Długość czytania:
Pandemia i wysoka inflacja zmusiły wielu sprzedawców detalicznych do zmian cen oraz promocyjnych strategii. Handel detaliczny w Polsce wciąż jednak ma się dobrze – a dzięki coraz większemu udziałowi e-commerce i omnichannel będzie rozwijał się jeszcze bardziej. Jakie zatem są perspektywy jego rozwoju w naszym kraju w nadchodzących kilku latach?
E-commerce w handlu detalicznym
Z roku na rok e-commerce, czyli sprzedaż elektroniczna, ma w handlu detalicznym coraz większy udział. Zwiększyła się zarówno sama sprzedaż, jak i ilość magazynów na terenie Polski. Zakupy internetowe cieszą się większą popularnością nie tylko wśród klientów z młodszych pokoleń, ale również wśród starszych osób, które zauważyły, jak wiele korzyści mogą czerpać z takiego rozwiązania. Zgodnie z przewidywaniami udział e-commerce w sprzedaży detalicznej w naszym kraju może w ciągu kilku lat wzrosnąć nawet do 23%.
Symfonia ERP Handel
Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami
Omnichannel a sprzedaż detaliczna
W handlu detalicznym oprócz roli e-commerce zwiększa się także rola sprzedaży wielokanałowej, czyli tzw. omnichannel. Kanały sprzedaży – sklepy internetowe i stacjonarne, sprzedaż e-mail i telefoniczna, urządzenia mobilne itp. – coraz częściej się ze sobą przeplatają, a klienci są coraz bardziej zainteresowani możliwością skorzystania z kilku opcji zakupowych. Celem omnichannel jest ułatwienie dotarcia do konkretnego produktu i zapewnienie spójnych doświadczeń zakupowych niezależnie od tego, z którego kanału klient zdecyduje się skorzystać. Dzięki zaawansowanym systemom informatycznym konsumenci mają stały dostęp do aktualnych informacji oraz ofert, a zakupy mogą odbierać w samodzielnie wybranym czasie i miejscu. Nic nie wskazuje na to, aby popularność wielokanałowego handlu detalicznego miała się w kolejnych latach zmniejszyć.
Przeczytaj także: Jak wykorzystać systemy CRM w branży budowlanej?
Obsługa klienta na wysokim poziomie
Wyzwaniem dla detalistów w tym roku i w kolejnych latach jest zagwarantowanie klientom obsługi na najwyższym poziomie. Klientowi zależy bowiem na takiej samej jakości obsługi i tak samo dobrym kontakcie ze sprzedawcą bez względu na to, czy zakupów dokonuje w sklepie stacjonarnym, na stronie internetowej czy za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Liczy się dla niego również wygoda, szybkość oraz bezpieczeństwo zakupów i samych płatności. Dzięki inteligentnym platformom konsumenci mogą liczyć na wysoki poziom obsługi i szerokie możliwości zakupowe w każdym kanale sprzedaży. Jeśli więc sprzedawca zapewni swoim klientom wiele opcji płatności, kilka popularnych metod dostawy (w przypadku sprzedaży online) czy możliwość zbierania punktów w programie lojalnościowym, z pewnością będzie cieszył się dużą sprzedażą i rozwojem przedsiębiorstwa. Nie od dziś wiadomo, że firmy, dla których najważniejszy jest klient oraz jakość jego obsługi, to firmy z większymi przychodami.
Jeśli zależy Ci na sprawnej obsłudze procesów handlowych, a co za tym idzie – zadowoleniu klienta – program Symfonia Handel to dla Ciebie bardzo dobry wybór. System do zarządzania handlem i magazynem zapewni Ci ergonomię oraz bezpieczeństwo pracy, a Twoim klientom – wysoki poziom obsługi i wiele możliwości zakupowych.
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy