Krajowy System e-Faktur (KSeF) dla biur rachunkowych
Integracja Symfonii z KSeF dla biur rachunkowych pozwala na prostą i bezpieczną wysyłkę dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur. Dowiedz się, jak dostosować pracę swojego biura rachunkowego do nowych realiów i zyskaj przewagę konkurencyjną.
Czytaj dalej i dowiedz się więcej
Pierwszym i kluczowym zadaniem biur rachunkowych jest dokładne zrozumienie zasad i regulacji dotyczących KSeF. W ten sposób biura rachunkowe zyskają pewność, że działania ich klientów są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Jest to niezastąpiona pomoc dla prawidłowej i legalnej działaności finansowej.
Biura rachunkowe ponoszą odpowiedzialność za właściwe wdrożenie procedur związanych z KSeF w swojej działalności. Obejmuje to wystawianie, przyjmowanie, przechowywanie, pobieranie i wysyłanie faktur ustrukturyzowanych zgodnie wymogami prawnymi.
Biura rachunkowe powinny udzielać swoim klientom porad związanych z KSeF, jak i służyć wskazówkami dotyczącymi zastosowania przepisów systemu, wyjaśniać okoliczności wynikające z faktur ustrukturyzowanych oraz odpowiadać na wszelkie pytania klientów.
Biura rachunkowe muszą również zapewnić lub ułatwić odpowiednie szkolenia i kursy dla swoich pracowników. Pracownicy powinni być przygotowani do efektywnego zarządzania e-fakturami, aby sprostać nowym wyzwaniom, jakie stawia KSeF.
Masowe operacje na dokumentach i danych
Automatyzacja procesów księgowych
Automatyczne sprawdzenie danych przed wysyłką
Powiadomienia o nowych dokumentach w systemie
Dostęp do dokumentów 24/7
Wszystkie dokumenty w jednym miejscu
Łatwe filtrowanie i sortowanie dokumentów
Automatyczna weryfikacja przesyłanych danych
System zawsze zgodny z polskim prawem
Automatyczne aktualizacje
Bezpłatne szkolenia w Akademii Symfonii – wiedza z zakresu prawa i produktów
Automatyzacja pracy w razie awarii aplikacji Ministerstwa Finansów
Oszczędzisz blisko 10 000 zł rocznie na ryzach papieru, tonerach, segregatorach i innych materiałach biurowych
Nie musisz wprowadzać faktur ręcznie i sprawdzać ich poprawności. Zyskasz 60% czasu przy obsłudze faktur.
Poprzez poszerzenie oferty o konsultacje i doradztwo w zakresie KSeF zwiększysz zyski w swoim biurze rachunkowym
Przeszkoliliśmy ponad 3 tys. osób z KSeF.
Dlaczego warto do nas dołączyć?
Nasze szkolenia prowadzone są przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży księgowości i finansów.
Skupiamy się na realnych problemach i wyzwaniach, dzięki czemu od razu możesz wdrożyć zdobytą wiedzę w swojej firmie.
Zadawaj pytania, uczestnicz w dyskusjach i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami.
Pokażemy Ci, jak korzystać z nowoczesnych rozwiązań księgowych, które uczynią Twoją pracę.
Zadbaj o to, by Twoje biuro rachunkowe było zawsze o krok przed konkurencją. Zainwestuj w wiedzę, która przyniesie realne korzyści Twojemu biznesowi.
Nie przegap okazji, by stać się ekspertem w dziedzinie e-faktur.
Dołącz do nas i przekształć wyzwania w możliwości!
Zobacz inne teksty na naszym blogu!
W dobie papierowych faktur, biura wyglądały jak labirynty pełne stert dokumentów. Era cyfryzacji przyniosła ze sobą rewolucję w zarządzaniu dokumentami. Krajowy System e-Faktur (KSeF), to kolejny krok w stronę pełnej cyfryzacji, który jeszcze bardziej podkreśla znaczenie wprowadzenia elektronicznego obiegu dokumentów (EOD) w firmach.
Czy jesteś gotowy na przyszłość? Przyszłość, która jest cyfrowa, wydajna i przyjazna dla środowiska? Jeżeli nie jesteś pewien, to jest to znak, że nadszedł czas, aby rozważyć inwestycję w rozpoczęcie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dlaczego? Oto pięć powodów, dla których Twoja firma powinna zainwestować w przejście na KSeF już teraz.
Krajowy System e-Faktur, znany w Polsce jako KSeF, rewolucjonizuje krajowe procesy podatkowe i fakturowania, przenosząc je z tradycyjnych systemów papierowych na cyfrowe. Przejście to, choć wymaga pewnych dostosowań, oferuje również liczne przewagi konkurencyjne dla biur rachunkowych.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to platforma do wystawiania i otrzymywania faktur drogą elektroniczną. KSeF narzuca jeden standard faktury elektronicznej, czyli fakturę ustrukturyzowaną, która ma format xml. Faktura ustrukturyzowana będzie wysyłana do Ministerstwa Finansów automatycznie.
Ministerstwo Finansów przesunęło datę wprowadzenia Krajowego System e-Faktur. Nową datę poznamy po przeprowadzeniu zewnętrznego audytu KSeF. Do tego czasu KSeF nie jest obowiązkowy, jednak wiele firm już teraz wprowadza i testuje oprogramowania umożliwiające automatyczną, elektroniczną wymianę faktur.
E-faktura to faktura w formie elektronicznej, wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym. W KSeF można wystawiać faktury elektroniczne ustrukturyzowane, w tym przypadku faktura elektroniczna zawiera precyzyjnie określone dane i przyjmuje format xml.
Z obowiązku wymiany faktur przez Krajowy System e-Faktur zwolnieni są przedsiębiorcy, którzy nie prowadzą działalności na terytorium Polski, miejsce świadczenia transakcji znajduje się poza terytorium Polski lub odbiorca faktury nie jest osobą fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej. Jeśli faktura ustrukturyzowana jest używana poza KSeF, podatnik będzie musiał oznaczyć ją w taki sposób, aby umożliwić weryfikację zawartych w niej danych.
Do końca 2024 roku przedsiębiorcy mogą nadal wystawiać paragony z NIP przy użyciu kas fiskalnych traktowane jako faktury. Od początku 2025 roku kasy fiskalne mają emitować tylko paragony fiskalne.
Krajowy System e-Faktur będzie zintegrowany z Platformą Elektronicznego Fakturowania, z której korzysta się podczas obsługi zamówień publicznych. Faktury wystawione w PEF uzyskają numer identyfikujący w KSeF, stając się fakturami ustrukturyzowanymi, jeśli przejdą pozytywną walidację w KSeF.