Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak zmienił się rynek pracy w ciągu dziesięciu lat? [RAPORT]

Dominika Ludwiczak

Dominika Ludwiczak

Lider HR oraz komunikacji wewnętrznej.

Długość czytania:

28 stycznia 2020

Dziesięć lat w świecie szybko rozwijających się technologii to cała epoka. Doskonale to widać właśnie na rynku pracy i codzienności specjalistek oraz specjalistów związanych zawodowo z kadrami i HR. O ile w kwestii zmian w prawie, podatkach, ubezpieczeniach jeszcze jesteśmy w stanie nadgonić niektóre tematy, to już ewolucja rynku pracy w stronę tzw. rynku pracownika stanowi ogromne wyzwanie.

W wielu firmach z sektora MŚP zespół kadrowy to bardzo często tak naprawdę jednoosobowe stanowisko. I gdy właściciel firmy czy zarząd przychodzą do „działu kadrowego” i zgłaszają potrzebę „rozkręcenia” jakichś działań HR, zaczynają się schody. Bo jak – tonąc w listach płac, wnioskach urlopowych czy ZUS-ach – mamy zająć się rekrutacją czy organizacją szkoleń? To często nowe tematy dla kadrowych, a niestety kiedy brakuje rąk do pracy i pracownicy zaczynają oczekiwać czegoś więcej, niż tylko płaconej na czas pensji, to właśnie na kadry spada zadanie wprowadzenia w firmie różnych tzw. miękkich elementów zarządzania zasobami ludzkimi.

Zmiany na rynku pracy z perspektywy MŚP - Raport

Jako osoba zajmująca się HR-em od kilkunastu lat, widzę, jak ogromne zmiany zaszły w ostatnich latach. Tytułowe #10yearschallenge to symbol wyzwań, z którymi do tej pory kadrowe i kadrowi, szefowe i szefowie zespołów HR nie mierzyli się w tak dużej skali. Jako dostawca technologii dla biznesu na co dzień pracujemy z kilkudziesięcioma tysiącami polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP. Odbieramy tysiące telefonów z pytaniami o to, jak sobie radzić z kolejnymi wyzwaniami kadrowymi i HR-owymi, czy da się je jakoś usprawnić, zautomatyzować? Bo niestety rzadko jest możliwość zatrudnienia kolejnych osób do działu kadr czy HR, by obsłużyć kolejne zadania.

Wszyscy musimy być dziś #GotowiNaZmiany. I możemy być. Dlatego powstał ten raport, by powiedzieć sobie, gdzie dziś jesteśmy, uświadomić sobie, co rzeczywiście się zmieniło przez ostatnią dekadę i jakie są perspektywy na przyszłość.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowany kolejny artykuł:

Więcej na ten temat:

Jak sprawnie zarządzać wnioskami urlopowymi?

Jak sprawnie zarządzać wnioskami urlopowymi?

Wciąż jeszcze w wielu organizacjach składa się wnioski urlopowe w formie papierowej do swojego kierownika, który następnie przekazuje wniosek do dział kadr. Organizacje, które przeszły przynajmniej częściową transformację cyfrową, wdrożyły obsługę wniosków za pomocą poczty e-mail. Nawet jednak ta druga metoda nie jest w pełni optymalna pod kątem szybkości i odciążenia działu kadr od zbędnych czynności administracyjnych.

Jak wygląda obieg dokumentów w firmie?

Jak wygląda obieg dokumentów w firmie?

Obieg dokumentów ma na celu uprościć przepływ informacji krążących po firmie. Pozwala zaoszczędzić czas, przypisać koszty do właściwego projektu i miejsca w organizacji, ocenić potencjał przepływu pieniędzy (tzw. cashflow), ale też monitorować procesy przepływu informacji. Jak przepływ dokumentów wygląda w praktyce? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym materiale.

Jak promować firmę w social mediach? 9 skutecznych sposobów

Jak promować firmę w social mediach? 9 skutecznych sposobów

Na co zwracać uwagę w procesie tworzenia i publikowania treści, tak aby uzyskiwać największą wartość ze swoich działań w social mediach? Oto dziewięć kluczowych zasad, które mogą pomóc w utrzymaniu atrakcyjnego i lubianego profilu.

Powiązane kategorie

Badania

Liderzy
Symfonii

Po godzinach

Wybór
redakcji

Słownik Symfonii

Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik