizacji towarów i optymalizację całej powierzchni magazynowej. Tego rodzaju programy dają firmie stałą kontrolę nad przepływem towarów czy stanami magazynowymi – a ich znajomość pozwala z kolei na bieżąco przesyłać informacje do sklepu internetowego.

Konsekwentna i spójna komunikacja

Wyniki sprzedażowe zależą w dużej mierze także od spójnej komunikacji marketingowej marki. To właśnie dzięki niej marka pozostaje w pamięci odbiorcy i pozwala mu się z nią utożsamiać. Warto zatem pamiętać, aby w różnych kanałach komunikacji używać kolorów, fontów, logotypów czy grafik charakterystycznych dla danej firmy – tak, aby odbiorca mógł od razu skojarzyć je z tą, a nie inną marką. Raz ustalone zasady dot. wizerunku czy layoutu powinny być stosowane konsekwentnie, budując tym samym wizerunek brandu.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *